Gå til innhold

LISS - Low Intensity Steady State Cardio


Anbefalte innlegg

Vell jeg er under en cutt nå og er snart ferdig da jeg begynner å nærme meg ønsket fett%

 

I og med at den cardio typen brenner ren fett og ikke bare en masse kalorier som cardio hvor pulsen er ganske høy gjør så lurer jeg på en ting. Man pleier jo å gjøre den type cardion i sånn 45-60 min(Helst på tom mage). Men vill en som gjør det 45 minutter 4 ganger i uken miste like mye fett i uka som en annen som har samme kostholds plan gjør det i 90 minutter 2 ganger i uka ?

 

Håper på svar.. For jeg føler ikke for å gjøre det i 45 minutter neste økt, vil heller skippe det og heller ta å gjøre det i 90 minutter dagen etter.

 

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... Det er ingen kardiotype som forbrenner mer fett enn en annen.

 

Det er innsats i arbeidet og total mengde utført arbeide som bestemmer hvor mye man forbrenner.

Og du kan heller ikke skippe dagens forbrenning og ta den igjen i morgen ;)

 

Kardio er ikke et must for fettforbrenning, det tar man på kjøkkenet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha jeg vet det.. Men jo, man gorbrenner mer ren fett framfor masse kalorier på den type cardio jo.. Hvorfor i huleste tror du sånne pro fitness/bodybuildere driver med det da? Hvis jeg ikke hadde visst om denne cardio typen så hadde jeg jo begynt å jogge=som forbrenner mye KALORIER=jeg får spise mer.. Så taså les litt mer du.. Til og med en veldig flink pt der jeg trener sa det ;)

Lenke til kommentar

Haha jeg vet det.. Men jo, man gorbrenner mer ren fett framfor masse kalorier på den type cardio jo.. Hvorfor i huleste tror du sånne pro fitness/bodybuildere driver med det da? Hvis jeg ikke hadde visst om denne cardio typen så hadde jeg jo begynt å jogge=som forbrenner mye KALORIER=jeg får spise mer.. Så taså les litt mer du.. Til og med en veldig flink pt der jeg trener sa det ;)

 

Til og med en veldig flink pt sa det altså? Jøje meg.. hva en kroppsbygger gjør er irrelevant når det kommer til din trening. En kroppsbygger er på vekst, insulin og steroider og må tilpasse treningen sin ut i fra det. Du er naturlig og burde derfor ignorere hva Jay Cutler sier angående kardio og trening, og heller høre på guruer som Børge Fagerli og Eirik Sandvik.

Lenke til kommentar

Hva er poenget ditt?

Det er jo litt selvmotsigende å først si "det bodybuildere sier er irrelevant for de er dopet" og så anbefale tips fra en som selv er dopet? Dersom grunnen til at man ikke skal høre på Jay Cutler som nybegynner er at han er dopet, hvorfor skal man da høre på Fagerli?

 

Ellers må jo dette være en trolletråd. Herregud. Men dersom det mot formodning ikke skulle være det, kan vi jo ignorere tullballet fra trådstarter og heller svare på det som faktisk er et ikke-helt-på-trynet spørsmål: Er det like effektivt med 2*90min lavintensitets kardio i uka som 4*45min?

Lenke til kommentar

At han ikke trener naturlig vel...

 

Fagerli er dog rå på å deffe ungjenter, tro om det er noe bakenforliggende. Høhøhø...

Det er jo litt selvmotsigende å først si "det bodybuildere sier er irrelevant for de er dopet" og så anbefale tips fra en som selv er dopet? Dersom grunnen til at man ikke skal høre på Jay Cutler som nybegynner er at han er dopet, hvorfor skal man da høre på Fagerli?

 

Ellers må jo dette være en trolletråd. Herregud. Men dersom det mot formodning ikke skulle være det, kan vi jo ignorere tullballet fra trådstarter og heller svare på det som faktisk er et ikke-helt-på-trynet spørsmål: Er det like effektivt med 2*90min lavintensitets kardio i uka som 4*45min?

 

Dere mener HRT kan sammenlignes med dopingforbruket til Jay Cutler og andre topp-kroppsbyggere? Virkelig? HRT går ut på å erstatte ditt vanlige hormonnivå med ett mer eller mindre vanlig nivå. Når dette er sagt, har du noen kilder på at Børge er på HRT? Har han skrevet dette noen plass? Da hadde jeg blitt veldig overrasket, men som sagt: Man kan ikke sammenligne en gammel manns-HRT eller TRT replacement med en kroppsbygger's dopingforbruk. Les dere litt opp først før dere kommenterer :)

Lenke til kommentar

Dere over, ta det i PM, ellers må jeg flytte det inn i et eget emne.

 

Ydidia: jeg tror du har misforstått en del ting angående forbrenning. Forskjellige typer cardio endrer ikke hva som brukes som 'drivstoff'. Intensiteten derimot, kan avgjøre om du forbrenner muskler eller fett, men det har også å gjøre med hvor mye du er i kaloriunderskudd kostholdsmessig.

 

For dine formål er all cardio god cardio, og du trenger ikke fundere så mye på hvilken type du skal gjøre - gjør den du best trives med.

 

Når jeg deffer, gjør jeg ingen cardio med mindre jeg har en deadline. Selv da er jeg ekstremt varsom med for mye cardio da jeg ikke ønsker å gå over i en katabolsk fase hvor jeg forbrenner muskler, som forresten er enda mer sannsynlig når du gjør cardio på tom mage.

 

Trener du noe med vekter?

Lenke til kommentar

Du skrev jo om TRT/HRT i en annen tråd, nå må du være konsekvent og ikke vingle.

 

Hva eksakt skrev jeg om TRT/HRT i en annen tråd annerledes enn jeg har gjort her? En som tar testosteron for å replace sin vanlige testoproduksjon vil ikke ha noen flere fordeler i treningen annen enn en som er naturlig, derfor vil vedkommende ha like mye erfaring fra "naturlig" trening som noen annen. Jay cutler og andre pro byggere tar ekstreme doser og må sette opp treningen sin ut i fra det, det må ikke en som er på TRT.

Lenke til kommentar

Dere over, ta det i PM, ellers må jeg flytte det inn i et eget emne.

 

Ydidia: jeg tror du har misforstått en del ting angående forbrenning. Forskjellige typer cardio endrer ikke hva som brukes som 'drivstoff'. Intensiteten derimot, kan avgjøre om du forbrenner muskler eller fett, men det har også å gjøre med hvor mye du er i kaloriunderskudd kostholdsmessig.

 

For dine formål er all cardio god cardio, og du trenger ikke fundere så mye på hvilken type du skal gjøre - gjør den du best trives med.

 

Når jeg deffer, gjør jeg ingen cardio med mindre jeg har en deadline. Selv da er jeg ekstremt varsom med for mye cardio da jeg ikke ønsker å gå over i en katabolsk fase hvor jeg forbrenner muskler, som forresten er enda mer sannsynlig når du gjør cardio på tom mage.

 

Trener du noe med vekter?

 

 

 

Alt det dere med hvordan gå ned osv osv med kosthold vet jeg.. JA jeg trener styrke og jeg var på en dirty bulk under vintern som da førte til for mye vektstigning i fett.. Da startet jeg med en cutt, og jeg teller kalorier ogsånt og ligger på 500 kalorier i underskudd.. Så jeg er ikke helt nybegynner i dette, jeg vet masse og har lest masse... Detta med LISS skjønner jeg bare ikke fordi det er så mange som sier det forbrenner mer ren fett, og det tror jeg også på.. Se her: for 2 uker siden så lå jeg på 500 i kaloriunderskudd men gjorde ikke noe cardio, trente bare styrke. Jeg fikk da 3 uker med ferie og bestemte meg for å begynne med LISS hver dag i 45 minutter i 2 uker samt være på samma kaloriunderskudd(500). Hvordan kan dere som påstår at LISS ikke forbrenner mer fett enn andre cardio typer da forklare hvorfor jeg gikk ned mer i fett på de 2 ukene jeg gikk på tom mage i 45 minutter samtidig som jeg var på 500 kalorier i underskudd, enn de 2 ukene før hvor jeg bare lå i 500 i underskudd.. Jeg velger å tro på fitness/bodybuildere og de pt jeg kjenner som sier at det brenner mer fett under LISS rett og slett fordi dette har funket hele tiden på meg.. Så jeg skjønner ikke hvorfor dere tullinger sier det ikke funker sånn.. Ja jeg vet at det som avgjør om man går opp eller ned i vekt er Kalorier inn vs kalorier ut, men jeg tror at LISS er mye mer effektivt når det gjelder fettforbrenning ass.

Lenke til kommentar

Se her: for 2 uker siden så lå jeg på 500 i kaloriunderskudd men gjorde ikke noe cardio, trente bare styrke. Jeg fikk da 3 uker med ferie og bestemte meg for å begynne med LISS hver dag i 45 minutter i 2 uker samt være på samma kaloriunderskudd(500). Hvordan kan dere som påstår at LISS ikke forbrenner mer fett enn andre cardio typer da forklare hvorfor jeg gikk ned mer i fett på de 2 ukene jeg gikk på tom mage i 45 minutter samtidig som jeg var på 500 kalorier i underskudd, enn de 2 ukene før hvor jeg bare lå i 500 i underskudd..

 

Det er en selvfølge at du med 500 kcal underskudd + cardio går ned mer fett enn med kun 500 kcal underskudd. Kan garantere deg at du har droppet i muskelmasse i tillegg, spesielt om du ligger 500 kcal i underskudd + forbrenner 700+ kcal daglig ved kardio. Hvordan måler du fettprosenten din?

Lenke til kommentar

Det er en selvfølge at du med 500 kcal underskudd + cardio går ned mer fett enn med kun 500 kcal underskudd. Kan garantere deg at du har droppet i muskelmasse i tillegg, spesielt om du ligger 500 kcal i underskudd + forbrenner 700+ kcal daglig ved kardio. Hvordan måler du fettprosenten din?

 

Her missforsto du... Da jeg mente 500 kaloriunderskudd så mente jeg uten de kaloriene jeg forbrente av å gjøre cardioen :) 500 kalorier i alt liksom, mente ikke 500 kalorier + 700 som du sier.. Bare 500

 

Selfølgelig hadde jeg kjønnt hvorfor jeg hadde gått ned mer hvis jeg hadde vært på 500 kalorier + 700 = 1200 i underskudd. Men neida, bare 500... Forklar meg det da ? Mister LISS forbrenner ikke mer fett enn andre cardio typer ;P

Endret av Ydidia
Lenke til kommentar

Kompis, jeg kjenner deg ikke og du kjenner ikke meg, så ikke kom her og si en masse BF, gidder ikke å starte en beef med en tulling som sikkert bare leser noen få steder. Selfølgelig er det mange naturlige i fitness industrien, bodybuilding derimot er det litt færre.. Men som sagt, det finnes mange...

 

Selvom jeg bare er 17 år så betyr det ikke at du vet mer enn meg?

 

Oppfører meg heller ikke sånn som shitkids, men hvis du er så følsom og tar det så hardt inn så beklager jeg "Storegutt" men en fleip må alle tåle.

Lenke til kommentar

Hehehe ok, for det første så tulla jeg bare.. Unnskyld for det ;) Men sånn serriøst kompis, kan da ikke antyde det at du vet bedre enn meg bare fordi jeg la ut dette innlegget om cardio ? naturlig Bodybuilder/Fitness eller ikke endrer ikke prinsippet på trening og kosthold, man må fortsatt jobbe hardt og være flink i kosthold osv... Men samma det. Unnskyld meg, og lykke til med NM ;) 130 kg og er 21 år er villt :O Send over et bilde a ? du må være høy og svær ass! DAMN!

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...