Gå til innhold

[Løst] Ny gaming laptop (vits å vente?)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har tenk og kjøpe ny laptop.

Har spurt før, men jeg har utsatt det litt.

Skal bruke den til gaming Feks LOL, civilization og Black Ops

Video og bilde redigering, og surfing.

Helst 17 tomme.

Prisklasse ca 7K

 

Lurte på to ting:

1: Kommer det noen nye pcer som er bedre?

2: Hva er det nye som kommer i de nye pcer?

3: Er det vært og vente på?

4: Har noen tips til pcer?

 

Håper noen tar seg tid til å svare på denne posten, og vil takke de som svarer på forhånd :)

Endret av Tryminator
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å stadig vente på en bedre PC er et håpløst prosjekt. Da kan man vente evig.

 

 

Ikke kjøp noe før skolestart. Skole og studiestart er tid for priskrig på både basis og mer hardcore bærbare. Jeg skal selv se hva som kommer fra midten av august. Det er augustog januar som er best tid å handle PC pga. pris.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Å stadig vente på en bedre PC er et håpløst prosjekt. Da kan man vente evig.

 

 

Ikke kjøp noe før skolestart. Skole og studiestart er tid for priskrig på både basis og mer hardcore bærbare. Jeg skal selv se hva som kommer fra midten av august. Det er augustog januar som er best tid å handle PC pga. pris.

Mener du at jeg IKKE skal kjøpe før skolestart men i august og januar??

Er ikke august før skolestart?

Lenke til kommentar

Beste spillytelse innenfor et maks budsjett på 7500 kroner. Liste. Det er ingenting å vente på, ingen revolusjon er ventet i de nærmeste månedene. De listede laptopene her har alle siste generasjon i hardware. La meg bare legge til at du får det aller beste kjøpet (pris/ytelse) med å gå for denne. Med tillegg av Windows, hvis du ikke har fra før, så nærmer du deg da 8500. Bedre spillytelse for penga får du ikke. Eventuellt en av de andre versjonene av denne modellen, med SSD i.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Mener du at jeg IKKE skal kjøpe før skolestart men i august og januar??

Er ikke august før skolestart?

 

Fra 20 august begynner studier og skoler. Da vil du se mye reklame for PC til ulike behov, alt fra basic til kraftige saker. Derfor kan det være smart å vente til da. Januar var et eksempel, på de to ganger i året det kriges om PC priser.

Lenke til kommentar

Til en slik pris får du lite brukbart når det kommer til gaming. Civilization og LoL kjører greit på en mid-range laptop, men Black Ops 2 er litt verre.

 

Viktigste er vel at du får tak i noe med en brukbar prosessor og en dedikert grafikkløsning. Intel HD Graphics er ubrukelig til spill som faktisk krever noe...

 

Skal du ha noe som kjører det nyeste av det nye på høy grafikk må du nok ut med mye mer, men trenger du noe i den nære fremtiden som får jobben gjort når det kommer til middels-krevende spill kan jeg forslå noe slikt som dette:

http://www.komplett....ku=792416#extra

Det er en demo-vare fra Komplett, som vil si at den enten har vært sendt tilbake, vært reparert hos leverandør eller vært brukt i annen sammenheng som gjør at de ikke selger den til full pris.

Skal du ha noe som duger til spill i mellomklassen, kan du vurdere den. Black Ops 2 skal den nok klare å kjøre på high eller medium.

Endret av MartN H
Lenke til kommentar

Til en slik pris får du lite brukbart når det kommer til gaming. Civilization og LoL kjører greit på en mid-range laptop, men Black Ops 2 er litt verre.

 

Viktigste er vel at du får tak i noe med en brukbar prosessor og en dedikert grafikkløsning. Intel HD Graphics er ubrukelig til spill som faktisk krever noe...

 

Skal du ha noe som kjører det nyeste av det nye på høy grafikk må du nok ut med mye mer, men trenger du noe i den nære fremtiden som får jobben gjort når det kommer til middels-krevende spill kan jeg forslå noe slikt som dette:

http://www.komplett....ku=792416#extra

Det er en demo-vare fra Komplett, som vil si at den enten har vært sendt tilbake, vært reparert hos leverandør eller vært brukt i annen sammenheng som gjør at de ikke selger den til full pris.

Skal du ha noe som duger til spill i mellomklassen, kan du vurdere den. Black Ops 2 skal den nok klare å kjøre på high eller medium.

 

GTX 660M er et hakk svakere enn GT 750M, og den maskinen har også hardware (både prosessor og skjermkort) som er på vei ut. Den maskinen burde derfor ha hatt et betydelig større prisfradrag, for å hevde seg i konkurransen.

 

Edit: Det er også en demomaskin, ser jeg nå. Det gjør bare prisen de forlanger enda værre. Prut den ned til 5000, så kan den kanskje være et brukbart kjøp.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

GTX 660M er et hakk svakere enn GT 750M, og den maskinen har også hardware (både prosessor og skjermkort) som er på vei ut. Den maskinen burde derfor ha hatt et betydelig større prisfradrag, for å hevde seg i konkurransen.

 

Edit: Det er også en demomaskin, ser jeg nå. Det gjør bare prisen de forlanger enda værre. Prut den ned til 5000, så kan den kanskje være et brukbart kjøp.

660M er nok en del raskere enn et 750M med DDR3 ;)

 

Tviler sterkt på at du får en laptop som slår den demomaskinen i spill for mindre enn 7.5K nå

Lenke til kommentar

GT750M er et rebranda GT650M. Men nøkkelen ligger vel i GTX > GT fra samme generasjon. Enkelte GT750M kommer med GDDR5 istedet for DDR3, og vil da yte bedre.

 

Vet at mange OEM klokker de integrerte grafikk-kortene forskjellig etter hvor bra kjøleløsningen er. Et GT750M klokket til normalhastighet yter ca likt med GTX660M. Kommer igjen an på hvilket spill man skal spille. Som sagt vanskelig å sammenligne head on pga forskjellige OEM-løsninger.

 

GTX660M er iallefall et safe bet hvis man ikke vet hva slags versjon av GT750M man får.

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

GT750M er et rebranda GT650M. Men nøkkelen ligger vel i GTX > GT fra samme generasjon.

 

Sitat Notebookcheck.net:

Performance

Depending on clock speed and memory configuration, the GT 750M performs slightly above the GT 650M or GTX 660M. The fastest models with GDDR5 may even match the GTX 670M

 

Uansett; jeg står på at en laptop med utgående hardware, og attpåtil en demomaskin, burde vært prissatt betydelig lavere.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Hva du mener ang. at den ikke lever opp til prisen er urelevant etter min mening. Se litt på prisklassen og fortell meg hva du finner.

Du finner en drøss av maskiner med integrert grafikk som ikke duger til hva trådstarter ønsker. Det er poenget, ikke hva maskinen burde ha kostet grunnet maskinvaren.

 

Skal du ut og kjøpe deg en slik maskin som skal brukes til spilling, bør du nesten være forberedt på å samtykke til priser som man ellers ville sett på som en rip-off. Slik er det bare.

 

 

 

Og at det er en demovare betyr ikke nødvendigvis at den er eller har vært i dårlig stand. Komplett legger også ut produkter hvor angrefristen har vært brukt som demovarer til tider. Et par hundre kroner mindre for en maskin som mest sannsynlig fungerer like bra som en splitter ny en er et godt kjøp. Du kommer mest sannsynlig ikke til å vite hva som har vært galt, og det er lite sannsynlig at det noensinne kommer til å plage deg.

Endret av MartN H
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sitat Notebookcheck.net:

Performance

Depending on clock speed and memory configuration, the GT 750M performs slightly above the GT 650M or GTX 660M. The fastest models with GDDR5 may even match the GTX 670M

 

Uansett; jeg står på at en laptop med utgående hardware, og attpåtil en demomaskin, burde vært prissatt betydelig lavere.

 

Du kan jo se på ytelsen til GTX660M kontra GT750M i spill på den samme sida du linka til. GTX660M yter bedre enn GT750M i samtlige. Men som sagt, umulig å sammenligne direkte pga OEM-variasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...