Gå til innhold

Minnekort i Sony Xperia


Anbefalte innlegg

Må man gjøre noe spesielt med helt standard minnekort for å få Xperia-mobilene til å godta de? Jeg får bare melding øverst på skjermen om at filstruktur (el) ikke støttes og spm om å konfigurere. Trykker ja for det, men virker like fullt ikke. Har hatt samme problem både med Xperia V og Xperia ZR. Kortet virker derimot glimrende alle andre steder, bla i Samsung.

 

Hvis jeg ikke får minnekort til å fungere i ZR så er den ubrukelig for min del dessverre. Bruker visst allerede over 75% av kapasiteten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du lagret noe på minnebrikken? Hadde samme problemet med en xperia v og det løste seg etter å ha gått via innstillinger > lagring > SD-card > slett.

 

Hadde back-up av minnekortets innhold lagret på pc'n og overførte dette etter å ha utført overstående prosedyre - og da var alt ok - merkelig nok..

Lenke til kommentar

Redd det blir retur på meg og, gitt. Kjempefornøyd med mobilen ellers, men totalt ubrukelig når den ikke virker med minnekort. Og ut i fra ting jeg har lest ellers på nett så virker det som den tar livet av minnekort som tidligere har virket og. Virkelig synd.

Lenke til kommentar

@ Plusle:

 

Synd, ja, enig, men den har en ikke ubetydelig funksjonsfeil. Heldigvis kjøpte jeg i nettbutikk, og har dermed returrett, takk og pris!

 

Hadde jeg kjøpt i butikk, kunne jeg returnert den som DOA (om jeg hadde vært heldig). Ellers måtte jeg godtatt at den ble levert inn til reparasjon/firmwareoppdatering.

 

Det er første gang jeg har hatt problemer med minnekort, og jeg har hatt ganske mange mobiler, for å si det meget forsiktig. Samtidig ser jeg fordelen av å ikke ha minnkortplass i det hele tatt. Imidlertid forutsetter det at telefonen har tilstrekkelig minne, jeg vil si minimum 32GB. Dessverre er det altfor mange telefoner som kun har 16GB. Har telefonen 8GB minne, er minnkortplass et must for ganske mange brukere.

 

Minnekortene følger jo normal standard, og det er svakt av Sony å lansere Xperia Z og ZR (og sikkert flere modeller) uten at man har testet det skikkelig. I ett av nyhetsforaene hevdet en person at han hadde fått tilbakemelding fra Sony om at det ikke var brukt Sonys egne minnekort. Det har jo ikke noe med saken å gjøre. Jeg har ikke originale felger på min Skoda Octavia, men de passer jo helt utmerket.

 

Kommer muligens å gå for en Samsung Galaxy S4 Mini, men Samsungs programvare for Mac (KIES my Ass) er overhodet ikke så samarbeidsvillig overfor Mac som Sonys.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...