Gå til innhold

Oculus Rift kan bli gratis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hva er den faktiske foretningsmodellen deres? Det virker ikke som de har lyst til å tjene på hardwaresalget. Tenker de å selge lisenser til utviklere? I så fall er det da veldig modig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tja hva koster de snasne 5" OLED 1080p skjermene som sitter på mobiler nå om dagen? 40-70 dollar i store volum? skal så absolutt være mulig å fåtil disse for 300 dollar.

Skrevet (endret)

Den endelige markedsversjonen kommer med en oppløsning tilsvarende 1080p. Dette er ikke rykter men er bekreftet av Oculus flere ganger. I tillegg er det slik at med Oculus kan man (fysisk) justere dybdefølelsen noe - dette funker også som et pluss for de som bruker briller eller ikke har optimalt syn.

Kvalmefølelsen kan det være flere årsaker til, blant annet også field-of-view innstillinger i spill er en stor faktor her.

Endret av Parallax1
Skrevet

Den endelige markedsversjonen kommer med en oppløsning tilsvarende 1080p. Dette er ikke rykter men er bekreftet av Oculus flere ganger. I tillegg er det slik at med Oculus kan man (fysisk) justere dybdefølelsen noe - dette funker også som et pluss for de som bruker briller eller ikke har optimalt syn.

Kvalmefølelsen kan det være flere årsaker til, blant annet også field-of-view innstillinger i spill er en stor faktor her.

Jeg har ingen tvil om at det kommer en 1080p utgave, jeg bare sa at det ikke var sikkert at den kom til å koste 300 dollar.

Hvis De har bekreftet flere ganger at den kommer med 1080p, gjerne link.

På siden dems under faq så står det at de prøver å få 1080p ut til launch, men ikke noe om at det er bekreftet.

Skrevet

Har ennå til gode å få testet dette, men bilspill, ratt & pedaler + OR må jo være en drøm å prøve. :)

Det har jeg faktisk ikke tenk på. Bilspill må jo være helt utrolig bra med OR! Jeg var så heldig å få prøve utviklervesjonen av OR i helga, og de virket svært egnet til denne typen spill :D

Gjest Slettet-QB4VTZbn
Skrevet

Jeg kan se for meg å spille STALKER med Oculus Rift og Virtuix Omni.. Snakk om treningsøkt! :D

Skrevet

Det de tenker er altså å gjøre spillene dyrere ved at spillutvikler må betale en lisens for hvert solgte spill... DVS blir greia at de som ikke har disse brillene må subsidiere de som har dem i spill der det er valgfritt å bruke dem.

Ser også for meg at dette kan bli problematisk mtp free to play spill som Hawken.

Med mindre jeg misforstår intensjonene her.

Personlig liker jeg å bare å kjøpe greiene, ferdig med den saken. Blir de for billige blir jo ventetiden 1000 år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...