Gå til innhold

NKK ut mot raseforbud


Anbefalte innlegg

Etter ti års erfaring med praktisering av hundeloven, er Norsk Kennel Klub (NKK) bekymret for hvordan loven har fungert på enkelte områder. NKK har nå laget en rapport som samler våre erfaringer, samt foreslår bedre løsning for framtiden

 

Norsk Kennel Klub (NKK) hatt møter med flere politiske partier, samt Justisdepartementet, for å vise til erfaringene med Hundeloven.

Det ser ut til at loven i meget begrenset omfang har den uttalte virkning «til glede for den enkelte hundeholder», mens den legger opp til mange plikter og forbud for hundeeiere. Dessuten legger loven, spesielt dens § 19, opptil en umulig situasjon for blandingshundeiere.

Rapporten “Hundeloven – Erfaringsrapport fra Norsk Kennel Klub” ble bestilt av Justisdepartementet. I tillegg sendes denne også til Arbeiderpartiet, Høyre, Sosialistisk venstreparti og Fremskritspartiet som NKK har avhold møter med.

Vi håper at rapporten vil være et skritt i retning av mer positivt hundehold «til glede for den enkelte hundeholder», en lovgivning som oppfattes rettferdig av hundeeiere, samtidig som den danner grunnlag for trygg omgang med hund.

Les hele rapporten her:

 

http://web2.nkk.no/toppsak/nkk-ut-mot-raseforbud/

 

 

Man får vel håpe at politikere snart tar til fornuft å lytter på NKK Istedenfor

for hevngjerrige mennesker samt en psykopatisk drapsmann som de gjorde sist runde i 2004..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsatt klarer ikke NKK å gå skikkelig tilbake på hva de gjorde før innføring av kamphundloven i 1991.

 

NKK stilte seg ikke bare bak loven den gangen, de var en pådriver.

 

NKK skal altså ha mye av æren for at vi i det hele tatt har innført raseforbud i Norge!

Ja, tror meg, jeg har kritisert de en del for dette tidligere, men skal man sette seg fast i fortiden kommer man ikke noe sted..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Har ingen interesse av disse rasene selv, men synes det er på høy tide at NKK gjør noe med dette. Hele forbudet er basert på synsing og føleri.

 

Mangler bare at de slutter å oppfodre til avl på sykdommer, helseplager og annen innavl så skal man nok se at jeg får litt respekt for NKK igjen.

Lenke til kommentar

Har ingen interesse av disse rasene selv, men synes det er på høy tide at NKK gjør noe med dette. Hele forbudet er basert på synsing og føleri.

 

Mangler bare at de slutter å oppfodre til avl på sykdommer, helseplager og annen innavl så skal man nok se at jeg får litt respekt for NKK igjen.

Godt sagt..

 

Hvis Nordmenn hadde hatt en anelse av hvor ille dette forbudet er så hadde det vært borte, er så "rart" at media ble helt stille etter forbudet i 2004, før var det en sak i media par-tre ganger i mnd, så etter forbudet med like mange hunder av de forbudet rasene som før forbudet nesten ikke en enste sak på flere år..

:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...