Gå til innhold

Prostitusjon - igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vel diskuteres...

 

Jeg mener ihvertfall har du sex med noen som ufrvillig har kommet inn i "industrien" som ikke vil ha sex med deg men tvinges til det av sine "halliker" er man ganske klart skyldig i overgrep!!!

Det er nok ikke så vanlig som du skal ha det til. Jeg tror de fleste gjør det på grunn av pengene og ikke fordi de blir tvinget inn i det. No offence

 

Men tilbake til topic. Loven burde gjelde for alle

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar

Sexkjøp er ikke et overgrep,tvinge noen til det er et overgrep.

 

Ved tvang benyttes ofte fysisk styrke(overfall o.l.), det er også mange tilfeller hvor det brukes psykisk press(lærere, ordførere, o.l. saker). Medisiner og rusmidler er også måter å tvinge folk til å utføre seksuelle handlinger på(klipsposehorer).

 

Penger er også et kraftig maktmiddel. Det er nok et veldig mange som er tvunget til prostitusjon av en desperat økonomisk situasjon.

 

Tvang kan være så mangt, og man skal være forsiktig med å bruke ordet "frivillig" om prostitusjon ettersom det i de fleste tilfeller oppleves som eneste løsningen på utallige feilvalg gjennom livet..

Lenke til kommentar

Er løsningen på det problemet tvang og voldstrusler?

 

Hvis du definerer å gjøre ting ulovlig som det så ja. Det er helt korrekt. Samfunnet vil være ett bedre sted om det er slik.

 

 

Ved tvang benyttes ofte fysisk styrke(overfall o.l.), det er også mange tilfeller hvor det brukes psykisk press(lærere, ordførere, o.l. saker). Medisiner og rusmidler er også måter å tvinge folk til å utføre seksuelle handlinger på(klipsposehorer).

 

Penger er også et kraftig maktmiddel. Det er nok et veldig mange som er tvunget til prostitusjon av en desperat økonomisk situasjon.

 

Tvang kan være så mangt, og man skal være forsiktig med å bruke ordet "frivillig" om prostitusjon ettersom det i de fleste tilfeller oppleves som eneste løsningen på utallige feilvalg gjennom livet..

 

Altså folk som havner som prostituerte fordi de er blitt avhengig av dop? Det er iallefall mennesker som burde behandles som kriminelle. Fordi de er det! Og er sikkert synd på dem og bla, bla, bla men de må ta konsekvensene av sine handlinger og ikke bli skjerma for alt her i livet.

Lenke til kommentar

Isåfall burde du ta ibruk din overlegne livserfaring og generelle forståelse for å vinne diskusjonen med velfunderte argumenter, istedenfor å påstå at motpart ikke har tilstrekkelig livserfaring eller forståelse pga alder.

 

Så jeg kan ikke gjøre begge? Påpeke manglende forståelse og forklare hvorfor det h*n skriver er feil? Har klart meg bra så langt. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

De kan like gjerne gjøre det lovlig , er som med drugs.......kan ikke stoppe det uansett (i Mexico er all drugs lovlig så lenge det er halvt gr eller mindre , så lenge folk ikke finner på noe tull så ser jeg ikke problemet.....Tenke selv som Trond Viggo sang)

Lenke til kommentar

 

Ved tvang benyttes ofte fysisk styrke(overfall o.l.), det er også mange tilfeller hvor det brukes psykisk press(lærere, ordførere, o.l. saker). Medisiner og rusmidler er også måter å tvinge folk til å utføre seksuelle handlinger på(klipsposehorer).

 

Penger er også et kraftig maktmiddel. Det er nok et veldig mange som er tvunget til prostitusjon av en desperat økonomisk situasjon.

 

Tvang kan være så mangt, og man skal være forsiktig med å bruke ordet "frivillig" om prostitusjon ettersom det i de fleste tilfeller oppleves som eneste løsningen på utallige feilvalg gjennom livet..

 

Jeg vet om glam modeller som jobber som eskorter i Norge de tjener MINIMUM 500k på 4-5mnd med rolig jobbing..

 

Det er absolutt frivillig og de er ikke voldtatt i ræva av bestefar eller rusmisbrukere..

 

Menn som lider av White Knight Syndrome og feminster skal alltid prøve finne grunner til at kvinner ikke skal selge sin kropp..

 

Østblokk jenter som jobber som eskorter kan tjene på 2år penger til høyere utdanning,bil og leilighet samt hjelpe familien sin..

 

Hadde det vært marked for oss menn så hadde nok man nok sett en haug menn selge seg, dessverre for oss kan damer bare vifte med fingeren så står 5 karer klare med tissen nesten ute av buksa, imens vi menn må nesten slåss bare får å smake litt engang i blant..

 

Kvinner har ekstremt mye makt mellom beina..

 

Jeg er MANN og stolt av det..

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

 

Jeg vet om glam modeller som jobber som eskorter i Norge de tjener MINIMUM 500k på 4-5mnd med rolig jobbing..

 

Det er absolutt frivillig og de er ikke voldtatt i ræva av bestefar eller rusmisbrukere..

 

Menn som lider av White Knight Syndrome og feminster skal alltid prøve finne grunner til at kvinner ikke skal selge sin kropp..

 

Østblokk jenter som jobber som eskorter kan tjene på 2år penger til høyere utdanning,bil og leilighet samt hjelpe familien sin..

 

Hadde det vært marked for oss menn så hadde nok man nok sett en haug menn selge seg, dessverre for oss kan damer bare vifte med fingeren så står 5 karer klare med tissen nesten ute av buksa, imens vi menn må nesten slåss bare får å smake litt engang i blant..

 

Kvinner har ekstremt mye makt mellom beina..

 

Jeg er MANN og stolt av det..

Du har et meget gode poeng her. Jeg vil i den forbindelse på det varmeste anbefale en bok av psykologen Helen Smith som skriver om kvinnens makt over mannen i det moderne samfunn, om både White Knights og mannlige feminister (sistnevnte kaller hun Uncle Timms). Boken kan fås gjennom Amazon, og heter "Men on Strike"

Lenke til kommentar

 

 

Du har et meget gode poeng her. Jeg vil i den forbindelse på det varmeste anbefale en bok av psykologen Helen Smith som skriver om kvinnens makt over mannen i det moderne samfunn, om både White Knights og mannlige feminister (sistnevnte kaller hun Uncle Timms). Boken kan fås gjennom Amazon, og heter "Men on Strike"

 

Takker skal sjekke ut den :)

 

Nå skal det sies at jeg er for både menn & kvinner, bare sånn at folk her inne ikke tror jeg er mannsjåvinist eller noe sånt, kvinner har sine sterke sider og menn har sine balanser seg ganske jevnt ut.

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Så din løsning på at en person blir utsatt for tvang og voldstrusler, er å bruke tvang og fremsette voldstrusler mot 5 millioner.

 

Og da blir samfunnet et bedre sted?

 

Ja korrekt, for dette brukes mot alle andre på alle andre aspekter for å gjøre samfunnet ett bedre sted. Så skjønner ikke hvorfor dette har fått frikort.

Lenke til kommentar

Ja korrekt, for dette brukes mot alle andre på alle andre aspekter for å gjøre samfunnet ett bedre sted. Så skjønner ikke hvorfor dette har fått frikort.

Hvilket understreker viktigheten å ha en fast filosofisk basis som utelukker initiering av tvang mot enkeltindividet. Svikter man dette prinsippet én gang, introduserer man en presedens for tvang i stadig nye tilfeller, helt til man ender opp med synspunkter som dette.

 

For noen sexkjøps vedkommende er det involvert tvang, ergo straffer vi alle sexkjøp – også dem hvor det ikke er involvert tvang, for da reduseres omfanget av prostitusjonen.

Noen svarte amerikanere utøver vold mot andre (er sågar sterkt overrepresentert), ergo putter vi alle svarte amerikanere i fengsel – også dem som ikke plager sine medmennesker, for da reduseres kriminaliteten?? Da hadde det nok blitt hurumhei fra de ”politisk korrekte venstreradikalere”, men når det er hvite, fredelige menn som blir straffet uten å ha brukt tvang mot noen, er det tydeligvis i orden.

 

Lenke til kommentar

Jeg har aldri helt skjønt hva argumentet er i det hele tatt for å innføre denne loven.

Argumentasjonen har for det meste alltid vært at man gjør dette for å stoppe trafficing og misbruk av kvinner som tvinges inn i det.

 

Men for meg er dette en idiotisk argumentasjon, da vi allerede har lover som gjør bakenforliggende omstendigheter straffbare. Trafficing er ulovlig samme hva du bruker individet til. Slaveri er ulovlig. Fysisk vold er ulovlig.
Så hvorfor gjøre en ting som foregår mellom to samtykkende voksne individer til straff, fordi det er fare for at en av partene ikke samtykker på årntli?

 

I mine øyne er hele denne lovtingen her kun etterlevninger av religiøse dogmer fra gamle dager, iblanda feministiske rødstrømpers intense behov for å bestemme over andre.

 

La voksne folk få gjøre hva de vil. Og legg heller opp til at det vil være vanskelig for folk som bedriver trafficing, vold, slaveri osv til å utnytte andre medmennesker for egen profitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og legg heller opp til at det vil være vanskelig for folk som bedriver trafficing, vold, slaveri osv til å utnytte andre medmennesker for egen profitt.

Det er nøyaktig det lovverket prøver på. Ved å kriminalisere kunden blir det i teorien færre kunder, som gjør det vanskeligere å gå med overskudd. Det skal igjen gjøre at bakmennene ikke tvinger like mange ut i slaveri.

Lenke til kommentar

 

Det er nøyaktig det lovverket prøver på. Ved å kriminalisere kunden blir det i teorien færre kunder, som gjør det vanskeligere å gå med overskudd. Det skal igjen gjøre at bakmennene ikke tvinger like mange ut i slaveri.

Er der noen bevis på eksistensen av disse "bakmennenen" som tvinger alle prostituerte ut i slaveri?

 

Eller er det som "busemannen" en fantasifigur som prøver å rasjonalisere hvorfor jenter faktisk prostituerer seg, ettersom vi ikke er istand til å akseptere at de gjør det frivillig fordi de tjener rimelig bra på disse tjenestene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...