Gå til innhold

Leter etter nettside med guider.


Anbefalte innlegg

Husker når jeg holdt på med styrketrening for mange år sider, da brukte jeg en nettside med guider.

 

Her var det bilde av et menneske, og man kunne trykke på forskjellige muskeler, og så var det guider og videoer av hvordan man kunne trene denne muskelen, det var mange forskjellige metoder og videoer for hver muskel.

 

Kan minnes at siden var orange eller noe, husker ikke helt om den var engelsk eller norsk, men mistenker at den var engelsk.

 

Er det noen som vet hvem side dette kan være `?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I stand corrected. Er det en ny greie?

 

http://www.korrektur...rB.htm#hvisviss har sitatet "...kan nå brukes om hverandre". I så fall kan jeg være først ute med å hevde at jeg slettes ikke holder meg oppdatert på slikt. "Viss" var bare nynorsk da jeg hadde norsk på skolen.

 

Begge linkene bruker viss i sammenheng med en bestemmelse eller spesifikt objekt, i.e. "en viss person".

 

Link #2 motsier seg selv i det at den først skriver at man nå kan bruke hvis og viss om hverandre i setninger som

Hvis/viss du er sulten, bør du spise.

Hvis/viss du ikke spiser, dør du til slutt.

 

Deretter sier den

Merk at man bare kan bruke viss i betydningen «bestemt» (en viss mann) og «sikker» (den visse død).

 

 

Edit: Ser nå at jeg nesten bør flytte dette inn i ny tråd

Endret av Eloquent
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Her er link:

 

Klikk på øvelsen, og du får frem video med utførelse.

 

http://scoobysworksh...d-workout-plan/

 

Begynner å lure på om du er en scooby-misjonær, evt. at du er betalt for å reklamere for ham, ettersom det eneste du gjør i samtlige tråder i treningsforumet som du poster i, er å linke til scooby sitt treningsprogram.

 

Scooby er greit og alt, men han støtter seg bak en del egenskapt broscience og stoler helt og holdent på egne erfaringer, uten å innse at det som funker for en, funker ikke nødvendigvis for en annen.

 

I tillegg har han litt kontroversielle øvelser i programmet sitt. F.eks. foreslår han hip push-ups for bryst, når det nesten utelukkende trener triceps. Ser også narrow grip pull-ups for lats når det involverer mye biceps.

 

I en 5-splitt, som den du linker til, ville jeg holdt meg kun til øvelser som trener muskelgruppen jeg ønsker å trene, slik at jeg unngår å begynne den katabolske prosessen før dagen den faktisk skal trenes.

 

Poenget mitt er at du ikke bør linke scooby i hytt og pine som om du har funnet svaret på bodybuilding. Bruk heller egen erfaring og viten om du skal gi råd til folk som trenger det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Scooby betaler meg stort. Hehe :)

 

Har ikke postet på treningsforumet før og når folk spør så vil jeg gjerne hjelpe med det jeg har tro på. Men hvordan er omdømmet til scooby i fitnessmiljøet? Vet han har hjulpet mange og har ikke krevd noe for det. Bra kar.

 

For alle andre enn fullstendig nybegynnere, har han egentlig ikke så veldig mye å hjelpe med. Han er perfekt for litt eldre som gjerne kunne tenke seg å komme i form, men for hypertrofi og styrkeløfting, er han ikke en spesielt godt egnet trener, i alle fall ikke etter videoene hans å dømme.

 

Ham som person, forøvrig, har jeg absolutt ingenting i mot. Svært hyggelig og gavmild fra det inntrykket jeg har om ham.

 

Om du insisterer på å skrive mer om scooby i denne tråden, ta det heller i PM. Vi er allerede nok off-topic som det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...