Gå til innhold

Hva er morsomt?


Anbefalte innlegg

Sikkert feil forum, men fant ikke noe bedre.

Etter å ha prøvd å analysere hva som er morsomt har jeg kommet frem til følgende selvfølgeligheter:

- når det er overraskende.

- når du føler deg overlegen.

- når du kjenner deg igjen.

- når det er pinlig.

- å se objektivt på seg selv.

- en som er flink å fortelle.

- ærlig.

- brutalt.

- en person som blir ansett som morsom vil automatisk være morsommere.

 

Hva tror dere skal til for at noe er morsomt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er den sorten som ofte ler av andre ting enn andre, og sjeldnere av samme ting som andre.

Ofte i stille alvorlige situasjoner.

Feks kan jeg lett synes det blir morsomt å sitte på et venteværelse, og observere andre som også sitter bare stilt og ikke sier noe.

Kan risikere å få latterkrampe i slike situasjoner.

Vitser og ablegøyer som er ment å være morsomme ler jeg sjelden og aldri av. Ikke Monty pyton heller.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Er den sorten som ofte ler av andre ting enn andre, og sjeldnere av samme ting som andre.

Ofte i stille alvorlige situasjoner.

Feks kan jeg lett synes det blir morsomt å sitte på et venteværelse, og observere andre som også sitter bare stilt og ikke sier noe.

Kan risikere å få latterkrampe i slike situasjoner.

Vitser og ablegøyer som er ment å være morsomme ler jeg sjelden og aldri av. Ikke Monty pyton heller.

Heihå til deg i Gjøkeredet!

Lenke til kommentar

Sikkert feil forum, men fant ikke noe bedre.

Etter å ha prøvd å analysere hva som er morsomt har jeg kommet frem til følgende selvfølgeligheter:

- når det er overraskende.

- når du føler deg overlegen.

- når du kjenner deg igjen.

- når det er pinlig.

- å se objektivt på seg selv.

- en som er flink å fortelle.

- ærlig.

- brutalt.

- en person som blir ansett som morsom vil automatisk være morsommere.

 

Hva tror dere skal til for at noe er morsomt?

 

Jeg har gjort meg noen tanker om hva latter og humor egentlig er. Se for deg følgende: en person med bind for øynene blir plasert med tærne oppå en smal planke. Han får beskjed om å holde seg godt fast i et rekverk og vi klarer å overbevise han om at det er hundre meter rett ned i en steinur under han. Han står da og holder seg fast til blir blå på knokene. Så tar vi vekk bindet forran øvnene og avslører at planken ligger trygt rett på bakken. Vil han ikke da slippe taket og begynne å bevege, massere og riste på de blå hendene?

Latter er det samme. Bare da er det den indre musklaturen rundt lunger ol som blir massert (pluss at det frigjøres noen hormoner). Vi ler når noen forteller oss indirekte ved hjelp av humor at vi kan slippe taket en stund på de forstillingene vi har om virkeligheten. Pusten og den indre musklaturen rundt lungene har mye med følelser å gjøre. Derfor indre massasje ved hjelp av latter

Endret av Anatman
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...