Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg trenger hjelp til å lage en oppskriftdatabase.

Har en hjemmeside som skal oppgraderes og jeg finner ingenting på nett som kan brukes.

 

Databasen skal inneholde oppskrifter med navn på retten, fremgangsmåte, antall personer, tilbredingstid, mulighet for utskrift, osv.

 

Databasen skal også være slik at den finner ingredienser som tidligere er benyttet.

Det vil si at om man har en oppskrift som inneholder mel, skal mel dukke opp som en ingrediens om man på ny skal legge inn en oppskrift som inneholder mel.

 

Brukere skal også kunne registrere seg for å legge inn oppskrifter og lage egne favoritter.

 

Det er sikkert noe jeg har glemt, men det kan vi snakke om om du er villig til å hjelpe meg.

 

Håper noen er villig til å hjelpe, da jeg ikke kan dette selv.

 

Har du lyst til å hjelpe, da kontakt med meg.

 

Vi blir nok enig om kompensasjon :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi blir nok enig om kompensasjon :-)

 

Hvis dette er et arbeidsoppdrag så tenker jeg det finnes mer egnede plasser å poste det. Hvis du derimot har konkrete problemstillinger relatert til databaser, så får du heller komme med dem, så skal vi forsøke å svare.

Lenke til kommentar

Er du han idéfyren som trenger noen til å utføre arbeidet for deg, eller vil du ha hjelp til å lære å gjøre det selv?

Er du han idéfyren som trenger noen til å utføre arbeidet for deg, eller vil du ha hjelp til å lære å gjøre det selv?

 

Hei.

Takk for svar. Jeg er nok idefyren og trenger noen til å gjøre jobben :-)

Lenke til kommentar

Hvor mye ønsker du å betale?

 

Hei og takk for svar.

Jeg er jo ikke sikker på hvor mye jobb det er, for at jeg skal få det som jeg vil.

Tror ikke det er vanskelig å lage for de som kan det, men databaser kan jeg dessverre ikke.

 

Har du lyst til å komme med et tilbud, kan du jo gi meg en tilbakemelding på privat melding :-)

Lenke til kommentar

Da anbefaler jeg at du kontakter disse fyrene til å hjelpe deg med å lage nettsider og databaser.

 

http://www.wicc.no/n...ez/logg_inn.php

http://www.alphadata.no/

 

Du finner også freelancer på finn.no og andre lignende sider.

 

Jeg anbefaler http://mlwebco.com/w...esign-training/

hvis du skal lære deg å lage nettsider.

 

Hei.

 

Jeg kan lage hjemmesider. Jeg eier å driver endel hjemmsider i dag.

Det er databasebygging jeg ikke er noe flink til (man kan jo ikke være flink til alt)

Jeg sjekket rundt på nett, men fant ikke noen databaser som kunne passe til mitt bruk

Jeg sjekket innom sidene du tipset om, den ene er under oppgradering, mens den andre ser ut til å være en nettbutikk.

Lenke til kommentar

Med de få kraven vil jeg regne med at en enkel database som slik:

 

users

id

firstname

surname

email

password

 

user_recepies

id

user_id

recepie_id

 

ingredients

id

name

 

recepies

id

name

method

time_required

 

receipies_ingredients

id

recepie_id

ingredient_id

amount

 

Du skriver at du skal ha mulighet for utskrift, dette må gjøres i applikasjonen og ikke i databasen, med mindre du ønsker å lagre pdf'en i databasen.

Endret av ::TeknoFoben::
Lenke til kommentar

Det skal være mulig å skrive til PDF, så da må man lagre i databasen om det må til.

Det skal som nevnt være mulig å velge ingredienser fra en liste.

Svært lite av det du ser for deg kan løses av en database. Databasen kan nesten utelukkende lagre ting og finne dem raskt igjen, dét er den flink til og lite annet. Det er da i den snevre betydningen av ordet "database", som databasegruppa stort sett omhandler.

 

Det du er på jakt etter er en full applikasjon, en oppskriftdatabase, altså "database" i vid forstand, egentlig en webapplikasjon som tar seg av logikk, presentasjon og interaksjon med brukeren. Og selvfølgelig lagrer i og henter fram fra databasen. Det vil også være webapplikasjonen som genererer pdf til utskrift. Pdf-dokumentene kan gjerne lagres i databasen hvis det er et nødvendig grep for å få ønsket ytelse, men databasen i seg selv vet ikke hvordan pdf-dokumenter produseres i utgangspunktet.

 

Jeg ville prøvd å poste spørsmålet i f.eks. php-gruppa også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...