Gå til innhold

Velge rett 27" skjerm


dexter82

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Vil bare informere litt angående skjermen Dell U2713HM, etter litt bruk har jeg oppdaget følgende:

 

Den har 2 feil som kan være irriterende for de som har øye for detaljer.

 

1. Cross Hatching (grå diagonale linjer på hvit bakgrunn).

2. Bleeding i kantene, særlig nede til venstre.

 

Jeg vet ikke om det er felles for alle versjonene av skjermen men det er ihvertfall tilfellet hos meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil bare informere litt angående skjermen Dell U2713HM, etter litt bruk har jeg oppdaget følgende:

 

Den har 2 feil som kan være irriterende for de som har øye for detaljer.

 

1. Cross Hatching (grå diagonale linjer på hvit bakgrunn).

2. Bleeding i kantene, særlig nede til venstre.

 

Jeg vet ikke om det er felles for alle versjonene av skjermen men det er ihvertfall tilfellet hos meg.

 

Jeg klagde til Dell Support, og de var vennlige nok til å sende meg en ny skjerm på dagen.

 

Det jeg kan si om min versjon av skjermen er at den var av revisjon A01 og er første revisjon og denne bruker panelet: LG Display LM270WQ1-SLB2

 

De har innsett at det var en del bugs med denne revisjonen og har valgt å bytte panel i skjermene til:

LG Display LM270WQ1-SLC1 samt å starte revisjon på ny så nye skjermer har revisjon A00.

 

Litt misvisende, men greit å vite =) da jeg nå opplerver mindre backlightbleed i konsentrerte områder samt at cross-hatchingen er borte.

 

Eneste forskjellen jeg ser er at hvitfargen på forrige panel var klarere hvit, er litt mer gulhvit på nye skjermen. Men tror ikke det har så mye å si med mindre du har dem ved siden av hverandre.

Tenker du ha 2 skjermer vil jeg anbefale at du kjører 2 av samme revisjon, og da to av A00.

Lenke til kommentar

Har litt input på Eizo EV2736W, har hatt den på kontoret i noen dager. Super skjerm om ikke et hakk bedre en U2713HM på farger. Pluss ikke noe BLB. Om jeg ikke tar feil så bruker de samme AG coating(EV2736W og U2713HM) som er mye bedre en DELL U2711.

 

Foten pluss at den er mere kantete er det jeg liker best med Eizo sin, spørsmålet er om det er verdt og betale litt ekstra for dette.

 

Testet også litt gaming på begge og har ingen problemer med input lag eller ghosting, tross alt ingen proff gamer men funket fint i nye FPS spill og cs 1.6

Endret av Leonarfd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...