Gå til innhold

Anbefaling: Harddisk


Anbefalte innlegg

Er det ikke WD Red som har hatt en enorm feilrate? Mener jeg leste både på newegg og komplett at flere brukere hadde fått mange DOA og disker som døde etter kort tid.
Har lest om en del failrater på disse ja uten å ha erfart de selvHar hatt 5 stykk 3TB i raid 5 (Synology 1511+) i ca 4 måneder nå uten problemer (bank i bordet).Har en arbeidskollega med en enda større nas som også har flere Red's i oppsettet. No problem so far.WD har dessuten 3 års garanti på disse.

 

Garanti er vel og bra det, men det hjelper ikke om dataene går tapt. Jeg hadde en Seagate som røk nå etter 4 1/2 år, selvsagt kjøpt på netshop (5 års garanti). Må betale 200 spenn i frakt og diverse i pakkematerialer og ESD-pose for å få igjen en disk jeg betalte 600,- for. Spørs om det er verdt bryet. å sende den til Nederland.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke WD Red som har hatt en enorm feilrate? Mener jeg leste både på newegg og komplett at flere brukere hadde fått mange DOA og disker som døde etter kort tid.

Det har du helt rett i, en av mine to WD RED 2TB disker døde etter to uker, fikk såvidt brukt den. Den gjorde også at NASen (som jeg nettopp hadde satt opp) ikke ville starte opp, så jeg reiv meg i håret helt til jeg fjerna disken, og NASen starta som normalt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...