Gå til innhold

Spør Piratpartiet om deres politikk!


Anbefalte innlegg

bør gjøre fremmedspråk om til et valgfag og. Meningsløst å lære et språk én aldri kommer til å bruke.Innsikt i en annen type kultur er ikke nødvendig å bli lært i en såpass globalisert verden. Å gjøre den eneste fysiske aktiviteten valgfri kan da vel ikke være så lurt i og med at den gir innsyn til forskjellige aktiviteter ungdommer ellers ikke hadde gitt en sjanse. Å fjerne karakter i faget derimot kan være lurt.

 

Gymnastikk / kroppsøving ønsker vi ikke å gjøre valgfritt, tvert imot vil vi ha obligatorisk svømmeundervisning (Norge er et u-land på svømmeundervisning!), og vi ønsker også å se på hvordan vi kan blande dette med å komme seg ut og gjøre praktiske ting, inn i skolen.

Etter min mening er det for mye stillesittende læring, og dette går ut over spesielt guttene, som får ADHD-diagnose istedenfor å bli aktivisert.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venstre ser jeg på som et stemmesankingsparti, som velger seg ut saker for å "treffe" velgergrupper som ikke ønsker å stemme på de store partiene.

Tøv...

 

Nøyaktig hvor "høyt" sakene står på deres agenda, tillater jeg meg å stille spørsmål ved.

Joda. Still så mange spørsmålstegn du vil. Personvern er svært høyt oppe på lista til Venstre uansett hvor mange som lyver om det motsatte.

 

For oss, er dette kjernesaker som vi går til valg på, ikke bare saker som vi synes er kjekt å ha med på et program og snakke litt om siden det er i nyhetene.

Det samme gjelder da Venstre... Det du driver med her er ikke annet enn å feilinformere og forsøke å føre folk bak lyset for å fremme din egen sak. Ikke særlig ærlig og redelig av deg. Tror ikke du vinner så mye på det...

 

Og jeg må medgi at jeg er dypt skuffet over Venstre sin manglende etiske retningssans.

Dette har jeg konfrontert deg med før, men da har du ikke svart.. Du påstår det samme om og om igjen uten å kunne begrunne det noe utover det du sier under her. Du lyver for å fremme ditt eget parti.

 

For Venstre er det ok å kjønnslemleste babyer, bare det skjer på sykehus.

Nei, det er ikke OK for Venstre å kjønslemleste babyer. Dette er en vrangforestilling. Det er feilinformasjon. HVOR eksakt i Venstres stortingsvalgprogram for 2013 til 2017 står det du påstår her? Ingen steder? Vel da er jo det du sier løgn da....

 

Personlig hadde jeg heller foretrukket å bli voldtatt - gjerne på sykehus, med full bedøvelse og sterile forhold - enn å bli kjønnslemlestet.

På det punktet avslørte Venstre seg etter mitt syn, som et tvers igjennom uetisk parti uten ryggrad.

Å lyve om andre partier styrker ikke din egen sak akkurat. Problemet ditt er vel at du ikke har noe som helst å "ta" Venstre på, om du ikke lyver eller forvrir sannheten. Skaper et skremmebilde av Venstre slik AP og SV skaper et uriktig skremmebilde av Høyre og de andre borgerlige partiene...
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Turbo, dette er ikke Den Store Venstre Vs. Piratpartiet-tråden. Du vet utmerket godt selv at dette har vi hatt en dialog om på PM, og at du selv har sendt meg en lenke til et nettsted hvor Venstre stadfester sin posisjon om omskjæring - og hvor du selv har tatt dette spørsmålet opp med dem, og bedt dem om et svar.

 

Fikk du et svar på det spørsmålet, eller er grunnen til at du velger å ta på meg og gå så hardt ut at du beskylder meg for løgn, at du rett og slett selv er dypt skuffet over den rungende tausheten som Venstre har valgt å besvare deg med?

 

Dette kan vi med fordel ta på PM. :)

 

Her er forresten tråden som jeg snakker om: http://liberal.no/2013/06/mer-rettsvern-for-barna/

Endret av Rogaland Piratparti
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Personvern er svært høyt oppe på lista til Venstre uansett hvor mange som lyver om det motsatte.

Tja spørsmålet er vel i hvilken mening det er høyt oppe? For å bedre eller å redusere?

 

I en tråd her stilles nettopp spørsmålstegn ved "Venstres troverdighet personvernspørsmågn". TS påpeker at "Det var Venstres Odd Einar Dørum som innførte de mye kritiserte terrorlovene i Norge"

 

Du, Turbonello, har glimret ved ditt fravær i den diskusjonen. Kanskje du ikke så tråden, isåfall kan du bare trykke denne linken her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1524728

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke OK for Venstre å kjønslemleste babyer. Dette er en vrangforestilling. Det er feilinformasjon. HVOR eksakt i Venstres stortingsvalgprogram for 2013 til 2017 står det du påstår her? Ingen steder? Vel da er jo det du sier løgn da....

 

Så Venstre er mot omskjæring? Og PP har vel ikke "tatt stilling" til det enda?

 

En ting jeg la merke til etter å ha prøvd et par partitester, er at personvern er virkelig nedprioritert hos journalister og befolkningen generelt.

Endret av vebbiii
Lenke til kommentar

Og jeg må medgi at jeg er dypt skuffet over Venstre sin manglende etiske retningssans.

For Venstre er det ok å kjønnslemleste babyer, bare det skjer på sykehus.

Personlig hadde jeg heller foretrukket å bli voldtatt - gjerne på sykehus, med full bedøvelse og sterile forhold - enn å bli kjønnslemlestet.

På det punktet avslørte Venstre seg etter mitt syn, som et tvers igjennom uetisk parti uten ryggrad.

 

Synes du det er bedre at barn kjønnslemlestes under dårlige forhold?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så Venstre er mot omskjæring?

Vi er sterkt i mot omskjæring. Jeg kan blant annet henvise til Unge Venstres sider som sier følgende:

http://www.ungevenst...unnet/5.4-helse

 

og moderpartiet:

http://www.venstre.no/artikkel/21138

 

Omskjæring er jo kjønnslemlestelse, men blir ofte ikke definert som det når det gjelder gutter.

Uansett, så har Venstre skrevet artikler som ligger ute om det, som går ut på å foreta omskjæring av guttebarn på sykehuset, av kvalifisert personale. Forbud fører bare med seg at de tar ungene med til utlandet, og så er det en eller annen mullah eller imam som biter av dem forhuden med tennene, eller på en annen amatørmessig måte. Og da er det jo bedre å gi dem en ordenltig behandling her...

 

At Venstre har et dårlig menneskesyn, mener jeg er så langt i fra sannheten som det er mulig å komme...

 

Og PP har vel ikke "tatt stilling" til det enda?

Nei.... De har ingen helhetlig og gjennomtenkt politikk. Så om de hadde kommet i regjering etter valget, sånn rent hypotetisk, så ville det A. Ikke skjedd noen ting. B. De ville tillat omskjæring av guttebarn på sykehus (på grunn av at folk hadde stemt for dette) eller C. De ville gjort det ulovlig... Med PP har man ikke noe fast å forholde seg til med andre ord...

 

En ting jeg la merke til etter å ha prøvd et par partitester, er at personvern er virkelig nedprioritert hos journalister og befolkningen generelt.

Ja... Det er det, og det er synd. :(

Men om man begynner å belyse det, og gjør folk oppmerksomme på diverse ymse, så tror jeg det vil ha en ganske god effekt!

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Tja spørsmålet er vel i hvilken mening det er høyt oppe? For å bedre eller å redusere?

VI ønsker et styrket personvern. Eksempel er at vi vil fjerne DLD da vi mener at det strider mot personvernet. Det er mye som berører dette temaet, og vi tar det veldig alvorlig.

 

I en tråd her stilles nettopp spørsmålstegn ved "Venstres troverdighet personvernspørsmågn". TS påpeker at "Det var Venstres Odd Einar Dørum som innførte de mye kritiserte terrorlovene i Norge"

 

Du, Turbonello, har glimret ved ditt fravær i den diskusjonen. Kanskje du ikke så tråden, isåfall kan du bare trykke denne linken her: http://www.diskusjon...owtopic=1524728

OK, helt greit... Hva går disse terrorlovene ut på, og hva gjør at de strider mot personvern?
Lenke til kommentar

VI ønsker et styrket personvern. Eksempel er at vi vil fjerne DLD da vi mener at det strider mot personvernet. Det er mye som berører dette temaet, og vi tar det veldig alvorlig.

 

OK, helt greit... Hva går disse terrorlovene ut på, og hva gjør at de strider mot personvern?

Du burde igrunnen ta diskusjonen i den dertil henviste tråden, men det påpekes blandt annet at loven Dørum/Venstre innførte har åpnet for:

Loven åpner blant annet for romavlytting, telefonkontroll, hemmelig ransaking, brev- og e-postkontroll.
Fra klassekampens artikkel som åpningsinnlegget i tråden henviser til.
Lenke til kommentar

Du burde igrunnen ta diskusjonen i den dertil henviste tråden, men det påpekes blandt annet at loven Dørum/Venstre innførte har åpnet for:Fra klassekampens artikkel som åpningsinnlegget i tråden henviser til.

Ja. Det er jeg sterkt i mot. Men jeg har skrevet i den debatten du fikk 6 poeng bare for å spørre etter meg. (hvorfor tror du at du fikk det egentlig? Ganske godt gjort å få seks liker for å spørre etter meg?) =P
Lenke til kommentar

Synes du det er bedre at barn kjønnslemlestes under dårlige forhold?

 

Jeg synes det er bedre om guttebabyer får samme rettsvern som jenter og hundevalper har, og at man med lov i hånd forbyr overgrep, skamfering, lemlestelser osv..

Man har lykkes i å stoppe primitive skikker som steining, tvangsekteskap, konebrenning og slaveri, og da tror jeg også at man kan bli kvitt annet forkastelig, menneskefiendtlig skrot.

 

Videre drøfting om omskjæring har blitt flyttet til tråden: http://www.diskusjon...

Endret av Rogaland Piratparti
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det er bedre om guttebabyer får samme rettsvern som jenter og hundevalper har, og at man med lov i hånd forbyr overgrep, skamfering, lemlestelser osv..

 

Helt enig. Det var dette jeg siktet til. Det at det er betydelig med akseptert for gutter å bli omskjært enn jenter, høres for meg ut som at det er greit å slå noen så lenge man ikke slår hardt.

 

Hvorfor er det så mye værre å omskjære gutter enn jenter? Bør ikke begge deler være like ulovlig?

 

Dersom man bruker dette argumentet:

- Synes du det er bedre at barn kjønnslemlestes under dårlige forhold?

 

Så kan man like godt bruke det samme argumentet om omskjæring av jenter.

Lenke til kommentar

 

 

Helt enig. Det var dette jeg siktet til. Det at det er betydelig med akseptert for gutter å bli omskjært enn jenter, høres for meg ut som at det er greit å slå noen så lenge man ikke slår hardt.

 

Hvorfor er det så mye værre å omskjære gutter enn jenter? Bør ikke begge deler være like ulovlig?

 

Dersom man bruker dette argumentet:

- Synes du det er bedre at barn kjønnslemlestes under dårlige forhold?

 

Så kan man like godt bruke det samme argumentet om omskjæring av jenter.

Så du mener at omskjæring av jenter er det samme som på gutter?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...