Gå til innhold

Test: Sandisk Ultra Plus SSD 256 GB


Anbefalte innlegg

Du kan lese hele garantien her. Kort sagt kan du enten få et nytt produkt (samme eller tilsvarende) eller pengene tilbake såfremt du ikke har tuklet med disken og den er innenfor 5 årsgrensen og grensen på mengde data den (teoretisk) takler (TBW).

 

Selv om norske forbrukere kan støtte seg på 5 års reklamasjonsrett(!) på disker så er det godt å vite at produsenten (Samsung) står for produktet sitt og mener at det skal være i 5 år. Om disken din tryner er det vanligvis ikke verdien av disken som er problemet, men dataene du eventuelt mister, og følgelig er det fint med et produkt som er ment å holde. Det samme kan ikke bli sagt for alle konkurrentene, spesielt ikke Sandforce SSDer produsert for et par år tilbake.

 

 

Artiklene til hardware.no dekker dessverre sjeldent slikt.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som et greit kjøp. Får håpe at MLC-brikkene holder like godt som i Samsung 840 Pro. Skrivehastigheter er på langt nær det som er mest interessant i en "folkelig" modell. Selv har 3x Samsung 840/840 Pro og 1x Crucial M4. SSD er farlig praktisk.

 

Merker du noe særlig forskjell mellom M4, 840 og 840 pro?

 

Har siklet på M4 lenge, men endte på en Kingston 128 GB 3K HyperX da Komplett hadde tilbud på denne til nesten samme pris som Kingston V300 OEM + 2,5" til 3,5" adapter, og Kingston kom med adapteret...

 

Dog vil jeg ha en til for å sette i guttungen sin PC, men om praktisk opplevd hastighet er tilnærmet lik, så kanskje jeg kjøper meg en 240/256 GB-enhet, og lar han få overta den lille...

 

Er dog usikker på om jeg hadde merket noe særlig til hastighetsforskjellen, da Crucial er veldig konservative med oppgitt skrivehastighet. Har en tro på at de andre er mindre konservative, så reell hastighet er mindre dårlige enn fabrikktallene umiddelbart gir en inntrykk av.

Lenke til kommentar

@artikkelskribenten:

Og nøyaktig hvordan vet du at Sandisk driver med høykvalitetsvarer sånn sammenliknet med resten av merkevareskogen der ute?

 

Og når får man større SSD'er. Om noen år?

SanDisk har lever flashminne i mange mange år, og er blandt mer seriøse fotografer ofte det eneste valget om man vil ha hastighet og pålitelighet.

De har lenge vært en av de største, og det er lett å anta at de appliserer sin kunnskap til ssd'er også, som tross alt er basert på samme teknologi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

Passer trolig bra som portabel opptaksenhet for raw HD-video kombinert med f.eks. Hyperdeck Shuttle og kamera. Prisen er jo slett ikke gærn, denne kan man ha flere av uten å bli ruinert.

Mulig, bare pass på at den står på listen over godkjente disker hos BMD... HyperDeck er sær på disker.

Lenke til kommentar

Merker du noe særlig forskjell mellom M4, 840 og 840 pro? [..]

Kort sagt; nei. Det er selvfølgelig unntak, som hvis du overfører/leser store mengder data ofte (videobehandling, loading i store spill osv), men på generelt grunnlag vil du ikke klare å merke noen forskjell. Så det blir litt som jeg sa tidligere i tråden, at disken varer lengre og er stabil er mer relevant.

Lenke til kommentar

Kort sagt; nei. Det er selvfølgelig unntak, som hvis du overfører/leser store mengder data ofte (videobehandling, loading i store spill osv), men på generelt grunnlag vil du ikke klare å merke noen forskjell. Så det blir litt som jeg sa tidligere i tråden, at disken varer lengre og er stabil er mer relevant.

 

Takker for svar. Da blir det etterhvert noen rimelige ssd'er i bruk som os-disker på diverse pc'er i huset. Disse benyttes til relativt lett bruk, så får far i huset kose seg med en noe kjappere sak.

 

;-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

Jeg kjøpte denne disken etter å ha lest div anbefallinger både på hw og andre sider.

Dette bydde på en del problemer, men har nå fått disken opp å kjøre, etter både fw update på disken og bios update på pc'n.

 

Men, problemene er fremdeles ikke over, nå opplever jeg bluescreens i ny og ne, spessielt ved avspilling av film.

Noen som har noen tips??

Error code er 0x00000f4.

Pc er Samsung RV520 og disken kjøres i ahci mode..

Før bios update måtte den kjøres i IDE mode for å i det heletatt kunne installere windows (bluescreen i avsluttningsfasen ved ahci aktivert).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...