Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows XP - oppdateringer funker ikke?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

når jeg logger på maskinen så laster den ned oppdateringer i bakgrunnen. Når de er nedlastet får jeg melding, og installerer de (hurtiginstallasjon).

 

Så går det en kort stund før jeg får opp dette:

RzR5aUZL.jpeg

 

Restarter maskinen som anvist, men det virker ikke som at noe ble installert. Ender opp med at oppdateringene lastes ned på nytt og så er det samme kjøret.

 

What to do?

 

Kjører windows XP på min Acer Aspire One, så å oppgradere windows er nok uaktuelt.

 

*edit: La til PC info

Endret av Datalars
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WU for xp er ikke nedlagt.

De meldingene med kb updates not successful har jeg sett mange ganger, også på 2003/2008 servere.

Det er internt surr i windows om oppdateringer som allerde er innlagt eller superseeded av andre.

Mitt beste tips er å selv google på engelsk på kb nummeret og automatic windows update failure.

Du har også WU logfil intert i din windows du kan finne mere info om hva som skjer.

Blir litt håpløst over et forum , det er du som sitter med tilgangen til denne xp installasjonen.

 

Gjør neste manuelt via snarveien og ikke velg express. Og følg med underveis.

På forhånd kan du cleare wu internt på maskinen (google hvordan).

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg kjører Windows 7 på en Acer Aspire One D150, det går helt fint :)

Ja, da er i hvert fall ditt ikke-problem løst.

Men det hjelper vel ikke trådstarter særlig langt ...

 

Jeg har lest om lignende problemer og mener også å ha sett hvordan vedkommende kom seg ut av dem, men det er for lenge siden til at jeg husker hvor. Google er nok en venn i nøden her ...

Lenke til kommentar

Kjører windows XP på min Acer Aspire One, så å oppgradere windows er nok uaktuelt.

Jeg kjører Windows 7 på en Acer Aspire One D150, det går helt fint :)

Ja, da er i hvert fall ditt ikke-problem løst. Men det hjelper vel ikke trådstarter særlig langt ...

 

Du ser ikke at det henger sammen heller? D150 er en av de tidligste modellene i serien.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...