Gå til innhold

JEG trenger hjelp jeg overclocket alt for mye nå vil ikke pcen gå inn på bios!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville anbefalt å endre emnetittel for at folk skal se lettere hva problemet gjelder ;)

 

Hvilke spesifikasjoner gjelder det? Overklokket du mye? Kjekt å vite slike ting før man finner ut av hva problemet er.

Jeg overclocket alt FOR MYE

 

Ville anbefalt å endre emnetittel for at folk skal se lettere hva problemet gjelder ;)

 

Hvilke spesifikasjoner gjelder det? Overklokket du mye? Kjekt å vite slike ting før man finner ut av hva problemet er.

PLuss jeg kan ikke åpne bios
Lenke til kommentar

Ta ut bios batteriet, hold inne startknappen i 5-10 sekunder aå setter du inn batteriet igjen. Det skal resette bios.

FINS DET YOUTUBE VIDEO PÅ DET?? link??

 

Ta ut bios batteriet, hold inne startknappen i 5-10 sekunder aå setter du inn batteriet igjen. Det skal resette bios.

TUSEN TAKK DET VIRKET!!!!!!!!!!
Lenke til kommentar

Du kan jo fortelle oss hva du har overclocket, hardware og hvor mye du har clocket. Jeg håper at du har ødelagt noe og må betale dyrt. Du gjør ikke sånn på andre sine maskiner når du ikke har snøring på hva du gjør.

Akkurat det jeg gjorde når jeg gikk på vgs, uheldigvis viste dem data folka hvordan dem resette bios.

 

TS: Du må gjøre som VegardBS sier, resette bios, det er også noen MB som kommer med reset bios knapp både på baksiden av datan og inne i kabinettet.

 

 

Edit: Så mye som kan skje i en thread mens man skriver en melding.

Endret av Ares NOR
Lenke til kommentar

GamerStrikeHD, du var dobbelt heldig denne gangen. Ikke bare fikk du faktisk svar som hjalp selv om innlegget ditt var av heller dårlig format, men du kom deg tydeligvis ut av knipa også.

 

Lite tips til neste gang; Les deg opp på emnet og sett deg inn i hva som er riktig å gjøre og hvilke feller du kan gå i, før du faktisk forsøker noe. Og om du allikevel skulle råke ut i ulykka, så forsøk å beskriv så nøyaktig du kan hva slags maskin-/program-vare du sitter med, hva du forsøkte å oppnå, skritt for skritt hva du faktisk gjorde og selvfølgelig en nøyaktig beskrivelse av hva som faktisk skjedde.

 

Det er spennende og lærerikt å gi seg ikast med nye felt. At man tør å prøve seg, er et godt skritt mot å mestre noe nytt. Man bør derimot sikre seg litt mot eventualiteter. Ta en utskrift av systemoppsett og spesifikasjoner, les deg opp på hva du faktisk vil oppnå, gjerne utskrifter av oppskrifter på hvordan du gjør ting, sørg for å ha manualer som tilhører utstyret, ha gjerne et kamera tilgjengelig slik at du kan ta bilder av hvert skritt du tar, skriv ned punktvis hva du foretar deg, skal du rote med maskinvare på innsiden, skriv opp og ta bilder av skruer og fester, og ta på en vannkran en gang iblandt før du tar på noe på innsiden..:) Husk også at for hver gang du forandrer noe, øker også sjansen for at du klusser det helt til. Desto mer nøyaktig beskrivelse du kan gi når du ber om hjelp, desto mer riktig og veiledende vil den hjelpen bli tilbake. Vit også at det fort kan bli dyrt å gjøre noe galt, så les, les, les før du setter igang.

 

Ellers gjør man som regel ikke samme feilen to ganger om man har hodet på rett sted, så jeg ønsker deg lykke til, og håper du finner gleden og lærdom i forsøkene :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...