Gå til innhold

Test: Corsair Vengeance K70


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det ikke var åpenbart så mener jeg at det er en tullete funksjon og tør påstå at det bare brukes fordi den eksisterer, ikke fordi den fyller noe reelt behov. Jeg syns også det er direkte stygt. Man kan spørre seg selv hvor viktig det egentlig er å vite temperaturene på diverse deler i PCen sin hver gang man skal spille noe eller annet man typisk ser brukt på slike skjermer. Alt i alt ser jeg ikke grunnen til å bekoste et tastatur en liten (ræva) skjerm.

 

 

vel nå er ikke alle som deg heldigvis. jeg ser veldig behovet i en sånn skjerm, og syns ikke det er stygt. jeg har også økonomi til å kjøpe tastatur med skjerm. hvis du syns det er for dyrt eller ubrukelig så er det din sak.

bruk hodet før du rakker ned på andres behov og meninger.

Endret av Blaz3r
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvorfor har man muligheten til å justere hvor raskt tastaturet skal oppdatere "signalene"?

Hvorfor ikke bare levere den fra fabrikk med 1000 hertz?

Lenke til kommentar

Herlig hvordan anmelderen forsøker å ordlegge seg så besnærende elegant at han tvinger frem formuleringer som ikke gir mening, og bruker relativt ordinære ord fullstendig feil. Sikkert ikke mange som legger merke til det med nutidens "é d nøjje dåæh"-holdninger, men stjerne i margen fra meg, for godt forsøk.

Lenke til kommentar

Irriterer meg at det ikke finnes flere tastaturer med MX Clear, som er desisdert de beste tastene for både spilling og skriving. Her sitter jeg med Ducky Shine2 med MX Clear, som koster en formue :/ Dog er det de beste mekaniske bryterne man finner i MX-serien. Perfekt force og med feedback, Red er altfor sensitivt og forferdelig om man ikke bare spiller :/

Det er ikke alle som er enige i at MX clear er den beste MX-bryteren, det er mange som mener at den er mushy. Har en enkel switch liggende, men har ikke fått testet et fullsize tastatur av det (enda).

 

vel nå er ikke alle som deg heldigvis. jeg ser veldig behovet i en sånn skjerm, og syns ikke det er stygt. jeg har også økonomi til å kjøpe tastatur med skjerm. hvis du syns det er for dyrt eller ubrukelig så er det din sak.

bruk hodet før du rakker ned på andres behov og meninger.

Trenger da ikke ta dette så personlig, det er nå bare snakk om bruken av skjerm på tastatur her. Jeg skreiv ganske klart og tydelig "jeg mener", og diskuterte kun bruken av skjerm på tastatur. Du kan selvfølgelig være så uenig som du vil, men dette er ingen personlig nedrakking på ditt behov eller mening, men hva jeg personlig mener om skjerm på tastatur. Jeg kan selvfølgelig ytre min mening om at jeg syns det er ubrukelig på et åpent forum som diskusjon.no.

 

Det er forøvrig heller ikke økonomien det står på, men at jeg syns det er bloat. Mitt nåværende tastatur er blitt påkostet totalt nesten 2k med nye keycaps/O-rings i tillegg til at modellen i seg selv er ganske dyr. Det betyr derimot ikke at jeg er interessert i å betale ekstra for skjerm, USB-hub, backlighting o.l. på et tastatur.

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne, fikk jeg lyst til å kjøpe modellen over, K95. Men har hørt noen rapporterer om at den ikke ligger flatt på bordet, noen erfaringer? Det er jo isåfall håpløst for et tastatur som koster så mye..

 

EDIT: ops, der var den bestilt..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sitter i skrivende stund med K70, og må si meg relativt fornøyd. Det var en overgang fra Logitechs G510, og primærårsaken til at jeg gikk for akkurat dette var mediakontrollene over num-pad som jeg liker veldig godt.

 

Et irritasjonsmoment for meg med dette tastaturet, er Cherry MX Red-bryterene; de er for meg alt for sensitive og skrivefeilene hoper seg opp (backspace har til nå blitt heftig mye brukt!). Jeg skulle gjerne ha fått tak i samme tastaturet med Blue eller Brown, men kan ikke finne noen utsalgssteder som selger dem med slike brytere. Vet noen hvor de kan kjøpes, evt. om noen med samme mediakontrollere med Brown/Blue?

 

- Takk! :)

Lenke til kommentar

Har du brukt K70 lenge? Er ca en måned siden jeg kjøpte mitt K70 og i begynnelsen hadde jeg også mange slurvefeil og måtte bruke backspace mye. Men nå går det helt fint og backspace brukes nesten aldri.

 

Har vel hatt i snart en uke, men siden første gang jeg tok det i bruk har jeg alltid måtte stille meg selv spørsmål om dette er riktig brytertype for meg.

 

Det vil nok bli en tilvendingssak nærmest uansett hva jeg bytter til, men jeg synes bare Red var litt i overkant sensitive. Må innrømme at det går noe bedre nå enn første gangen jeg skulle skrive noe da. ;)

Endret av Momradn
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

I dag kom mitt Corsair K70.

 

Og jeg har ikke annet å si enn DAAAYUM!

Satan for en kvalitet!

 

Jeg visste ikke det var mulig å få så gode tastaturer. Første gang jeg prøver et mekanisk tastatur, men dette her var helt ekstremt. Kvalitet er så inni natta god!

 

Samme feeling som når man trykker på instrumentknapper i en Rolls Royce, det føles bare ekstremt gjennomført ut. Og at det ikke egner seg for skriving er bare tull. Skriver langt raskere på dette enn noen andre tastaturer og er kjempebehagelig også, bortsett fra lyden da, men tenker ikke så mye på den :)

 

Sammen med tastaturet fikk jeg også Corsair M65 som også var helt fantastisk.

Så nå venter jeg i kø på en BF3-server :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...