Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kan telefonnettet sende meg til feil person?


Anbefalte innlegg

Kort forklart: jeg ringte en venninne og en fremmed gutt svarte, som om det var hans telefon. Instinktivt beklaget jeg og forklarte at jeg hadde ringt feil. Men jeg HADDE ringt riktig person, så jeg har problemer med å skjønne hva som egentlig har skjedd her.

 

Tillegsinformasjon: jeg prøvde å nå henne flere ganger, og hun tok ikke telefonen. Senere viser hun meg at jeg ikke har ringt en eneste gang. På min telefon viser det at jeg kun har ringt til henne og ingen andre.

 

Her trenger jeg eksperthjelp fra folk som kan noe om telefonnett etc. Det fins jo bare to mulige scenarioer. Enten svarte en gutt på min vennines telefon og hun lyger til meg om det, eller så har det skjedd en slags teknisk feil som har sendt meg til en fremmed.

 

Er sistnevnte alternativ mulig? Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det ikke mulig å bli switchet feil?

 

Then again, sannsynligvis er det ikke det som har skjedd.

 

Fordi sentralbordet er digitalt, ikke ei dame som sitter og plugger i kabler for å koble deg til mottaker :p

Og samme feil kan ikke skje flere ganger, det enkle svaret er at dama har slettet anropene før hun viste dem til han, og driver med en anna kar på bakrommet.

Lenke til kommentar

Jeg kan jo opplyse om at det er teknisk mulig, for jeg har opplevd det selv. Det var riktignok i USA og ikke i Norge, men uansett på et GSM-nett. Jeg ringte en venn og noen helt andre svarte i andre enden. Vennen min hadde på sin side sett meg ringe på hans telefon, tatt den, og fått noen helt andre på linjen.

 

Ikke helt samme situasjon, men det er altså ikke slik at telefonsystemer er ufeilbarlige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...