Gå til innhold

Gjør iPhone til polaroidkamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så man tar et bilde, viser det på en skjerm og tar et bilde av skjermen for så å fremkalle det på papir? Jeg vil kalle det å gå over bekken etter vann. Noen burde fortelle "oppfinneren" om produkter som

 

- Polaroid Z230E og Z430E To lommekamera med innebygget fotoskriver, mye mer kompakt enn dette opplegget og helt uavhengig av en telefon som kvalitetsforringende mellomledd.

- Polaroid GL10 En lommefotoskriver med blåtann for direkte utskrift fra telefoner.

- Canon Selphy-serien. Kompakte skrivere med Wifi for direkte utskrift fra telefoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mye visvas til salgs i verden. Når kommer det noen nye tester ol fra akam? Jeg begynner å bli lei av iphonetullballgreier (dette er jo en fotoside) og lightnews som en har allerede lest om for 3 måneder siden.Tor

 

Vi har noen spennende kamera inne til test nå. Samtidig er det sommerferietid, noe som gjør at vi har en lavere bemanning enn vanlig.

 

Men senest i går offentliggjorde jo Fujifilm X-M1 og nye objektiver til X-serien, det er ikke verst i disse lange-grønne-grønnsaker-tider?

 

Objektivtester er forresten absolutt noe vi ønsker å komme mer inn på i tiden fremover.

Lenke til kommentar

Vi har noen spennende kamera inne til test nå. Samtidig er det sommerferietid, noe som gjør at vi har en lavere bemanning enn vanlig.

Ok, men jeg synes akam burde satse mer på testing enn det som har vært standarden det siste året. Altså at testing burde være prioritet nr 1-2-3. Mye av det andre som legges ut er jo ofte gammelt nytt og kan leses på tusenogen sider.

 

Ferietid ja, i Norge står jo det meste i ro i sommerhalvåret nå for tiden.

 

Men senest i går offentliggjorde jo Fujifilm X-M1 og nye objektiver til X-serien, det er ikke verst i disse lange-grønne-grønnsaker-tider?

Vel... lanseringer finner en notiser om mange steder. Greit, de må jo være med, men de gir ingen unikitet. Det lanseres noe nytt i kameraverden hele tiden, men den typen nyheter er delt med en haug lignende nettsider. Jo, agurkene blomstrer, men jeg tror det er best å ikke la de forvokse seg. Og iphone-nyheter er ihvertfall jeg rimelig lei av nå (bare så det er sagt: Det finnes og andre mobilfabrikat - dette dog ment kun som en opplysning og må slettes ikke tas som ønske om dilldallartikler omkring disse).

 

Objektivtester er forresten absolutt noe vi ønsker å komme mer inn på i tiden fremover.

Den har vi hørt før i noen år tror jeg?

 

Misforstå meg rett: Det føles som om det er blitt labert med folk/brukere her på akam, en trend som har foregått særlig tydelig det siste året. Skal man i lengden holde skuta flytende må en nok få fres på egenproduksjonen og da med hovedvekt på tester.

 

Er det noen som skal overta etter gamle redaktørhøvdingen?

 

Tor

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...