Gå til innhold

Så lekker blir PC-grafikken med Frostbite 3-motoren


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QB4VTZbn

Ironisk nok så er bedre grafikk det vi trenger minst akkurat nå. Jeg savner dypt mer åpne, intelligente og dype spill - som f.eks. STALKER spillene - med dynamisk og uforutsigbar AI liv i spillomgivelsene. Konsollene har fordummet og forenklet dataspillene, og har hatt en negativ innvirkning på PC-spill. Selvfølgelig er det flott med fremskritt på grafikkfronten, men spilte nylig STALKER: Shadow of Chernobyl fra 2007 (med mods, men allikevel), og synes det var en mye mer tilfredstillende spillopplevelse enn Crysis 3, Far Cry 3 og Bioshock.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ironisk nok så er bedre grafikk det vi trenger minst akkurat nå. Jeg savner dypt mer åpne, intelligente og dype spill - som f.eks. STALKER spillene - med dynamisk og uforutsigbar AI liv i spillomgivelsene. Konsollene har fordummet og forenklet dataspillene, og har hatt en negativ innvirkning på PC-spill. Selvfølgelig er det flott med fremskritt på grafikkfronten, men spilte nylig STALKER: Shadow of Chernobyl fra 2007 (med mods, men allikevel), og synes det var en mye mer tilfredstillende spillopplevelse enn Crysis 3, Far Cry 3 og Bioshock.

 

Vise ord, du har helt rett.

 

I tillegg er "realistisk grafikk" bare tull når det gjelder battlefield spør du meg, fargene er så borte fra den naturlige skalaen som det er mulig, og det gjør spillopplevelsen og innlevelsen elendig for meg. Tenker alltid på hvor bra det ville sett ut med ordentlige farger, og ordentlige landskap. Men neida, "blå og oransje kunst over realistiske farger hver dag", mener dice.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ironisk nok så er bedre grafikk det vi trenger minst akkurat nå. Jeg savner dypt mer åpne, intelligente og dype spill - som f.eks. STALKER spillene - med dynamisk og uforutsigbar AI liv i spillomgivelsene. Konsollene har fordummet og forenklet dataspillene, og har hatt en negativ innvirkning på PC-spill. Selvfølgelig er det flott med fremskritt på grafikkfronten, men spilte nylig STALKER: Shadow of Chernobyl fra 2007 (med mods, men allikevel), og synes det var en mye mer tilfredstillende spillopplevelse enn Crysis 3, Far Cry 3 og Bioshock.

 

Enig med deg, bortsett fra Crysis 1: Spillet hadde alt: bra grafikk og gameplay og smart A.I (hvis du brukte advanced A.I mod)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Ironisk nok så er bedre grafikk det vi trenger minst akkurat nå. Jeg savner dypt mer åpne, intelligente og dype spill - som f.eks. STALKER spillene - med dynamisk og uforutsigbar AI liv i spillomgivelsene. Konsollene har fordummet og forenklet dataspillene, og har hatt en negativ innvirkning på PC-spill. Selvfølgelig er det flott med fremskritt på grafikkfronten, men spilte nylig STALKER: Shadow of Chernobyl fra 2007 (med mods, men allikevel), og synes det var en mye mer tilfredstillende spillopplevelse enn Crysis 3, Far Cry 3 og Bioshock.

 

Heldigvis er Frostbite 3 en motor og ikke et spill, dermed kan jo alle som tar den i bruk konsentrere seg om annet enn å "pushe" grafikken ;-)

Lenke til kommentar
Hvis du hadde fulgt med så har DICE sagt at e-sport har de tatt på alvor denne gangen(hvor mange ganger skal til?). Dermed commander mode og spectator mode.
Og det er løgn. De sa akkurat det samme om BF3. Alt vi fikk var en haug av premium elite shit og DLCs.

Spillet vil aldri bli en eSporttilttel med tilfeldige elementer som:

  • Supression som rewarder den som skyter mot(merk:ikke direkte hit) en annen spiller.
  • Elendig våpenbalance og 'perks'
  • Lens flare og fullstending bluret skjerm.. nuff said
  • Netcode som suger. Clientside hitreg og at all physics synces med serveren. Blir moro med homing bullets som treffer deg bak vegger.
  • Ingen mod tools.

For å nevne noen.

 

Netcode er fikset.

 

Hvem sier at Servere ikke har muligheten til å slå av Suppression i mot at den ikke er "Ranked" lengre?

Kanskje vente litt å se før man begynner å diskutere ting som ingen vet noe om lengre :-)

 

Mods trengs ikke i spill som dette. Skjønner ikke hva folk er ute etter når de sier mods?

2000 damage med tanks, mindre lys, nye vehicles/Våpen? Hva er det som er så bra med mods i et FPS at alle blir så sinte når spillet ikke har support for det?

 

Lenke til kommentar

Netcode er fikset.

 

Hvem sier at Servere ikke har muligheten til å slå av Suppression i mot at den ikke er "Ranked" lengre?

Kanskje vente litt å se før man begynner å diskutere ting som ingen vet noe om lengre :-)

 

Mods trengs ikke i spill som dette. Skjønner ikke hva folk er ute etter når de sier mods?

2000 damage med tanks, mindre lys, nye vehicles/Våpen? Hva er det som er så bra med mods i et FPS at alle blir så sinte når spillet ikke har support for det?

 

Netcode er langt i fra fikset.

 

Jeg har ventet siden BF2 community og clanplay døde ut på BF3. Hvorfor skal jeg tro på hva EA/DICE sier denne gangen. "Men nå lover vi at det skal bli eSportstøtte". Nice lie.

:-):-):-)

 

 

Har du hørt om et spill som heter Counter Strike? Det er startet som en mod før det ble et standalone spill. Hvis (dagens)EA hadde vært publisher for Valve hadde CS aldri blitt laget. CS 1.6 er fremdeles på top10 mest spilte spill på Steam med høyere peakplayers per dag enn CSGO. 1.6 har solgt over 25mill kopier og var ett av de største fps spillene i sin tid både i playerbase og eSport(selv om det er også stort den dag i dag).

 

Mods betyr ikke kun muligheten til å justere variabler... Mods gir community en mulighet til å tilpasse spillet til f.eks eSport eller lage egne gamemodes, maps m.m

CoD4 clanplay hadde aldri fungert uten Promod. Mener du at man skal spille clanmatcher med alle de latterlige ubalanserte våpene, perks og killstreaks?

 

Mods holder også spill i live i mange år etter det blir lansert. Eksempler på dette er Forgotten Hope, BF1918, Desert Combat, Eve of Destruction til BF1942 og Project Reality for BF2 for å nevne noen. Alle disse moddene endret alt med spillet. Desert Combat f.eks gjorde om BF1942, et WW2 spill til et spill satt i nåtiden.

--

 

Men det er ikke vanskelig å se hvorfor EA/DICE ikke vil gi ut modtools. De vil jo selge mods selv for $$$ isteden. I tillegg gi ut et nytt spill hvert år som med nyeste CoD. Det er også en av grunnene til at nyeste CoD har elendig community og ikke egner seg til eSport; et fragmentert community.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ironisk nok så er bedre grafikk det vi trenger minst akkurat nå. Jeg savner dypt mer åpne, intelligente og dype spill - som f.eks. STALKER spillene - med dynamisk og uforutsigbar AI liv i spillomgivelsene. Konsollene har fordummet og forenklet dataspillene, og har hatt en negativ innvirkning på PC-spill. Selvfølgelig er det flott med fremskritt på grafikkfronten, men spilte nylig STALKER: Shadow of Chernobyl fra 2007 (med mods, men allikevel), og synes det var en mye mer tilfredstillende spillopplevelse enn Crysis 3, Far Cry 3 og Bioshock.

 

Du og andre som er enige i det h*n skriver burde lese: http://www.eurogamer...tems-vs-stories

 

Om dere ikke har det allerede, traff hvertfall ett punkt hos meg.

 

Netcode er fikset.

 

Jeg tror det når jeg ser det.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

Enig med deg, bortsett fra Crysis 1: Spillet hadde alt: bra grafikk og gameplay og smart A.I (hvis du brukte advanced A.I mod)

 

Jeg er helt enig. Legg merke til at jeg skrev "Crysis 3". :) Crysis 1 (og Far Cry 1 for den saks skyld) er et glimrende spill, desverre så gikk Crytech vekk deres originale formula med Crysis 2 og 3. Jeg visste ikke om advanced AI mod, skal sjekke den ut. Takker for tipset!

Endret av Mac_31
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Jeg kunne tenkt meg en type Vampire the Masquerade: Bloodlines med så bra grafikk. Kunne vært moro. :)

 

Kanskje også Half Life 3. :)

 

Har hørt mye positivt om Vampire the Masquerade: Bloodlines... er vistnok et av de få åpne action/shooter spillene som kan minne STALKER. Det begynner å bli gammelt nå, men kanskje det er verdt å spille allikevel?

 

Problemet med alle disse "konsollspillene" er at man har en helt lineær enspillerkampanje med få reelle muligheter for interaksjon med spillverdenen. Opplevelsen av å spille f.eks. STALKER, hvor man går ute i et vakkert naturlandskap med en helt dynamisk vær og dag/natt-syklus, og se plutselig en kamp bryte ut mellom to motsående grupperinger kun skapt av NPCenes AI, eller gå igjennom en by og se NPCer sette seg ned og prate sammen, fortelle vitser, spille gitar etc. rundt et bål....det gir meg virkelig følelsen av å være i en levende, uforutsigbar verden. Fatter ikke hvorfor flere selskap lager spill som dette.. :-/

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...