Gå til innhold

Informatikk på NTNU 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ja, da er det nok håp. Kan hende du ikke kommer inn med en gang, men en uke etter.

Det er svært lite sannsynlig. Enten kommer man inn ved hovedopptaket, eller så får man ikke plass. NTNU overbooker studiene nettopp fordi de vet at noen ikke møter opp og en del dropper ut underveis. Frafallet skal være svært betydelig før selv den første på ventelista får tilbud om plass.

 

For øvrig har vel trenden de siste årene vært at poenggrensene har steget litt hvert år, om jeg ikke tar helt feil (sjekk gjerne SO sine sider). Vanskelig å si hvordan det blir i år, men søkertallene kan jo gi en liten pekepinn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ja!! Jeg fikk tilbudet som var førstevalget mitt. Gleder meg til studiestart, men har ikke funnet bolig ennå.

 

Er det noen der ute som skal på informatikk på NTNU i år?

 

Jeg skal :) Gleder meg veldig jeg og. Trondheim er en fantastisk by!

Lenke til kommentar

kan du dele litt erfaringene fra informatikk linje på NTNU da? :) Hvordan er det å studere der? Er det masse lekser og slik? ;)

 

Forelesninger i store saler, 100-200stk, hadde også fag med forelesning online i ett fag.

Burde ha grei batteritid på bærbar'n siden stikkontakter er ganske ræv i mange av salene.

Du har jo 100% egenansvar ang. lekser, men i mange fag må du levere/vise øvinger hver uke, feks matte og programmering. I programmering møter du opp og viser at du har forstått det til en studass, mens i matte leverer du inn og får rettet til neste uke. Har du ikke nok antall godkjente får du ikke ta eksamen. Slik er det i de fleste fag, men da gjøres oppgavene hjemme eller som gruppearbeid.

 

Dere som skal starte skal ha fadderuke før skolen starter, regner med at det starter 14.august-ish

Veldig russetid aktig, bare mer heavy drikking og organisert drikking i form av leker osv.

 

Sjekk ut Informatikk på Facebook og Online som er studentorganisasjonen tilhørende.

Lenke til kommentar

Burde ha grei batteritid på bærbar'n siden stikkontakter er ganske ræv i mange av salene.

 

Hvor nødvendig er det å ha bærbar? Har hatt et lite håp om å slippe å bruke penger på det - vet ikke hvor mye man burde/trenger på forelesninger osv.

Jeg kommer antakeligvis ikke å bruke en eventuell bærbar utenfor der jeg absolutt trenger det, og heller utnytte min stasjonære pc (eller muligens datasal).

 

 

 

EDIT: Mens jeg først spør om ting; noen råd til hva jeg kan gjøre akkurat nå for å forberede meg til året? Sette meg inn i python f.eks? Kunnskapsnivået mitt nå er vel i hovedsak det jeg har lært gjennom IT1 og IT2 på vgs - så litt basic nettside design, databaser og programmering v/ hjelp av actionscript 3 (flash).

 

Matematikken min har også falt litt av de siste årene, gjerne noe om hva jeg kan forberede meg for på den fronten og.

Endret av vapudu
Lenke til kommentar

Hvor nødvendig er det å ha bærbar? Har hatt et lite håp om å slippe å bruke penger på det - vet ikke hvor mye man burde/trenger på forelesninger osv.

Jeg kommer antakeligvis ikke å bruke en eventuell bærbar utenfor der jeg absolutt trenger det, og heller utnytte min stasjonære pc (eller muligens datasal).

 

 

 

EDIT: Mens jeg først spør om ting; noen råd til hva jeg kan gjøre akkurat nå for å forberede meg til året? Sette meg inn i python f.eks? Kunnskapsnivået mitt nå er vel i hovedsak det jeg har lært gjennom IT1 og IT2 på vgs - så litt basic nettside design, databaser og programmering v/ hjelp av actionscript 3 (flash).

 

Matematikken min har også falt litt av de siste årene, gjerne noe om hva jeg kan forberede meg for på den fronten og.

 

Vil anbefale bærbar, det blir brukt såppass omfattende. Burde være oppnåelig å kunne skrape sammen 6k til en dugbar bærbar når du starter på universitet. Siden du har stasjonær ville jeg ordnet en uten dedikert skjermkort, og lang batterilevetid, helst 13".

I forelesninger med programmering gås det gjennom slik at det er meningen at man skal jobbe på bærbar samtidig med foreleseren. Å kjøpe bærbar er jo ikke noe som haster før skolestart, du finner fort ut om du vil ha det eller ikke.

 

Ang forkunnskaper er det lagt opp til at du ikke trenger noe som helst slags forkunnskap om programmering, så det er ikke noe problem.

Matten er litt verre, det var over 50% stryk 1.semester. Hvis du synes R1/2 var lekende lett er det sikkert ikke noe problem, for alle andre vil man slite.

Lenke til kommentar

Ang forkunnskaper er det lagt opp til at du ikke trenger noe som helst slags forkunnskap om programmering, så det er ikke noe problem.

Matten er litt verre, det var over 50% stryk 1.semester. Hvis du synes R1/2 var lekende lett er det sikkert ikke noe problem, for alle andre vil man slite.

 

Får se om det blir bb eller ikke da.

 

Vet man ikke trenger noe forkunnskaper, tenkte mer sånn at jeg kunne være litt bedre stilt - kanskje slippe å måtte jobbe like hardt som hvis jeg hadde hatt litt forskjellig kunnskap rundt emnene fra før av. Gitt ut med standpunkt karakter 3 samt skriftlig eksamen karakter 3. Hadde ikke R2 siste året, så matten har ligget rimelig død et helt år nå. Kan nevnes at jeg ikke jobbet mye med matten når jeg hadde det, så jeg klarte vel å graspe det helt OK uten arbeid. Regner med å arbeide mye mer nå, så er i utgangspunktet ikke så bekymret.

Lenke til kommentar

Regning greier er ikke noe problem for meg, hvertfall i VGS. Men det som er problemet er norsken!! Når man snakker i en stor sal, så blir det masse ekko(for eks. i gymsal) og jeg har vansker med å følge i sånne situasjoner. Håper at norsken min blir bedre etterhvert :)

 

Hva skjer da hvis man får stryk i et semester? Kan man ta opp igjen eksamen eller må man bare gjensitte i den klassen i neste studieår?

 

 

Vil anbefale bærbar, det blir brukt såppass omfattende. Burde være oppnåelig å kunne skrape sammen 6k til en dugbar bærbar når du starter på universitet. Siden du har stasjonær ville jeg ordnet en uten dedikert skjermkort, og lang batterilevetid, helst 13".

I forelesninger med programmering gås det gjennom slik at det er meningen at man skal jobbe på bærbar samtidig med foreleseren. Å kjøpe bærbar er jo ikke noe som haster før skolestart, du finner fort ut om du vil ha det eller ikke.

 

Ang forkunnskaper er det lagt opp til at du ikke trenger noe som helst slags forkunnskap om programmering, så det er ikke noe problem.

Matten er litt verre, det var over 50% stryk 1.semester. Hvis du synes R1/2 var lekende lett er det sikkert ikke noe problem, for alle andre vil man slite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...