Gå til innhold

Stortest: GeForce GTX 760


Anbefalte innlegg

Leser jeg testen rett, får du mer ytelse med SLI-oppsettet kontra 1 gtx780? Og det til mindre cash? Hva skal da folk kjøpe gtx 780 for?

Vel, noen av oss bryr oss om hvor mye strøm oppsettet trekker. Strøm = varme = vifter som må flytte varme = potensiell støy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gode resultater med tanke på at prisen på kortene er såpass lave, gleder meg til å se oppdaterte resultater med oppdaterte drivere etterhvert.

 

For min del ønsker jeg et kort som fungerer godt med 3 skjermer. Tidligere ble det sagt at AMD har bedre støtte får flerskjermoppsett er dette fortsatt tilfelle? Hadde vært interessant om dere laget en test hvor dere testet ut Nvidia surround opp mot Eyefinity.

Lenke til kommentar
Burde kanskje nevnes at Nvidia har hatt en del driverproblemer med 320-serien også

 

Hvilke "en del" problemer er det snakk om? Mitt inntrykk er at 320-serien er relativt stabil. Dette er basert på egen erfaring og tester generelt sett (jeg snakker altså om WHQL-driverne, ikke beta-utgivelser).

 

Lenke til kommentar

Hvilke "en del" problemer er det snakk om? Mitt inntrykk er at 320-serien er relativt stabil. Dette er basert på egen erfaring og tester generelt sett (jeg snakker altså om WHQL-driverne, ikke beta-utgivelser).

Kepler-brukere kræsjer med 320-serien, grafisk korrupsjon i spill som BF3, Crysis 3, Far Cry 3, SLI-problemer, og dette er med WHQL-drivere.

Mange Fermi-brukere har hatt problemer siden 306-serien med kræsjer og artifakter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leser jeg testen rett, får du mer ytelse med SLI-oppsettet kontra 1 gtx780? Og det til mindre cash? Hva skal da folk kjøpe gtx 780 for?

Siterer en gang til for at du skal få notifikasjon.

 

En annen grunn er sånne rare tullinger som meg som liker å ha en liten, men portabel maskin og derfor bruker mini-ITX hovedkort med bare plass til ett skjermkort.

Lenke til kommentar

Siterer en gang til for at du skal få notifikasjon.

 

En annen grunn er sånne rare tullinger som meg som liker å ha en liten, men portabel maskin og derfor bruker mini-ITX hovedkort med bare plass til ett skjermkort.

 

Har selv gtx 780.

Men skal bygge en ny pc til guttungen, og han er mer opptatt av fps. Så det ser ut som det blir et SLI-oppsett til han. Men takk for innspill.

Lenke til kommentar

Kepler-brukere kræsjer med 320-serien, grafisk korrupsjon i spill som BF3, Crysis 3, Far Cry 3, SLI-problemer, og dette er med WHQL-drivere.

Mange Fermi-brukere har hatt problemer siden 306-serien med kræsjer og artifakter.

 

Du gir inntrykk av at det er et generelt problem for Kepler-brukere, men når en f.eks. leser (support)forum får en ofte inntrykk av at omfanget er (mye) større enn det det egentlig er :)

 

Det kan nok stemme at det har vært relativt flere personer som har hatt problemer med 320-serien enn med tidligere serier, det har du nok rett i, men i det store og det hele har jeg ikke inntrykk av at det er utstrakt problem.

 

Angående Fermi: Jeg vet ikke om det faktisk har vært utstrakte problemer knyttet til 306-serien (eller senere drivere) (1), men Nvidia har opparbeidet seg et omdømme i forhold til relativt stabile drivere opp igjennom årene (ihvertfall hvis en sammenligner med ATI/AMD), og mitt inntrykk er at den situasjonen ikke har endret seg i større grad.

 

(1) Dersom det faktisk har vært utstrakte problemer med driverne til disse kortene, er jeg nok blant de 'heldige' som ikke har hatt noen problemer overhodet (har hatt flere Fermi/Kepler-kort). Men jeg husker godt sist gang jeg slet med Nvidias drivere: Det var vel rundt 2004-2005 (?), da jeg spilte en del CS:Source. Da var det en dokumentert bug som forårsaket BSOD etter en viss tid, men jeg husker ikke om driveren var direkte skyldig eller om det var snakk om et kompatibilitetsproblem. Men dette er den eneste gangen jeg har hatt (alvorlige) problemer med Nvidias drivere de siste 12 årene :)

 

EDIT: Feilsitering

Endret av hal9k
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...