Gå til innhold

[Løst] Lav nedlastning på stasjonær


Anbefalte innlegg

Hei, her i huset har vi 60/60 fra altibox.

Jeg og broren min har to stasjonære pc'er og flere laptoper.

Men av en eller annen grunn er nedlastning og opplastnings hastigheten på de stasjonære fryktelig dårliger en laptopene (1-2MB/s på stasjonære og alt fra 5-7 og hvis vi er veldig heldig 8). Nettverkskortet mitt er Asus PCE-n53 mens broren min sin er en Belkin usb dongle.

 

Routern er Asus N9000 RT-n66u jeg har prøvd å tilbakestille instillnger, oppdatert, brukt merlins og prøvd å slå av å på diverse innstillinger uten hell.

Jeg opplever også veldig høy ping (og packetloss) til tider som gjør spilling til et helvete.

 

Som sagt er virker det som hastigeten blir begrenset til 1,5-2MB/s på alt fra Steam, Origin, Torrents og vanlig nedlastninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvd å plassere maskinen nærmere routeren?

 

PCI-E løsning uten ekstra lang antennekabel kan være veldig dårlig løsning om signalet må gå gjennom kabinettet for å få dekning i tillegg om det er murvegger eller mange metallgjenstander i mellom vil nok signalet reduseres.

Lenke til kommentar

Ingen mulighet får kabel da routern er i andre etasje. Men skal se om vi kan få noen til å borrehull.

Jeg har prøvd å sette pcen rett ved siden av rutern uten noe forskjell i hastighet, har prøvd å bruke 2,4 og 5GHz uten noe forskjell. Prøvd å bytte kanaler det hjalp heller ikke.

Endret av toxiciity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...