Gå til innhold

Test: Samsung Series 7 Chronos


Anbefalte innlegg

hva slags risiko er det du mener at man tar ved å ha ugjevn størrelse på minnnebrikkene?

 

Det å nedgradere driverne høres også ut som en ganske åpenbar løsning på et slikt problem som du skriver om, mer enn en hack. Det høres også tvilsomt ut om elkjøp vil oppgradere netverkskortet ditt.

 

Har hørt rykter om at ytelsen forringes med ulik størrelse på ram, men jeg er ingen ekspert.

 

Selvfølgelig skal elkjøp ordne opp i dette. Enten får de bytte til et likt adapter som fungerer ellers får de bytte til en annen type adapter som fungerer. Hva får deg til å tro at jeg ikke har retten på min side ? Skal jeg godta en beviselig defekt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva slags risiko er det du mener at man tar ved å ha ugjevn størrelse på minnnebrikkene?Det å nedgradere driverne høres også ut som en ganske åpenbar løsning på et slikt problem som du skriver om, mer enn en hack. Det høres også tvilsomt ut om elkjøp vil oppgradere netverkskortet ditt.
Har hørt rykter om at ytelsen forringes med ulik størrelse på ram, men jeg er ingen ekspert.Selvfølgelig skal elkjøp ordne opp i dette. Enten får de bytte til et likt adapter som fungerer ellers får de bytte til en annen type adapter som fungerer. Hva får deg til å tro at jeg ikke har retten på min side ? Skal jeg godta en beviselig defekt ?

Nei, du skal ikke godta det, men å bytte til en bedre/nyere utgave er ikke noe du har krav på. Derimot, å få en ny lik adapter som du sier klarer du fint.

Lenke til kommentar

Nei, du skal ikke godta det, men å bytte til en bedre/nyere utgave er ikke noe du har krav på. Derimot, å få en ny lik adapter som du sier klarer du fint.

 

Og siden de mest sannsynlig ikke klarer å finne en lik adapter som fungerer (uten at jeg 100% kan garantere at det ikke finnes noen 6235'er som fungerer) og siden signalstyrken/antennemottak på denne maskinen er under pari så har jeg gode argumenter for at de først som sist hiver inn en 6300 som ikke har problemer (meg bekjent) og har større rekkevidde. Jeg mister blåtann, men det har jeg heller ikke behov for.

 

Så en smart kundebehandler/servicemedarbeider hos elkjøp gjør som jeg forslår. :)

Endret av Illus
Lenke til kommentar

Hva forsvarer prisen på denne maskinen når du får en nesten like bra maskin med Haswell Quad-CPU for 5500,- kr mindre? Ok, 256Mb SSD koster en drøy tusenlapp ekstra og man får ikke dedikert GPU, batteritiden er nok ikke like bra , men alt i alt...?http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SATP5011J/toshiba-satellite-15-6-barbar-pc-solv

 

Da hadde jeg nok heller gått for Samsung NP740U3E (http://www.lefdal.com/product/data/barbar-pc/SANP740U3EA02/samsung-13-3-ultrabook-7-serie-np740u3e).

Lenke til kommentar

Og siden de mest sannsynlig ikke klarer å finne en lik adapter som fungerer (uten at jeg 100% kan garantere at det ikke finnes noen 6235'er som fungerer) og siden signalstyrken/antennemottak på denne maskinen er under pari så har jeg gode argumenter for at de først som sist hiver inn en 6300 som ikke har problemer (meg bekjent) og har større rekkevidde. Jeg mister blåtann, men det har jeg heller ikke behov for.

 

Så en smart kundebehandler/servicemedarbeider hos elkjøp gjør som jeg forslår. :)

Ja du kan håpe. Er han en grei kar så er det jo ingen problem. Problemet er jo bare at de har tendenser til å være vanskelige og inkompetente. Tipper det går bra til slutt allikevel :)

Lenke til kommentar

Ønsker meg Samsung laptop med en av samsungs super amoled skjermer. Galaxy tab skjerm med laptop-kvalitet hardware.

 

Jeg er nesten villig til å si at denne skjermen kan konkrrere med Super AMOLED+. Seriøst noe av det beste jeg har sett.

 

AMOLED på bærbare maskiner? AMOLED har absolutt sine fordeler, men et korrekt fargespeker og realistiske farger er så absolutt ikke en av dem og jeg tror folk rett og slett ville funnet fargegjengivelse litt for glorete og "over-the-top" på en såpass stor skjerm. Nå er det vell ingen Samsung Galaxy Tab med AMOLED på markedet lenger heller er det det da, har ikke alle modellene til Samsung gått over til å bruke PLS paneler?

 

Disse PLS panelene mangler endel på fargegjengivelsen og god fargekalibrering disse også, det er fremdeles godt kalibrerte og gode IPS paneler som er å foretrekke. PLS er jo i bunn og grunn kun Samsung sitt svar på IPS hvor de generelt har hatt hakket svakere og mindre realistisk fargegjengivelse på panelene sine sammenlignet med tilsvarende IPS skjermer.

 

 

Noen liker det, andre liker det ikke.

Lenke til kommentar

Ønsker meg Samsung laptop med en av samsungs super amoled skjermer. Galaxy tab skjerm med laptop-kvalitet hardware.

 

Jeg tror det har vært store kostnader og utfordringer med å produsere såpass store amoled paneler som dette. De amoled tvene jeg har sett har vært veldig dyre, og jeg tror ikke jeg har sett amoled i noe større tablet enn en 7", så det er ganske langt igjen til en fullsize laptopskjerm.

 

Som RamGuy sier, er det også en del ulemper med amoled skjermer sammenlignet med gode LCD paneler (som det vi har i denne maskinen). Fargegjengivelsen og lysstyrken er stort sett langt dårligere.

 

Jeg har god tro på at amoled bare kommer til å bli bedre og bedre sammenlignet med LCD, og for eksempel skjermen i S4 er temmelig god, men for eksempel HTC One sin skjerm er bedre på flere punkter.

Lenke til kommentar

Jeg ser noen kritiserer PLS teknologien samsung buker på skjermen. Jeg har selv sett gode ips skjermer og fortrekker som regel det over oled. Selv gikk jeg rett fra en topp crt skjerm til ips lcd skjerm til stasjonært bruk, og ble litt skuffet over overganger mellom fargenyanser,men gledet over størrelse. Denne skjermen mener jeg er veldig god. Vet ikke om det bare er jeg som ikke har øyne for kvalitet eller hva det er. Selv foretrekker jeg plasma når det kommer til tv så jeg mener jeg har litt øyne for skjermkvalitet. I tillegg bruker denne skjermen latterlig lite strøm i fohold til lysstyrke, noe jeg tror ingen andre produsenter enn apple har fått til. Jeg tror de fleste vil se at det nesten er ingen andre bærbare med like god skjermkvalitet, med unntak av apple, toshiba kirabook og asus u500. Til seriøst fotoarbeid kjøper man seg uansett en stor ips skjerm til 8000 kr og oppover.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg og en venn har kjøpt denne laptopen og sliter veldig mye med ytelse i spill, til tross for det denne anmeldelsen og andre melder om. Starcraft 2 ventes å ha rundt 70 (high) / 200 (low) fps, men ligger på 20-30 på både low, medium og high. Liknende ytelsesproblemer oppstår også i andre spill, mens andre igjen presterer svært bra maxet ut (CSGO). Mistenker at dette har med drivere og Intel4000 å gjøre.

 

Vi har prøvd "switchable graphics", AMD sine beta drivere og alt vi ellers kan tenke oss uten resultater.

 

Er det noen som har hatt samme problemet og funnet en løsning? Ser også at AMD ikke ser ut til å ha gitt ut ordentlige drivere til 8870m enda, da en kun får tak i betadrivere.

Endret av Jebeso
Lenke til kommentar

Eneste alternativet du har DPI skalering under skjerminnstillinger.. Du har ikke mye frihet når det gjelder valg av skalering og dessverre så er det ytterst få applikasjoner som snakker sammen men denne skaleringen i Windows så må belage deg på blurry tekst i nettleser og endel programmer, samt at endel UI-elementerer ikke skaleres i samsvar med teksten så du vil snuble over endel situasjoner hvor teksten vil være større enn selve feltet det er tiltenkt og mye rot.

Lenke til kommentar

Hadde denne nær en måned før den gikk tilbake til Elkjøp. Var kjempefornøyd, men skulle gjerne sett større skjerm, et kraftigere skjermkort og mulighet for ekstra disk.

 

Har funnet to varianter som tilbyr det jeg vil ha: Asus G750JX/G750JH. De koster litt mer, men jeg tror det er verdt det for min del. Eneste bekymring er skjerm og støy.

 

Jeg vet Kunshan gir mer for pengene, men alt tyder på at de støyer noe voldsomt. De er dermed helt uaktuelle for min del.

Lenke til kommentar

Har fått en slik pc i hus, men jeg sliter med skaleringen på den høyoppløste skjermen. All tekst i nettlesere er veldig smått. Hvordan kan jeg endre på det på en effektiv måte?

Kan du ikke bare stille inn dette i nettleseren? Jeg har ikke hørt mye bra om måten windows skalerer på når du stiller på DPI, så jeg holder meg til standardinnstillinger der. Mener jeg har hørt at windows 8.1 skal bli vesentlig bedre på dette.

 

Hadde denne nær en måned før den gikk tilbake til Elkjøp. Var kjempefornøyd, men skulle gjerne sett større skjerm, et kraftigere skjermkort og mulighet for ekstra disk.

Har funnet to varianter som tilbyr det jeg vil ha: Asus G750JX/G750JH. De koster litt mer, men jeg tror det er verdt det for min del. Eneste bekymring er skjerm og støy.

Jeg vet Kunshan gir mer for pengene, men alt tyder på at de støyer noe voldsomt. De er dermed helt uaktuelle for min del.

Det er jo en helt annen type maskin, det blir som å sammenlikne en series 7 chronos med en ultrabook. Series 7 chronos er etter min mening en all round bærbar maskin, mens asus modellene er gaming rettede skrivebordserstattere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...