Gå til innhold

Test: Samsung Series 7 Chronos


Anbefalte innlegg

Klart den blir sammenlignet med Samsung maskinen, du har jo tross alt dratt den inn i kommentarfeltet til testen av en Samsung 7-Serie chronos maskin så hva hadde du forventet?

 

Greit nok at Intel sine integrerte grafikkløsninger har kommet seg, men Radeon HD 8870M er faktisk et ganske så solid dedikert skjermkort og leverer mange hakk bedre grafikkytelse enn Intel HD 4600 som du finner på Toshiba maskinen du nevner.

 

Nå var det vel ikke jeg som opprinnelig dro Toshibaen inn i kommentarfeltet her, det var det vel andre her som gjorde, jeg hev meg egentlig bare mer på diskusjonen da jeg reagerte på noen av argumentene/synspunktene som ble rettet mot Toshibaen som jeg mente traff dårlig, og også at noen her ikke en gang hadde tatt seg bryet med å faktisk sjekke speclista på den skikkelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk denne maskinen i dag og er bare rå fornøyd med den. Skal brukes til lett gaming gang i blandt bare.

Trådløse nettverket virker stabilt og fint. Kom mer skjermkortet Radeon 8800M, på komplett stod det 8700M tror jeg.

 

Eneste er kunne tenkt meg å ha full kontroll over keyboard lyset, men jeg overlever den...maskinen er jo vakker som bare det :p

 

Kan noen svare meg på hvordan jeg får NumLock til å være på ved oppstart? og hvordan jeg kommer inn i bios?

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Seagate disk i en Samsung maskin? Høres ikke mye sannsynlig ut.

Nei, men det var nettopp derfor jeg "husket" at det var det. Jeg husket kanskje feil.

 

Kom på hvor jeg har det fra:

Samsung relies on a 2.5-inch hard drive storage solution made by Seagate, more specifically, a Momentus SpinPoint M8 ST1000LM024 HN-M101MBB (construction height: 9.5 millimeters) which spins at 5400 revolutions per minute. Its performance is alright, but nothing to write home about, with sequential data transfer rates of around 100 MB/s.

Kilde: http://www.notebookcheck.net/Review-Samsung-Series-7-Chronos-770Z5E-S01DE-Notebook.91341.0.html

 

Altså en test av samme maskin, men med en 5400rpm disk fra Seagate. :) My bad.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har fått med meg så er det utall av varianter med forskjellig hw i disse samsung maskinene. Så at jeg har den disken i min 3 måneder gamle maskin betyr ikke nødvendigvis at det er det som står i dem i dag :)

 

Det jeg egentlig ville ha var den maskinen med 1TB disk og max ram på 16GB (8GB loddet fast på hk kontra de 4GB som er på min), men fant aldri ut av om det var noe som kommer eller om det var noe de bare solgte i statene.

Lenke til kommentar

Leverer tilbake min maskin i dag som var denne Samsung 770Z5E. Jeg elsker D3 og uansett hvilken gfx settings jeg satte på stod fps stille på 40. Low eller high settings og samme fps. Har lagt inn de siste driverene jeg kunne finne også. Heldigvis er maskinen bare 2 dager gammel og får benyttet meg av angreretten.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har fått med meg så er det utall av varianter med forskjellig hw i disse samsung maskinene. Så at jeg har den disken i min 3 måneder gamle maskin betyr ikke nødvendigvis at det er det som står i dem i dag :)

 

Det jeg egentlig ville ha var den maskinen med 1TB disk og max ram på 16GB (8GB loddet fast på hk kontra de 4GB som er på min), men fant aldri ut av om det var noe som kommer eller om det var noe de bare solgte i statene.

SSD er et must for min del. Dessverre var det ikke støtte for begge deler (SSD + en større disk) på denne, som var en viktig årsak til at jeg leverte den tilbake.

Lenke til kommentar

SSD er et must for min del. Dessverre var det ikke støtte for begge deler (SSD + en større disk) på denne, som var en viktig årsak til at jeg leverte den tilbake.

 

Det er mye å forlange for en maskin med denne formfaktoren. Det er SSD i maskinen og trenger du snurredisk får du drasse med deg en ekstern en eller bruke skylagring :)

 

Jeg for min del har hatt min siste maskin med kombinert ssd + hdd. Så fort du får ett eller annet rusk lagret på snurredisken som os'et absolutt må lese ved oppstart går det vinter og votter før den starter. Kan gjerne ha flere fysiske lagringsmedier, men for min del skal alle disse være ssd. For permanent lagring bruker jeg privat server + skyen.

Lenke til kommentar

Det er mye å forlange for en maskin med denne formfaktoren. Det er SSD i maskinen og trenger du snurredisk får du drasse med deg en ekstern en eller bruke skylagring :)

 

Jeg for min del har hatt min siste maskin med kombinert ssd + hdd. Så fort du får ett eller annet rusk lagret på snurredisken som os'et absolutt må lese ved oppstart går det vinter og votter før den starter. Kan gjerne ha flere fysiske lagringsmedier, men for min del skal alle disse være ssd. For permanent lagring bruker jeg privat server + skyen.

Snurredisken skal kun brukes til data. Ingenting skal installeres der. Da bør ikke dette være noe problem?

 

Privat server og sky er vel og bra, men i tvil om ytelse når jeg skal bla gjennom noen hundre GB med bilder.

Lenke til kommentar

Blir da en slik http://www.komplett....aspx?sku=781358

 

Svær sak og ikke så pen som den fra Samsung men denne skulle værtfall kunne oppnå noe

høyere fps i D3

Mistenker at du D3 har kjørt på det integrerte kortet på Samsung, som ga lav FPS. Men det problemet slipper du nok i den MSI'en ihvertfall.

 

Sammenligning av kortene (pluss 780M som jeg har lyst på): http://www.notebookc...ogy=1&daysold=1

Lenke til kommentar

Mistenker at du D3 har kjørt på det integrerte kortet på Samsung, som ga lav FPS. Men det problemet slipper du nok i den MSI'en ihvertfall.

 

Sammenligning av kortene (pluss 780M som jeg har lyst på): http://www.notebookc...ogy=1&daysold=1

 

Ja det var det jeg tenkte også, at maskinen kjørte D3 på Intel 4000 HD chipset. Men i windows kunne jeg velge slik at D3 skulle bruke High Performance instillinger til grafikken og at da brukte den Radeon kortet. Mulig at det faktisk ikke gjorde det. Jeg har nå levert maskinen tilbake til komplett siden den var ny for par dager siden så det gikk fint. MSI jeg nå har er ikke på langt nær like pen, men den gir vel noe høyere fps så får jeg bare leve med mere plastic :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...