Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsikring å bilskade.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke "uansett". Hvis bilen sitter så fast i myra at girkassa ryker når man prøver å komme løs bruker man sannsynligvis bilen annerledes enn produsenten har anvist. Dessuten tror jeg ikke du får noen produsent til å innrømme ansvar på en 13 år gammel bil.

Til TS: Dessverre er motor og drivverk vanligvis ikke inkludert i bilforsikringer, og de forsikringene som har slik dekning har gjerne en begrensning på alder og kjørelengde. Sannsynligvis blir det kostbart for deg uansett, dessverre :(

• Liker 1

Du kan ikke skru for at du har ikke skrudd før :)

Du får det mest sannsynligvis til alene og siden det er en framhjulstrekker og girkassen mest sannsynlig ligger i motorrommet isåfall.

Vil du slippe billig unna så ordner du dette fint selv, hvis ikke så blir det dyrt gitt.

Edit: du er forresten sikker på at du har havarert girkassen? du har ikke bare ødelagt clutchen?

Clutch bytte er en vesentlig rimeligere jobb å få utført på verksted.

Endret av Complexity

Du kan ikke skru for at du har ikke skrudd før :)

Du får det mest sannsynligvis til alene og siden det er en framhjulstrekker og girkassen mest sannsynlig ligger i motorrommet isåfall.

Vil du slippe billig unna så ordner du dette fint selv, hvis ikke så blir det dyrt gitt.

Edit: du er forresten sikker på at du har havarert girkassen? du har ikke bare ødelagt clutchen?

Clutch bytte er en vesentlig rimeligere jobb å få utført på verksted.

Er en automat girkasse, er dem mer vanskeligere å skru?

Verkstedet sa at lamellene er ødelagt, noe sånt, når giroljen blir varmw så slurer bilen, driver ikke fremover.

Da må du nok bytte hele kassen ja :)

Skjekk markedet for brukte kasser, så kansje du kan gjøre en deal med verkstedet om du skaffer gearkassen selv ;)

Har sjekka overalt, ingenting å finne. her jeg bor er det iværtfall nermest umulig å finne hos bilopphuggeri, da plassen er liten å det er lite biler her.

Eneste jeg kan gjøre er vel å vente, kanskje det etterhvert dukker opp.

Har du sjekket bilopphuggerienes fellessider? http://www.nbfbildeler.no/

Ja, var bare 5-trinns kasser der :/

Etter min å de fleste jeg kjenner sin erfaring, er den enkleste måte å få tak i deler til din bil, å spørre på bilmerkets forum.

Se om du finner ett honda forum, eller omså ett accord forum å du skal se at noen har en automatkasse liggende som de gjerne vil bli kvitt :)

Ja har faktisk bruker der :) takk for all hjelpa iværtfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...