Gå til innhold

RAM-problemer på K7N2G-ILSR


rudolfrock

Anbefalte innlegg

Jeg driver og fikser på en PC til en kamerat av meg og kjøpte et nytt MSI K7N2G-ILSR hovedkort.

Alt funker som fjell, utenom at RAMen, eller hk'et oppfører seg litt rart.

 

Når jeg starter maskinen begynner det ganske ofte å pipe, og jeg har satt på den error greia slik at jeg kan se hvor oppstarten stopper og den stopper på RAMen omtrent hver gang.

Men hvis jeg slår den av og på, så funker det til slutt og den starter opp. Men om jeg da f.eks. tar restart fra windows så starter den å pipe igjen!

Er det noen som har opplevd noe lignende? Jeg har prøvd med flere forskjellige RAM-brikker, men får samme problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd akkurat det samme problemet, i tillegg virket ikke serial ata port 2, så jeg sendte det tilbake til komplett.no og får nytt om ikke alt for lenge.

 

Ellers hadde jeg i en amd xp 3000, twinmos 1024 dual pack cl 2.5 og et connect3d radeon 9500.

 

Pcen pep like mye da jeg bare hadde cpu, ram og skjermkort, testet alle ramslottene uten at det hjalp noe.

 

Ellers kunne jeg se et slags sirkulært hakk på sata port 2 (den som ikke virket), sjekk den på ditt hk.

 

Så forbanna ulogisk feil har jeg aldri sett maken til før, fatter ingen ting av det :-/

Lenke til kommentar

Dette er et kjent problem på MSI sine nForce2 baserte hovedkort og har vært diskutert mange ganger i forumet. Eneste løsningen er å bytte til et annet ram-merke. TwinMOS fungerer stort sett ikke...prøv Crucial eller Geil....

 

Du finner en liste over hvilke ram-brikker som fungerer på MSI sitt support-forum.

Lenke til kommentar

Jeg har samme hk, og jeg kjenner flere som har det.

Vi har alle twinmos rambrikker, og de funker som en drøm.

Jeg hadde riktignok litt probs i begynnelsen, men flyttet på brikken så var alt i orden.

 

Det kan rett og slett være noe feil på brikkene?

En kompis av meg måtte nettopp bytte ram av samme problem, men det var et Asus HK. Det funket helt fint med en annen ram brikke, han har sendt det tilbake og skal få nytt.

Lenke til kommentar

Når og fra hvem kjøpte du hovedkortet da, det kan jo hente at det er en dårlig lot eller noe som har kommet ut :(

Se om han kompisen din også har et sånt sirkulært hakk på s-ata port 2. Jeg har flashet bios flere ganger, det nytter ikke.

 

Som sagt er mitt kort inne til rep eller noe hos komplett.no, s-ata port 2 funker jo heller ikke på mitt hk :-? . Gjett om jeg blir provosert hvis jeg får tilsendt et nytt hk og har samme problemet med at pc'en bare kommer på en brøkdel av de gangene jeg prøver. :evil::evil: Da er det vel twinmos rammen som er problemet.

 

...og jeg som skal på WarpZone den 4 oktober. :cry:

 

Forresten, nøyaktig hvilken rambrikke er det han kompisen din har ?

Lenke til kommentar

rudolfrock ! ! !

 

Om kompisen din har et ATI skjermkort...da er det kanskje det som er problemet, har lest gjennom en masse forum nå og funnet ut en masse. eks:

 

This is a great board that is plagued with a minor issue for some people. That problem is that some people with ATI video cards experience a problem on booting up their system. At times...a boot will leave you with a blank screen and reset is necessary (multiple attempts may be necessary). Rest assured that MSI engineers are working on the problem...so in the future this board will be problem free for ATI users with a simple BIOS update!

This is an awesome board! It is feature full (all the connections you need), a descent overclocker (personally have a 2500+ running over 2800+ speeds on stock voltage), the onboard sound is great (being one of the few NFORCE2 boards that actually is Soundstorm approved by NVIDA, and its pretty and red (for all of you with a window in the case). I recommend this board (trust me...I have used alot of different kinds!)

 

Ikke vet jeg, men jeg skal iallefall prøve med et annet dersom jeg har samme problemet når jeg får et nytt.

 

GLHF videre :wink:

Lenke til kommentar

Liste over OK rambrikker på dette hovedkortet kan du finne her:

 

http://www.msi.com.tw/program/e_service/fo...c081f5bdc1dc834

 

er ganske få TwinMOS brikker som fungerer problemfritt...har selv prøvd 4 forskjellige TwinMOS, både 256MB og 512MB, PC2700 og PC3200...ingen fungerte (kun sånn ca. hver 10. gang man startet maskinen)...Crucial fungerte derimot problemfritt på første forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...