Gå til innhold

en jeg kjenner har problemer med å installere XP. noen tips?


wil

Anbefalte innlegg

en jeg kjenner spurte meg i dag om XP han kunne gå inni dos sånn som å slå av maskina så gå direkte inni dos. jeg sa at dette gikk ikke. han spurte fordi han hadde problemer med pop-ups og div andre ting, så han ville formatere disken sin. det som egentlig er problemet her er at han ikke for installert XP igjen. han fikk med en rec cd med maskina, men når han installerer XP igjen så kommer ikke de vanlige instillingene å den vanlige stylen som kommer når man har nyinstallert XP. bare den samme gamle som man hadde før. jeg tror kanskje at han kanskje hadde trykka på reparer istede for å installerer den fra byggenelsen av. han sa at han fikk feil, når han skulle formatere disken tror jeg det var.

 

dette var jo et veldig rart problem synes jeg. som aldri har hatt noe særlig problemer med å installere Windows.

 

noen som har noen tips om hva som kan gjøres?

 

håper at dere kjønte noe av det som stod her.

 

håper på mange svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis han nå eier en lisens på XP (f.eks. XP home) så burde kan jo med god samvittighet og uten å bryte meass EULA stuff kunne låne en skikkelig XP cd og boote direkte fra den. Det er også en fordel å ikke ha masse gamle drivere installert, og det vil jo ikke følge noen ustabil tredjepartsdrivere med XP. Få tak i en kopi av XP, installer, finn drivere til maskinvaren han kjører på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...