Gå til innhold

Tog fra Nord-Norge til Østlandet


ImSoBlonde

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har forsøkt å lese meg opp på dette på egenhånd, men finner absolutt ingen svar.

 

Det jeg søker, er mulighetene for å reise med tog fra Nord-Norge (Indre Troms) til Østlandet (Oslo). Jeg trodde det var toglinjer rundt hele Norge, men jeg finner dessverre ikke noe om dette.

 

Er det noen som kan hjelpe meg, eventuelt bekrefte at det ikke er mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig å ta tog fra Narvik via Sverige, men dette vil ta enda lengre tid.

Det gjør det faktisk ikke. Korteste reisetid på NSB.no (for i morgen) blir oppgitt til 17t 5min; buss fra Narvik til Fauske tar etter hva jeg kan se bortimot fem timer; da er du på 22 timer, sammenlignet med 19 timer gjennom Sverige.

 

edit: stemmer ikke lenger når det kom fram at reisetiden gjennom sverige er 28-30 timer...

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Tusen hjertelig takk! Blir mange timer med reise ser jeg. :p

 

Hva heter togstasjonene, så jeg kan søke opp. Har funnet fra Fauske til Oslo via Trondheim, men hvor kan jeg reise fra Narvik til (via Sverige)?

 

Gå på sj.se og skriv inn Narvik i fra-feltet og stasjonen du skal til i til-feltet..

Det kan da ikke være så vanskelig å lese meldingene i tråden du har startet?

Lenke til kommentar

Fly fra Gardermoen til Bardufoss tar under to timer, og med litt planlegging (bestille lavprisbilletter i god tid) blir det ikke dyrere heller... Kanskje verdt å melde seg på et flyskrekk-kurs om det er det som er problemet.

 

Når jeg søker på sj.se får jeg forøvrig opp reisetider på 28-30 timer (og da blir det jo raskere med NSB...) ; kan Snylter forklare hvordan han kom fram til knapt 19 timer?

Lenke til kommentar

Jeg trodde det var toglinjer rundt hele Norge, men jeg finner dessverre ikke noe om dette.

 

Kva fekk deg til å tru at dette er tilfellet? I norge er jernbanetilbudet generelt dårlig. Det er toglinjer på austlandet og i nordland opp til Bodø (Fauske). Men bortsett frå det så mangler store deler av landet togforbindelse. Her er forøvrig ei god oversikt over kvar dei norske toglinjene går.

Strekningskart_neg_red_des2010.jpg

 

Så skal du reise kollektivt i Norge så må du ta bussen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...