Gå til innhold

Oppgradering av PC


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Føler det er på tide å oppgradere PC-en min, men jeg vet absolutt ingenting om slikt, så jeg kommer derfor hit for tips!

Kjøpte denne PC-en i 2009:

 

Intel® Core™ i7 CPU 920 @ 2.67GHz

9GB RAM

2 stk. NVIDIA GeForce GT 230

 

Har en Windows 7 CD liggende, så har planer om å oppgradere til det fra Vista.

 

PC-en brukes hovedsaklig til gaming. Går for det meste i:

StarCraft 2

DayZ

Star Wars: The Old Republic

Dota 2

 

Jeg har hørt litt med noen venner, og de sier at CPU-en og skjermkortene mine kan være flaskehalser, så jeg burde oppgradere det.

 

Er usikker på pris, ettersom jeg vil ha en god PC uten at det skal være den aller dyreste. Skjermkort prisen kan vel ligge på rundt 4 000,-

 

Er det noe mer informasjon som trengs skal jeg gjøre mitt ytterste for å gi det.

Takk for all hjelp!

Endret av act1oN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips folkens, har hørt rykter om at AMD sine skjermkort presterer bedre prismessig, er det noe sannhet i dette?

 

Enig med iFire, Cpu'en holder.

Skaff Skjerkort og en SSD :)

 

 

er det 2X4gb brikker og 1x1gb ?

 

Jeg har 3x2GB og 3x1GB

Lenke til kommentar

Takk for tips folkens, har hørt rykter om at AMD sine skjermkort presterer bedre prismessig, er det noe sannhet i dette?

 

Ja det mener jeg ivertfall :)

Nvidia-merket selger - på samme måte som Intel..

Pris/Ytelse Slår AMD nVidia på :) AMD har og det kraftigste skjermkortet på markedet (7790)

 

Men du burde kjøpe, Skjermkort, Ram og SSD :)

Endret av Haugezz
Lenke til kommentar

Når det gjelder skjermkort tenker jeg det kommer til å stå mellom:

AMD Radeon HD 7970 og

nVidia GeForce GTX 770, som iFire foreslo.

 

Noen som har noen tanker om hvilket skjermkort som gir best ytelse for pengene?

 

Men du burde kjøpe, Skjermkort, Ram og SSD :)

 

Trenger jeg mer RAM altså?

Lenke til kommentar

Ikke mer men raskere...

Brikkene dine kjører på 533Mhz....

Kan du ta ut brikkene å se på hva som står på de forskjellige brikkene ?

Jeg tror brikkene kjører på 1066mhz (Eller 1333mhz). Veldig mange programmer opplyser MHz delt på to. Anbefaler å oppgradere til 1600mhz eller raskere RAM.

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Du trenger ikke mere ram. Av de to skjermkortene ville jeg sjekket hvem som yter best til de spillene du ønsker. Kortene er relativt like, men de kan ikke sammenlignes. generelt gjelder det for AMD og NVIDIA det er ikke bare å sammenligne to kort totalt sett - som nevnt må du sjekke ytelsen på det enkelte spill. Bruker du rundt 3000,- så er det nettopp en av de to du skal velge - selv om du også kan vurdere GTX 680 mot disse to om du finner det til ca 3000,-. GTX 670 kan også vurderes om du ønsker å bruke 2500,-.

 

Av de spillene du nevner er vel Starcraft 2 det mest krevende - og der er definitivt Nvidia å anbefale.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke mere ram. Av de to skjermkortene ville jeg sjekket hvem som yter best til de spillene du ønsker. Kortene er relativt like, men de kan ikke sammenlignes. generelt gjelder det for AMD og NVIDIA det er ikke bare å sammenligne to kort totalt sett - som nevnt må du sjekke ytelsen på det enkelte spill. Bruker du rundt 3000,- så er det nettopp en av de to du skal velge - selv om du også kan vurdere GTX 680 mot disse to om du finner det til ca 3000,-. GTX 670 kan også vurderes om du ønsker å bruke 2500,-.

 

Av de spillene du nevner er vel Starcraft 2 det mest krevende - og der er definitivt Nvidia å anbefale.

Vi har aldri anbefalt han mer ram, men raskere ram.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke mere ram. Av de to skjermkortene ville jeg sjekket hvem som yter best til de spillene du ønsker. Kortene er relativt like, men de kan ikke sammenlignes. generelt gjelder det for AMD og NVIDIA det er ikke bare å sammenligne to kort totalt sett - som nevnt må du sjekke ytelsen på det enkelte spill. Bruker du rundt 3000,- så er det nettopp en av de to du skal velge - selv om du også kan vurdere GTX 680 mot disse to om du finner det til ca 3000,-. GTX 670 kan også vurderes om du ønsker å bruke 2500,-.

 

Av de spillene du nevner er vel Starcraft 2 det mest krevende - og der er definitivt Nvidia å anbefale.

Ja, det kan stemme det, er 1600mhz brikker da..

Tror det viser 533mhz på meg og i amd overdrie.. (har 1600mhz)

 

680 koster ca 3k, og det gjør 770 og...

Men sånn jeg har oppfatta det(har ikke sjekka selv) så er 770 bedre ?

 

edit:

Vel jeg hadde ikke brukt ei krone på en promille forbedring med å oppgradere til raskere ram - det er helt søkt hvilken forbedring det gir. Ganske bastant her også.

Det er mye forskjell på 533 og 1333/1600mhz, på samme måte som det er forskjell på 1 og 2ghz cpu'er ;)

Endret av Haugezz
Lenke til kommentar

533 mhz er 1066 minnebrikker, 667 mhz er 1333 og 800 er 1600 minnebrikker. Har du 533/1066 eller 800/1600 betyr minimalt for raskere ytelse. En SSD som er nevnt over vil være mye bedre bruk av penger - for generell PC ytelse.

 

For spilling er det skjermkortet som nevnt og sjekker du litt er det også en del å hente på overklokke prosessoren s - som også er nevnt

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...