Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Powerline adapter! I annet bygg


Anbefalte innlegg

Jeg og naboen min har veldig lyst til å ha lan i utehuset, men det er ikke nett der! Lurte på om det går ann koble en powerline adapter til ruteren (som står i hovedhuset) og sette den andre powerline adapteren i utehuse og koble en ruter til den igjen. Som jeg har skjønt så sender en powerline adapter Internettet gjennom strømnettet!! Mulig jeg tar feil. Men det er innlagt strøm i uthuset, Å jeg håper dette går. Vis det er noen som vet om dette funker eller om det er noen andre måter å gjøre dette på så hadde det vert fint om du hadde giddi å delt det ned meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brodern har lekt seg litt med sånn på jobb, og funnet ut at de fint kan gå fra ett bygg til ett annet, selv om hvert bygg her eget sikrings-skap.

Kvaliteten på signalet derimot er antagelig ikke det beste, men det har han ikke testet.

 

Antar det er samme sikrings-skap?

Da skal det ihvertfall ikke være noe problem, men hastigheten behøver nødvendigvis ikke være den beste, men det spørs på kvaliteten og belastningen på strømnettet.

Lenke til kommentar

Min erfaring med powerline adapter er at det kan funker veldig bra når det funker. Det er egentlig bare å teste.

 

Funker det derimot ikke kan du nesten glemme det.

 

Hos meg så står eller stod da, en adapter ved routeren og en i stuen. Har 2 stikkontakter ca 2 meter fra hverandre og i 1 av dem funker det mens i den andre funker ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nå vet jeg ikke avstanden til uthuset, men du klarer deg sikkert med utendørs senderne til UniFi. Sjøl bruker jeg airMax til noe lignende, men det er over en 1km strekning.

UniFi har jeg i og rundt huset, flere bokser finner hverandre og danner ett nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...