Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Neonlys på RMX?


Bushnell

Anbefalte innlegg

jeg har da bare en stakkars RMX og det begynner å bli mange som har det. så da vil jeg ha noe som skiller seg ut, så da tenkte jeg på neonlys.. ja det er kanskje harry som f men det bryr jeg meg lite om.. så da lurer jeg på om det er noen som har kobla på enten neonlys eller kald katoder før? tenkte jeg sku røske ut lysa og kiten jeg har i kabinette å gjøre et forsøk.. så hvis noen hadde tips om hvordan jeg sku gjøre dette hadde det vert fint. f.eks hva slags krets jeg skal ta strøm av osv.. har tenkt på å prøve på samme som frontlykta i første omgang..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[litt offtopic mode]

Hvis du skal skille deg ut bør du for all del ikke mekke neon på mopeden... finn på noe nytt (gjerne helt sprøtt) f.eks monter en saftig stor hekkspoiler, eller senk bakdelen av sykkelen og monter på chopperstyre, men for all del ikke monter på neon...

[/litt offtopic mode]

 

hva med å stikke inn på en eller annen butikk som selger bil-dilldall... vi har en bil-extra eller noe sånnt i nærheten, og de selger neonlys som er beregnet for den spenningen det er på 'peden...

 

og husk... det er ikke lov å kjøre med neon lys, du må koble de på parkeringslyset og ikke ha det på når du kjører (moral...)

Lenke til kommentar

hehe.. politiet oppi her har ikke brydd seg så hardt om trimming i grunnen.. en måtte rake hagen til en polis for å få tilbake skilta en gang etter å ha kjørt alt alt for fort.. ellers har det gått utrolig bra.. :D noen som har vert uheldige selvsagt å møtt på ikke-blide politier men sånn kan det gå.. problemet på rmx er att det ikke er batteri, å dermed ikke så lett å koble det til noe sted, men hele greia går på 12 V...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Hvorfor er det ikke lov med Neon/kaldkatode-lys på biler og mopeder?

Under bilen f.eks, gjør det noe om man har ett par lys under bilen da?!?!

 

helt enig..

har blått liteglow neon kit under min bil.. måtte liksom det når man har full styling fra før.. men godeste NAF mete det ikke var lov å ha de på egen krets og at jeg måtte koble de på parklys, grunnen sa de var att de kunne forveksles med utrykkningslys hvis de var på under vanlig ferdsel i trafikken.. :grumpy:

 

mener de med det a? skal like å se en snutbil med lålysa UNDER bilen ass :lol: kobla de hvertfall tilbake på egen krets etter den hadde vært påkontroll :p

Lenke til kommentar

Har en Blå Furia :mrgreen: 2003 med grønne laser leds :ide: fra microplex... (rundt 125 kroner :grine: )

 

Kobla de på et 9 volts-batteri under sete (ligger oppå luftfilteret :love: ).

Det lyser ned på cylindern og blokka, dritfett. :grin:

(spesielt når jeg kjører i gata om kvell'n :cool: )

 

 

Offtopic:

Noen som har prøvd å kjøre på isen med knaster?

Kommer nesten ikk av flekken, men lager gøyalle rundinger ;)

 

Plagsomt med mange smilyer?

Lenke til kommentar

Hvis dere ikke har tenkt det ut selv, er det ulovlig fordi det trekker oppmerksomhet bort fra veien og mot kjøretøyet, og det er vel kanskje mindre trafikkfarlig å se på veien enn en bil med blå neonlys under. Bare en tanke.

Dessuten kan du ikke koble neonlys direkte på rmx, fordi den ikke har batteri, men en generator som genererer vekselstrøm.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...