Gå til innhold

Xbox One blir rimeligere enn forventet (XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvem er det som går på den der lure prisen?... bestemora til junior joachim som ikke har tatt i en konsoll siden 1979 når atari2600 var det hot thing?....

 

Fint eksempel på hvordan dårlige norskkunnskaper fører til at innlegget får en helt annen mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er GTA. Det selger uansett hva de lanserer på. De kommer nok med next gen. release sammen med PC release til neste år.
Ville du kjøpt det først til X360/PS3 og deretter til X1/PS4 etter at du har spilt det på de førstnevnte konsollene? Det hadde også vært mer taktisk for Rockstar å utsette lanseringen av spillet til lanseringen av et av next gen.-konsollene.

 

Jeg har kjøpt meg Xbox 360 bare for å spille GTA V. Har ikke engang rørt konsollen enda. Og jeg vet at jeg er ikke den eneste som har gjort dette.

Lenke til kommentar

Hva i svarte helvete er det de holder på med? At de kanskje ikke har noen oppegående Xbox One prototyper de kan bruke er nå en ting, men å kjøre på en Windows 7 maskin med LGA2011 og GTX 7xx skjermkort er jo ikke i nærheten av å være tilsvarende maskinvarekraften Xbox One kommer til å få...

 

Vet ikke hva som er mest ironisk, at Microsoft selv faktisk droppet Windows 8 når de først skulle finne på et slikt stønt, eller at de faktisk finner på noe så stort vissvass ...

 

 

Nå skal det jo dog sies at Xbox One spill neppe kan kjøres native i Windows så de må vell ha trikset og mikset litt med en slags emulering av et eller annet slag? Det er jo ikke gitt at det gir noen bedre opplevelse enn hva det ville gjort rett på en Xbox One.

 

Syntes uansett ikke tvilen burde komme Microsoft til gode her, nå har de klart å regelrett drite på draget så mange ganger på rappen at alt troverdighet for lengst er kastet over bord.. Viser seg vell at denne lynraske vekslingen mellom TV og alt mulig rart på lanseringer også var kjørt på en workstation maskin og ikke en faktisk Xbox One også da regner jeg med..

 

 

Microsoft som selskap går fullstendig nedenom og hjem......

 

 

EDIT:

 

Om dette viser seg å stemme så er jeg spent på hvordan AMD reagerer på det hele når Microsoft går til skritte å trikse ved hjelp av Intel CPU og nVIDIA GPU når de harde fakta er at Xbox One kommer med AMD CPU + GPU løsning.. De har vell neppe økonomi nok til å agere på noen måte, men det er jo slag langt under beltestedet om du spør meg.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

RamGuy, det sies at Sony driver med ca. det samme i denne artikkelen.

http://www.playstati...ill-for-launch/

 

Selv synes jeg det er sleipt å vise fram maskinvare som ikkje tilsvarer neste-generasjons konsollene. Spurte ein kamerat og han påstod at dette er vanlig praksis ved konsoll lanseringer.

 

dev unit ≠ ps4

(utifra ps4 devkit specs eg har sett)

Endret av Eslu
Lenke til kommentar

RamGuy, det sies at Sony driver med ca. det samme i denne artikkelen.

http://www.playstati...ill-for-launch/

 

Selv synes jeg det er sleipt å vise fram maskinvare som ikkje tilsvarer neste-generasjons konsollene. Spurte ein kamerat og han påstod at dette er vanlig praksis ved konsoll lanseringer.

 

dev unit ≠ ps4/xone

 

Linken din hinter jo stort sett til at PS4 utviklere brukte Dev kits? Det er jo stikk motsatt av det du påstår da dev kits = 99% identisk med den endelige maskinvaren i de fleste tilfeller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Linken din hinter jo stort sett til at PS4 utviklere brukte Dev kits? Det er jo stikk motsatt av det du påstår da dev kits = 99% identisk med den endelige maskinvaren i de fleste tilfeller.

 

http://www.nowgamer.com/news/1781573/ps4_devkit_tech_specs_roadmap_revealed_rumour.html

 

Devkitene(dersom kjelden er riktig) nytte seg av Intel Sandy Bridge & AMD Bulldozer & Jaguar.

To først nevnte kan klart gi fordeler i forhold til ein strømeffektiv jaguar.

 

Ytelsemessig er det heilt forskjellige ligaer, skjermkortet tør eg ikkje å uttale meg om.

Endret av Eslu
Lenke til kommentar
Jérémie Noguer ‏@Gahadmor 14 Jun

@Jonathan_Blow Most One games I've seen behind closed doors were running on devkits (and hardware failures on some of these demos proves it)

https://twitter.com/Gahadmor

 

 

Daniel Chace ‏@Lacrymosa 14 Jun

@Jonathan_Blow @XanderDavisLive perhaps some/many? We were demoing @FantasiaGame on Xbox One HW.

https://twitter.com/Lacrymosa

 

 

Michael Wilford ‏@mrwilford 3h

@BenKuchera @deliciousbees not a real controversy, we were open about it, but unfortunately it was our demo PC someone photo'd

Michael Wilford ‏@mrwilford 15 Jun

@Jonathan_Blow glad to hear its not you're intention to slam us, nothing but respect for you, but like I said, it was our decision not MS's

Michael Wilford ‏@mrwilford 14 Jun

@Jonathan_Blow thx but the hardware situation you're criticizing was solely our decision. There's no story here.

https://twitter.com/mrwilford

 

Sånn... Da kan vi forhåpentligvis legge denne "skandalen" bak oss.

Lenke til kommentar

Hva i svarte helvete er det de holder på med? At de kanskje ikke har noen oppegående Xbox One prototyper de kan bruke er nå en ting, men å kjøre på en Windows 7 maskin med LGA2011 og GTX 7xx skjermkort er jo ikke i nærheten av å være tilsvarende maskinvarekraften Xbox One kommer til å få...

 

Vet ikke hva som er mest ironisk, at Microsoft selv faktisk droppet Windows 8 når de først skulle finne på et slikt stønt, eller at de faktisk finner på noe så stort vissvass ...

Det kunne vært interessant å se bilder av hva som ble kjørt på maskinen etterpå.

 

Men det hadde vært mer logisk å kjøre en FX-prosessor og et high-end AMD-skjermkort for å etterligne mer oppførselen til den endelige maskinvaren i det minste. Jeg vil også se hva som sitter inne i faktiske devkits, om det er engineering samples eller om det er mer "kreative" løsninger ala dette her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...