Gå til innhold

AMD slipper prosessor med rekordhøy klokkefrekvens


Anbefalte innlegg

Intresangt, gleder meg til å se noen tester, kanskje dette blir min neste CPU.

Intel er bedre på de beste CPUene, men AMD er ikke så jævla møkkdårlig som en del amøber skal ha det til.

AMD har også hatt en del prosessorer som knuser intel sine i de rette segmentene.

Det segmentet der 90% av hjemmebrukerene sine behov ligger.

Er fantastisk godt fornøyd med E-350en min som strengt tatt bare skal stå under TVen og vise media.

Nå får man jo ganske mye bedre maskiner selvfølgelig, men den funker enda....

Intel har også CPUer som kan funke der nå ett par år etter E350en fra AMD kom :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...

Jeg oppdaget tilfeldigvis verstingprosessoren AMD FX-9590 og lillebroren i prisguiden og prisen var faktisk ikke hårreisende.

  • AMD FX-9590 4 moduler 8 kjerner 4,7-5,0 GHz 16 MB cache 2199 kr
  • AMD FX-9370 4 moduler 8 kjerner 4,4-4,7 GHz 16 MB cache 1690 kr

Ser man bort fra den hårreisende effekten på 220W så er ikke spesifikasjonene så hakkende gale sammenlignet med Intels alternativer i samme prisklasse:

  • Intel Core i5 4770 4 kjerner 8 tråder 3,4-3,9 GHz 8 MB cache 2299 kr
  • Intel Core i5 4670 4 kjerner 4 tråder 3,4-3,8 GHz 6 MB cache 1685 kr

Spesifikasjoner er selvsagt ikke alt. Hos Xbit labs ser det ut som AMD og Intel er ganske jevne på ytelse. AMD vinner i 3D Smax, Truecrypt og x264 video converter, mens Intel vinner i Sysmark, 5 spill, 3D mark og Photoshop. AMD og Intel gjør det relativt jevnt i 1 spill, 3D mark, After Effects, Premiere, Lightroom, Finereader, Winrar og Freemake. Antagelig trekker AMD sin singeltrådytelse ned og AMD sin store cache og multitrådytelse opp.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...