Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nettopp flyttet inn i en ny møblert leilighet. Her står det allerede en TV, Canal Digital dekoder og en AppleTV (usikker på modell, men tipper den er relativt ny). Jeg har fra før en W7 PC og et 2.1 Hifi anlegg. Jeg har ikke noe problem med å koble til iPaden min til AppleTVen for å streame Spotify osv, men siden jeg er helt grønn på AppleTV har jeg ikke peiling på hvordan jeg får koblet denne opp mot PCen min.

 

Slik jeg har skjønt det så kan jeg bruke iTunes for å streame biblioteket mitt til TVen, eller? Jeg vil i utgangspunktet slippe å bruke iTunes, så hvis det finnes andre metoder så er jeg veldig åpen for det. Jeg har også skjønt at jeg kan bruke XBMC etc. på AppleTVen, men siden det ikke er min så har jeg ikke lyst til å tukle for mye med den.

 

Media som skal streames er stort sett MKV, men det er vel mulig å konvertere til passende format hvis ikke AppleTVen støtter MKV?

 

TLDR; AppleTV og Windows 7, hvordan? (Helst uten iTunes og uten å gjøre noe drastisk med AppleTVen, helst MKV-filer)

 

Takker for evt. svar!

 

Edit: PCen er også koblet til DAC/Hifianlegg med toslink, om det har noe å si.

Endret av josteinr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...