Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter psykisk


Cantante

Anbefalte innlegg

Rar ting å innrømme, men jeg gjør faktisk det. Før skjønte jeg ikke hvorfor, men det har gått opp for meg mer og mer: jeg lever i et samfunn helt blottet for verdier og personlighet. Det er ingen mening med tilværerelsen lengre, annet enn å ha det mest muligi moro. Til og med damene her, er så dumme at jeg klarer ikke å bli tiltrukket - ikke engang ville å ha sex med de. Og det er så jævla deprimerende å se på all søppelmaten folk spiser, alt mulig rart som er pakket inn i plastikk og papp i butikkene ... Blir syk av dette! Flere som opplever det sånn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rar ting å innrømme, men jeg gjør faktisk det. Før skjønte jeg ikke hvorfor, men det har gått opp for meg mer og mer: jeg lever i et samfunn helt blottet for verdier og personlighet. Det er ingen mening med tilværerelsen lengre, annet enn å ha det mest muligi moro. Til og med damene her, er så dumme at jeg klarer ikke å bli tiltrukket - ikke engang ville å ha sex med de. Og det er så jævla deprimerende å se på all søppelmaten folk spiser, alt mulig rart som er pakket inn i plastikk og papp i butikkene ... Blir syk av dette! Flere som opplever det sånn?

 

Hva om dine antagelser om omverdenen, som jeg slettes ikke er absolutt enig i, er en slags projeksjon av din egen mangel på "mening"...

 

For jeg opplever ikke at alle er slik som du beskriver. Folk er veldig forskjellige, selv innad i samme miljø.

 

Om man sliter psykisk har man nok ofte problemer med å se "meningen" - men det er en ond spiral det der, å se denne mangelen på mening hos "samfunnet". Fordi det vil forsterke din egen mangel på mening.

 

:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

jeg lever i et samfunn helt blottet for verdier og personlighet.

 

Eit samfunn skal vel ikkje ha personlighet, det er jo ein gruppe av alle mennesker i landet vårt. Og samfunnet vårt har jo høg menneskeverd, samt legger vekt på mykje godt synes nå eg.

 

Det er ingen mening med tilværerelsen lengre, annet enn å ha det mest muligi moro.

 

Om det ikkje er nokon meining med livet, så er det i vertfall opp til oss sjølve å finne ein. Men er ikkje dette bra? At det ikkje er laga noko fasit liksom for kva vi skal verdsette og synes er viktig og meining i.

 

Til og med damene her, er så dumme at jeg klarer ikke å bli tiltrukket - ikke engang ville å ha sex med de.

 

Synes ikkje eg, problemet er vel helst at dei ikkje vil ha sex med meg ;)

 

Og det er så jævla deprimerende å se på all søppelmaten folk spiser, alt mulig rart som er pakket inn i plastikk og papp i butikkene ... Blir syk av dette! Flere som opplever det sånn?

 

Er jo opp til kvar enkelt kva dei har lyst å ete. Ingen grunn til å bli depremert av kva andre folk velger å gjør, det har jo ingen ting for deg å sei. Om dei velger å ødelegge helsa si, kan du berre fortelle dei det slik at dei forstår det. Så kan dei velge å ødelegge livet sitt sjølv. Du har ingen plikt til å beskytte dei fra deira eigne val, kun for å informere dei om kva dei ikkje burde gjør. Slik ser i vertfall eg det. Resten får dei sjølv ha ansvar for.

Lenke til kommentar

Ut fra det du skriver, og selv det en kan tenkes å fortolke mellom linjene, vil jeg ikke påstå at du sliter psykisk, men heller på godt norsk; bør ta deg sammen.

Dette gjøres bra ved å skaffe seg litt ny input. Ditt eget forslag om å dra til Italia synes som et godt sted å begynne, eller hvorfor ikke bare ta en tur til et annet frivillig tettsted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...