Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Snart 18 glad i damer å skal handle bil


Anbefalte innlegg

Jeg ville dithen at innlegget ditt oser idioti. Man kjøper ikke bil basert på "at man er glad i damer".

 

Jovisst gjør man det, man kjøper bil av akkurat den årsaken man har lyst til. DU kjøper kanskje ikke bil for å dra damer men det blir noe helt annet.

 

Er ingenting annerledes enn om man kjøper bil for å imponere naboen, kollegaen, venner osv - noe jeg tror mange gjør. Hvis jeg ønsker å kjøpe meg en bil hovedsaklig for å irritere greenpeaceaktivister så gjør jeg akkurat det, selv om jeg da mest sannsynlig må betale ekstra for det er det min fulle rett å velge bil eller andre goder her i livet fullstendig basert på egne preferanser og ønsker.

 

On-topic: https://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42097698

Dette ser ut som noe midt i blinken :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forsikrings messig? Kjører jeg så dårlig da?

 

Forsikringsmessig. Du er 17 år, du har tilnærmet ingen erfaring i trafikken. Dette straffer forsikringsselskapene i form av høyere premie enn om du for eksempel er 35 år og har kjørt skadefritt over lang tid.

 

Har du ikke gjort noe som helst research i forhold til hva å eie en bil innebærer?

Lenke til kommentar

Forsikringsselskapene gir full faen i om du har erfaring, du er 18 år og gutt, da øker prisen uansett. Sånn er det for alle.

 

Dette fordi noen få 18 åringer som nettopp har fått lappen kjører som noen rasshøl og krasjer derfor mer.

 

Det er jeg fullt klar over gutten min!

Det var tydeligvis jævlig dumt av meg å spørre etter hjelp her ja.. Bare folk med motsatt målsetning

Lenke til kommentar

Forsikrings messig? Kjører jeg så dårlig da?

 

Altså, når du skriver det der, så fremstår du som uvitende, og du ikke helt vet hva du snakker om. Derfor forklarte jeg det for deg. Når du i tillegg skriver at du har erfaring i trafikken....gjør ikke saken mye bedre for din del.

Endret av Ownbeef
Lenke til kommentar

 

Altså, når du skriver det der, så fremstår du som uvitende, og du ikke helt vet hva du snakker om. Derfor forklarte jeg det for deg. Når du i tillegg skriver at du har erfaring i trafikken....gjør ikke saken mye bedre for din del.

 

Spør uvitende for å få mest mulig hjelp å linker å tisps på biler jeg :)

Lenke til kommentar

Ikke overraskende var det noen på dette forumet som automatisk fant ut, basert på at jeg eier en pickup, at jeg er harry. Forsåvidt, om det så er tilfelle er jeg stolt av å være harry i den definisjonen jeg da blir skutt under.

 

Men sånt pleier å skje hele tiden på dette forumet her, da det er mange folk og noen som ikke liker en spesifikk type bil eller et merke. Da er det om å gjøre å slenge mest mulig dritt i den retningen og da argumenter som faller under hva som defineres som et absolutt lavmål. Slike argumenter som at en bil er harry eller at det er en kebabbtralle hører kun hjemme blant vennekretsen som humor, og ikke argument i mot valg av bil.

 

Beste du kan gjøre, TS, er å ignorere slike patetiske innlegg.

 

Eie en pickup har mange fordeler, på lik linje som ulemper, og bør egentlig kun vurderes individuelt.

Trenger du ikke mer en to seter og synes det er greit å ha et plan å kaste ting oppi uten å være redd for gulvtrekket i bilen så kjør på. I tillegg går det an å montere alt i fra heve sett og større dekk til bare det å gå i fra vanlige dekk til noen terrengdekk og da kan du ha mange timer med moro i skog og mark.

 

Når det kommer til hva damer like så tror jeg de som mener at skikkelige damer ikke liker pickup ikke tenker stort mer over saken en den enkle koblingen mot røde nakker og kusiner. Det finnes flere damer her i verden enn disse, men det viste dere vel kanskje ikke?

Det jeg har erfart ved å faktisk eie en pickup så har jeg til gode å høre fra damer med en viss standard (Her; Noe annet enn ei dum blondine som holdes i live ved hjelp av tyggis) at bilen min er harry eller stygg. De fleste har kommentert på at den er tøff, stilig eller noe så enkelt som fin.

 

Men så er det jo og en stor forskjell på denne forden:

maxresdefault.jpg

 

Og min ford:

_MG_1367.jpg

 

 

 

Når det kommer til hva jeg ville vurdert av pickuper til 150k så vet jeg ikke hva jeg selv ville ha valgt. Rett og slett fordi det er så mye på markedet til å ta en vurdering fortløpende for din del.

Beste tipset er å reise rundt og prøvekjør flere forskjellige biler så du selv vet hva du finner deg komfortabel i og ikke.

Jeg vil i hvertfall anbefale deg å prøve både japansk og amerikansk. Ellers kan det være en god idé å sjekke pris på forsikring før du handler.

Endret av Hansien
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vil si jeg har grei erfaring i trafikk! Har vel så mye erfaring man kan ha når man er 17 år..(Har kjørt å jobbe der i halvannet år nå.) Har gjort endel reserch om å eie bil ja. Er du en teori idiot som bare er ute etter å argumentere?

 

Nå aner jeg ikke hva en "teori idiot" er, men nei, jeg tror ikke jeg er en slik en. Jeg tror heller ikke du snakker sant når du sier at du har gjort en del research. Det virker på meg som om har meget lite innsikt i bilhold, det er nettopp derfor jeg nevner forsikring. Du kommer til å få deg en overraskelse når du ber om tilbud på forsikring. Forsikringsselskapet bryr seg ingenting om du har mye erfaring i trafikken eller ikke. Du er 17 år, derfor er du i risikogruppen. Så enkelt er det.

 

Når du så i tillegg nevner dette med damer i trådtitlen fremstår du bare som en dott.

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Nå aner jeg ikke hva en "teori idiot" er, men nei, jeg tror ikke jeg er en slik en. Jeg tror heller ikke du snakker sant når du sier at du har gjort en del research. Det virker på meg som om har meget lite innsikt i bilhold, det er nettopp derfor jeg nevner forsikring. Du kommer til å få deg en overraskelse når du ber om tilbud på forsikring. Forsikringsselskapet bryr seg ingenting om du har mye erfaring i trafikken eller ikke. Du er 17 år, derfor er du i risikogruppen. Så enkelt er det.

 

Når du så i tillegg nevner dette med damer i trådtitlen fremstår du bare som en dott.

 

Gi meg et eksempel på pris på forsikring av en hilux 2006 mod .. Hadde ikke jeg nevnt det med damer så haddde kanskje ikke du brydd deg om denne tråden i det hele tatt? var for å få frem at jeg vile ha frem at jeg vil ha en bil som skiller seg litt ut

Lenke til kommentar

Ikke overraskende var det noen på dette forumet som automatisk fant ut, basert på at jeg eier en pickup, at jeg er harry. Forsåvidt, om det så er tilfelle er jeg stolt av å være harry i den definisjonen jeg da blir skutt under.

 

Men sånt pleier å skje hele tiden på dette forumet her, da det er mange folk og noen som ikke liker en spesifikk type bil eller et merke. Da er det om å gjøre å slenge mest mulig dritt i den retningen og da argumenter som faller under hva som defineres som et absolutt lavmål. Slike argumenter som at en bil er harry eller at det er en kebabbtralle hører kun hjemme blant vennekretsen som humor, og ikke argument i mot valg av bil.

 

Beste du kan gjøre, TS, er å ignorere slike patetiske innlegg.

 

Eie en pickup har mange fordeler, på lik linje som ulemper, og bør egentlig kun vurderes individuelt.

Trenger du ikke mer en to seter og synes det er greit å ha et plan å kaste ting oppi uten å være redd for gulvtrekket i bilen så kjør på. I tillegg går det an å montere alt i fra heve sett og større dekk til bare det å gå i fra vanlige dekk til noen terrengdekk og da kan du ha mange timer med moro i skog og mark.

 

Når det kommer til hva damer like så tror jeg de som mener at skikkelige damer ikke tenker stort mer over saken en den enkle koblingen mot røde nakker og kusiner. Det finnes flere damer her i verden enn disse, men det viste dere vel kanskje ikke?

Det jeg har erfart ved å faktisk eie en pickup så har jeg til gode å høre fra damer med en viss standard (Her; Noe annet enn ei dum blondine som holdes i live ved hjelp av tyggis) at bilen min er harry eller stygg. De fleste har kommentert på at den er tøff, stilig eller noe så enkelt som fin.

 

Men så er det jo og en stor forskjell på denne forden:

maxresdefault.jpg

 

Og min ford:

_MG_1367.jpg

 

 

 

Når det kommer til hva jeg ville vurdert av pickuper til 150k så vet jeg ikke hva jeg selv ville ha valgt. Rett og slett fordi det er så mye på markedet til å ta en vurdering fortløpende for din del.

Beste tipset er å reise rundt og prøvekjør flere forskjellige biler så du selv vet hva du finner deg komfortabel i og ikke.

Jeg vil i hvertfall anbefale deg å prøve både japansk og amerikansk. Ellers kan det være en god idé å sjekke pris på forsikring før du handler.

 

Tusen takk, noen er bare idioter ja! Forden er fin den å.. Men må også tenke på det at jeg skal selge den om noen år, hvordan holder den seg i pris osv. Hilux og navara vet man at er biler som holder seg godt i pris om man steller bra med bilen :)

 

Nei, jeg gir deg ikke et priseksempel. Dette kan du, på bedre måte enn meg, finne ut av på egenhånd.

 

Tusen takk for hjelpen ;*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva med gode gamle GMC Syclone? ;D nå kan det være vanskelig å finne en da, så spørs om du ikke må hente en i sverige..

 

 

that said, fy faen før en gjeng med idioter her, hold dere til topic da, han ville ikke ha en moral preken om hvorfor i faen dere syns man burde kjøpe bil.. Kanskje han driiiter langt i forsikringskostaner eller om dere liker brunkremtøser som digger bimmere, han ville bare ha noen forslag til pickuper.. bleee

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører pickup daglig selv som "vanlig bil", dvs ikke til bruk i annlegg eller via jobb. Har en -05 Chevrolet Colorado med 3,5L rekkefemmer som er litt jazza opp, forsterka girkasse, bilen er hevet 2,5", dempere med lenger vandring, kufanger foran, større hjul og mer aggresive dekk osv osv osv... Mye stivere og langt mer slitsomt å kjøre enn en vanlig personbil, men gud så gøy på vinteren eller i offroad løypa. Denne bilen går ganske greit også - mang en bmw som har fått seg en overraskelse i lyskryssene. ;)

 

Slik så den ut før kufangeren foran:

 

blackrockintruder.jpg

Lenke til kommentar

Kjører pickup daglig selv som "vanlig bil", dvs ikke til bruk i annlegg eller via jobb. Har en -05 Chevrolet Colorado med 3,5L rekkefemmer som er litt jazza opp, forsterka girkasse, bilen er hevet 2,5", dempere med lenger vandring, kufanger foran, større hjul og mer aggresive dekk osv osv osv... Mye stivere og langt mer slitsomt å kjøre enn en vanlig personbil, men gud så gøy på vinteren eller i offroad løypa. Denne bilen går ganske greit også - mang en bmw som har fått seg en overraskelse i lyskryssene. ;)

 

Slik så den ut før kufangeren foran:

 

blackrockintruder.jpg

 

Den så spennande ut :) hvilke pris ligger disse på? Automat, manuell? Drivstoff? Forbruk? :D

Lenke til kommentar

De ligger vel alt fra 140-200k alt fra hvilken stand / km stad. Alle som ble tatt inn til Norge har 3.5L og automat samt går på bensin. Forbruket er ca 1,4l/mila på blandet kjøring og rundt litern på langkjøring. Den typen som ble tatt inn er også extended cab slik som min og det betyr at de er "fire-dørs", dvs små bakdører som åpnes motsatt vei. Veldig praktisk. Skikkelig mekanisk 4x4 med transferkasse, lavserie, 50-50 fordeling samt sperre på bakakselen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...