Gå til innhold

Dette er de raskeste 4G-telefonene


Anbefalte innlegg

iPhone er i hovedsak målt på 3G-nettet.
Så hvorfor er den med på en test i 4G nettet da? ? ?

 

Sier seg vel selv..... Prøve å få mest mulige klikk og skrive dårlig om den største konkurrenten til telefonen journalisten har i lomma.

 

Jeg måler forresten godt over 20mbit ned og 8mbit opp på min iPhone5 i Bergen.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men vi kommenterer ikke på den originale artikkelen - vi kommenterer på omskrivningen hos Mobilen.no

Ja, Mobilen.no har vært dårlige til å opplyse noe her. De kaller iPhone 5 for en 4G-telefon, noe den jo er, men det nytter ikke når det ikke er utbygd frekvensene den bruker.

 

Jeg svarte på hvorfor iPhone 5 var med i en test av 4G-mobiler, noe som ikke er tilfelle, den er med i en test bestående av 200 forskjellige mobiler og ikke bare 4G-mobiler.

Lenke til kommentar

Dette er også avhengig av hvilke teknologier som er implementert i telefonen mot hvilke teknologier mobilleverandørene har implementert samt hvor i geografien du befinner deg.

 

4G er et samlebegrep for en myriad av ulike teknologier og det "ekte" 4G "LTE Advanced" er det ingen som støtter komersielt ennå (mulig unntak i Russland). Man kjører et utall av 3.5G implementasjoner. Ikke rart det blir forskjeller i opplevelse.

 

I dag er det også vanskelig å få god 3G dekning der man ferdes så 4G maset tar jeg helt med ro.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hva med Nokia Lumnia windows telefoner?

Internasjonal model støtter mange frekvenser for 4G, andre enn e.g. Samsung Galaxy S4.

Som sagt flere ganger er disse målingene basert på resultater brukere rundt om i Sverige har levert via en app som ikke finnes til Windows Phone.

Lenke til kommentar

Det var en gang i tiden det var gøy å se at jeg fikk fullverdig handshake på 1200 baud på modemet til den kuleste BBSen for å laste ned diskusjonstrådene i en offline BBS reader på Amigaen så jeg i fred og ro kunne svare på tråder, koble opp og så laste opp alle bokstavene med lynende hastighet på altså 1200 Baud. Særlig når du i tillegg kunne scripte systemet til å automatisk laste ned og opp trådene når telleskrittene var billigst på døgnet.

 

Nå i dag er jeg fornøyd hvis mobiltelefonen kan sjekke Facebook, Twitter, Reader, Epost og enkle nettsider uten å måtte vente votter og vinter som man gjorde på nettsider for ikke altfor mange år siden selv på PC. I dag er ikke dette noe reelt problem lenger. Og er jeg et sted der jeg kun får GSM, GPRS eller Edge så tilpasser jeg bruken deretter og er proaktiv der det går. Men nå har jeg også foretatt noen installasjoner av serversystemer selv via GSM fra snaufjellet når det var nødvendig. I dag er jeg ikke like opptatt av å alltid kunne være online med best mulig teknologi til enhver tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Vet ærlig talt ikke! Jeg bestillte en gang for 5-6 mnd siden "fri flyt" på mitt abb for 79,- kr, men så vidt jeg husker så var dette pr mnd. Har ikke betalt for noe ekstra på lenge :)

Må selvfølgelig nevne at det flere ganger er langt nede på 30-40 Mbps, spesielt midt på dagen. Sent kveldstid så er det vanlig med alt fra 80-90 mbps til opp til 130-140 mbps.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...