Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gratis IP telefoni, er dette sant ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som jeg kan tolke dette så betyr det at det og koster 49 øre utover disse 100 minuttene å ringe til f.eks. Danmark eller Tyskland, til disse landene har det jo vært billigere å ringe den siste tiden enn 49 øre pr. minutt

 

Tian

 

Men så får du 100 minutter gratis da. Hvis du ringer 160 minutter i måneden (en time over gratis 100 minutter) til f.eks Tyskland, vil jo minuttprisen bli ca. 0,18 kroner.

 

0,27 hvis du ringer 220 minutter (to timer over 100 gratis minutter).

 

0,35 hvis du ringer 340 minutter (fire timer over 100 gratis minutter).

 

Så jeg vil tro du skal ringe VELDIG mye til ett av disse landene før det ikke lønner seg å bytte. Uansett garanterer de å være billigere om du finner ett gunstigere alternativ.

Lenke til kommentar
hvilke porter bruker ip-telefonen...bruker brannmur hjemme selv (ngt)...kan jo muligens koble den før ruteren da med splitter....

 

Den ideen kan du glemme, det finnes ikke noe signal før NGT-routeren som denne telefonen kan håntere.

 

Så har man NGT er det ingen håp for IP-telefoni fra Telio uansett?

 

Noen steder man kan lese om dette, eller er det noe du bare regner med?

Lenke til kommentar

Så har man NGT er det ingen håp for IP-telefoni fra Telio uansett?

 

Klart du det kan, du må bare koble inn tlf etter ruteren. Det som ikke fungerer er å ha switchen før ruteren da hverken tlf eller maskinen vil tolke signalene riktig om de ikke går igjennom ruteren.

 

Ok, det skjønner jeg, men jeg trodde du mente det ikke var håp for telefoni når man har brannmur. Så det at jeg har brannmur har altså ingenting å si? Det funker like bra uansett, uten noe tweaking?

Lenke til kommentar

Samtaler til mobil, gjelder alle mobiloperatører

Startavgift : 0,00 kr

Pris per min : 0,95 kr

 

Ja jeg er vet hva som står der, men som jeg sa tidligere, leser en videre så garanterer de og være billigst, så prisene som står der da må være veiledende. Les på denne siden så ser du hva jeg mener.

 

Ok... er nok prisen for de som ikke klager. Hehe. Men er det noen leverandører som tilbyr billigere mobil enn 0,95 pr. minutt? Jeg har jo mobilabonnement der det koster 0,89 pr. minutt, men de mener vel fasttelefoni?

Lenke til kommentar

Ok, det skjønner jeg, men jeg trodde du mente det ikke var håp for telefoni når man har brannmur. Så det at jeg har brannmur har altså ingenting å si? Det funker like bra uansett, uten noe tweaking?

 

Nå er ikke jeg noen ekspert på dette selv. Men i ruteren er det jo bare å åpne den aktuelle porten, gjort på 2 min. Har du brannmur på maskinen påvirker ikke dette telefonen på noe vis da telefonen ikke går via maskinen, men via ruteren.

Lenke til kommentar
Under våres priser står følgende info:

 

Som jeg kan tolke dette så betyr det at det og koster 49 øre utover disse 100 minuttene å ringe til f.eks. Danmark eller Tyskland, til disse landene har det jo vært billigere å ringe den siste tiden enn 49 øre pr. minutt

 

Tian

 

Priser Tele2:

 

Fast telefon til fast telefon

 

Danmark 0,57 kr min

Tyskland 0,63 kr min

 

Fast telefon til Mobli:

 

Danmark 2,24 min

Tyskland 2,27 min

 

Priser Telenor:

 

Fast telefon til fast telefon:

 

Tyskland kr 0,53 min

Danmark kr 0,53 min

 

Fast telefon til mobil:

 

Danmark kr 2,52 min

 

Danmark kr 2,52 min

 

Kan ikke si at det var mye "billigere"det

 

I tillegg kommer jo Oppkoblings avgift minus eventuelt rabatter

 

http://www.tele2.no/go.cfm?id=3302&type=te...h=0i207i214i254

 

http://privat.telenor.no/dinesider/default...=goPriserUtland

Lenke til kommentar
Under våres priser står følgende info:

 

Som jeg kan tolke dette så betyr det at det og koster 49 øre utover disse 100 minuttene å ringe til f.eks. Danmark eller Tyskland, til disse landene har det jo vært billigere å ringe den siste tiden enn 49 øre pr. minutt

 

Tian

 

Priser Tele2:

 

Fast telefon til fast telefon

 

Danmark 0,57 kr min

Tyskland 0,63 kr min

 

Fast telefon til Mobli:

 

Danmark 2,24 min

Tyskland 2,27 min

 

Priser Telenor:

 

Fast telefon til fast telefon:

 

Tyskland kr 0,53 min

Danmark kr 0,53 min

 

Fast telefon til mobil:

 

Danmark kr 2,52 min

 

Danmark kr 2,52 min

 

Kan ikke si at det var mye "billigere"det

 

I tillegg kommer jo Oppkoblings avgift minus eventuelt rabatter

 

http://www.tele2.no/go.cfm?id=3302&type=te...h=0i207i214i254

 

http://privat.telenor.no/dinesider/default...=goPriserUtland

 

Ok, men med mitt forbruk som ligger på 3 til 6000 pr. mnd. i utendlandssamtaler til land som China og Russland er de uaktuelle kanditater, jeg bruker dette selskapet som telefonleverandør inntil det dukker opp noe billigere, her er prisen 37 øre pr. minutt hele døgnet til Danmark, og 39 øre pr. minutt hele døgnet til Tyskland fra fasttelefon til fasttelefon.

 

http://www.iqtele.com/iqtele/infoshop/prod...asp?product=236

 

Uansett håper jeg denne leverandøren av IP-telefoni snart er igang, mye penger å spare her tror jeg

Lenke til kommentar

Tian: Selv om du har alternativer som er billigere (pga ditt forbruk er litt spesielt), så trenger ikke det bety at Telio ikke er billigst for folk flest...

Det er nok langt under 10% som ringer 100 minutter til utlandet.

 

Men overså du denne?

Skulle du som abonnent hos oss finne noen samtale til utland, mobil eller spesialnummer som du kunne fått billigere hos en annen fasttelefoni leverandør, så refunderer vi det dobbelte av differansen på din neste regning og setter umiddelbart prisen lavere enn ditt alternativ.

 

Det høres kanskje sprøtt ut, men det er nok realistisk siden de høyst sannsynlig har tilnærmet 0 i utgifter.

Lenke til kommentar
Tian: Selv om du har alternativer som er billigere (pga ditt forbruk er litt spesielt), så trenger ikke det bety at Telio ikke er billigst for folk flest...

Det er nok langt under 10% som ringer 100 minutter til utlandet.

 

Men overså du denne?

Skulle du som abonnent hos oss finne noen samtale til utland, mobil eller spesialnummer som du kunne fått billigere hos en annen fasttelefoni leverandør, så refunderer vi det dobbelte av differansen på din neste regning og setter umiddelbart prisen lavere enn ditt alternativ.

 

Det høres kanskje sprøtt ut, men det er nok realistisk siden de høyst sannsynlig har tilnærmet 0 i utgifter.

 

Mulig at det er andre som leverer billigere for de som ringer lite, men da har det gått meg forbi.

Uansett ser jeg frem til å få IP-telefoni, prisene på telefon her i Norge er for høye sammenlignet med andre land. Jeg har ringt endel når jeg har vært i utlandet hjem til Norge via såkalt IP-telefoni, hos internetcafeene er dette ofte standardtilbud, kvaliteten lydmessig har vært både bra og ikke bra, men det skyldes vel muligens dårlige linjer!

Lenke til kommentar

Det krever jo en internettforbindelse med minimum 64kbps da, men ja det er jo en av fordelene med IP-telefoni.

 

Er litt spent på hvordan de håndterer QoS og prioriteringen av pakker. Ser ikke helt hvordan de klarer det, men det er jo bare et problem om du laster opp mye.

Lenke til kommentar
Er ikke jeg som betaler telefon hjemme (enda hvertfall) og lurer på om du betaler en leie på kobberet i veggen til telenor, eller om det er en engangsavgift?

 

I såfall blir du jo ikke kvitt telenor med å gå over til bredbånds-telefon...

 

Avgiften til kobberet betaler du i adsl-regningen. Tele*or vet ikke noe om hva du kobler på ditt interne nettverk, og har heller ingenting med det.

Så lenge du kan ha adsl uten telefon så kan du bruke ip-telefon uten telefon. Sammenlign dette med voice i msn messenger, bare at messenger ligger på en egen liten "maskin"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...