Gå til innhold

[Løst] Verdens mest plagsomme minnepenn!


Anbefalte innlegg

Hei, for litt siden kjøpte jeg meg en stor minnepenn på 64Gb, dette var på grunnlag av 2 ting:

1. Trengte en stor minnepenn for å lagre filmer jeg ønsket å flytte til bærbare.

2. Ville benytte meg av usb3 teknologien på pcene mine.

 

Jeg skaffet meg denne:

http://www.dustinhom...0-usb-3-0-64gb/

 

men nå er situasjonen den at, nesten hver gang jeg fører over filer. (Alle forskjellige typer og størrelser) Etter jeg kobler ut og inn minnepennen, får jeg opp et vindu som sier:

 

Du må formatere disken i stasjon H: før du kan bruke den.

Vil du formatere den?

[Formater disk] [Avbryt]

 

Føler denne knappen mangler:

[Nei, så klart ikke... Jeg vil ha filene mine!]

 

Så altså, hvorfor i alle dager skjer dette så ofte? Jeg har prøvd å formatere utallige ganger, og dette har fortsatt 60%+ sjangse for at skjer.

Er det noen vei å få den til å virke selv om denne meldingen kommer opp? Det tyder for meg at filene ofte blir korrupte av en eller annen fjern grunn. Noe som overhode ikke skal være vanlig dersom du følger vanlig bruksprosedyre av et produkt.

Endret av AleksanderF92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Transcend har et noe... frynsete rykte når det gjelder minnekort og minnepenner.

 

Send den tilbake, og be om å få en minnepenn av et ordentlig merke. Sandisk, for eksempel. De er litt dyrere, men du skjønner nå hvorfor de er det :)

 

EDIT:

 

Denne, for eksempel. Den er en god del kjappere også. Faktisk over dobbelt så kjapp på både lese og skrivehastighet i forhold til den du har.

Endret av Schwarzwald
Lenke til kommentar

Transcend har et noe... frynsete rykte når det gjelder minnekort og minnepenner.

 

Send den tilbake, og be om å få en minnepenn av et ordentlig merke. Sandisk, for eksempel. De er litt dyrere, men du skjønner nå hvorfor de er det :)

 

EDIT:

 

Denne, for eksempel. Den er en god del kjappere også. Faktisk over dobbelt så kjapp på både lese og skrivehastighet i forhold til den du har.

 

Ser den, vet at visse merker ofte tukler det til. Men poenget der og da var at den var veldig billig. Liker ikke å kjøpe elektronikken før den går ned litt pris. For som regel pleier det ikke å by på merkbare forskjeller unntatt i lommeboka.

Men dersom det er helt håpløst å få en minnepenn fra de som faktisk vil være mulig å stole på så slenger jeg inn litt ekstra her altså. Orker ikke å være livredd for å få denne meldinga hver gang jeg skal dra med filer bort... x)

Lenke til kommentar

Forstår den med å ønske å spare litt penger. Men så er det med at man gjerne får det man betaler for da :)

 

Spesielt når det gjelder minnekort. Kjøper du et rimelig minnekort for å spare en hundrelapp og mister alle bildene du tok på den ekstremt dyre ferieturen på et land langt, langt borte, så blir det en veldig dyrekjøpt erfaring. Det ironiske er at mange ikke sparer på noe når det gjelder ferien, kameraet og alt annet, men når det kommer til minnekort er det livsviktig å spare 100 kroner.

 

Det man laster på minnepenner har man vel gjerne andre steder også, men det kan være kjedelig å skal ha en presentasjon eller lignende også kneler minnepennen med presentasjonen på.

Lenke til kommentar

Forstår den med å ønske å spare litt penger. Men så er det med at man gjerne får det man betaler for da :)

 

Spesielt når det gjelder minnekort. Kjøper du et rimelig minnekort for å spare en hundrelapp og mister alle bildene du tok på den ekstremt dyre ferieturen på et land langt, langt borte, så blir det en veldig dyrekjøpt erfaring. Det ironiske er at mange ikke sparer på noe når det gjelder ferien, kameraet og alt annet, men når det kommer til minnekort er det livsviktig å spare 100 kroner.

 

Det man laster på minnepenner har man vel gjerne andre steder også, men det kan være kjedelig å skal ha en presentasjon eller lignende også kneler minnepennen med presentasjonen på.

 

Ja, planla å bruke helga på å jobbe på et prosjekt jeg hadde bynt litt på. Det var ikke minnepennen helt enig i...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...