sinnaelgen Skrevet 3. juni 2013 Skrevet 3. juni 2013 Regner med du ikke spør meg Hvis du vet svar . ja Men jeg regner med at du ikke vet det :)
tommyb Skrevet 3. juni 2013 Skrevet 3. juni 2013 Jo, jeg "vet" svaret, jeg liker det bare ikke. Svaret er at Microsoft har satset alt på å ta igjen mobilmarkedet, fordi det er der de store pengene kommer til å være i framtiden allerede nå. Det er hvorfor. De har satset så hardt på det, at det gikk ut over helhetsopplevelsen til alle de brukerne de allerede har; de som har Windows på en PC. Menyen spesielt er laget for å kunne konkurrere på smarttelefoner og tablets. Brorparten av Microsofts kunder er Microsofts kunder fordi Microsoft har levert relativt gode brukeropplevelser på skrivebordsPC'er. Her har de klart det kunststykket å fraskyve seg en betydelig andel av disse, uten å forbedre markedsandelen sin på mobile enheter i det hele tatt. Hvis man ser bort fra de schizofrene egenskapene med Windows 8, så er Windows 8 helt greit. Men det er vanskelig å se bort fra det. Likevel, som så mange har sagt før meg, du trenger strengt tatt ikke forholde deg til Metro mer enn høyst nødvendig. Windows 7 er et godt operativsystem, men det er ikke nødvendig å frykte Windows 8. Det går an å hamre det til noe du kan like.
sinnaelgen Skrevet 3. juni 2013 Skrevet 3. juni 2013 Windows7 var perfekt helt til noen fant ut at det var noe galt med det likevel uten at jeg hal har forstått hva Så finner Microsoft ut at det skal redusere antall utgaver enda en gang samtidig som de har glemt de virkelige brukerne og satser på bærbarhet og berørings enheter i stedet. Det er en stygg bommert som de tydeligvis prøver lappe på ( ikke rette opp ) Det er sagt mye om metro , både for og i mot Fakta er jo at man kommer ikke helt utenom det hvis man ikke driver med programvare/ os kirologi Lit merkelig når poenget må være å kunne bruk det rett fra esken ( ikke hel bokstavelig ment ) Da ville det ha vær 100 ganger bedre at metro kom som et valgfritt tillegg. En ting jeg har lurt lit på er EU , eller noen andre vill blande seg inn i det med metro , noe alla nettleservalget
ATWindsor Skrevet 3. juni 2013 Skrevet 3. juni 2013 Windows7 var perfekt helt til noen fant ut at det var noe galt med det likevel uten at jeg hal har forstått hva Win7 var ikke perfekt, og alle som mener det er enten lite informert, eller har særdels enkle behov. AtW
Battaman Skrevet 3. juni 2013 Skrevet 3. juni 2013 (endret) En ting jeg har lurt lit på er EU , eller noen andre vill blande seg inn i det med metro , noe alla nettleservalget Du er klar over at dette ikke har noe med hverandre å gjøre? Det EU reagerte på var at MS brukte et (tilnæremet) monopol til å skaffe seg et (tilnæremet) monopol i et annet marked. Fortell gjerne hvilket marked du mener MS skaffer seg (tilnærmet) monopol på med ModernUI. Endret 3. juni 2013 av Battaman
tommyb Skrevet 3. juni 2013 Skrevet 3. juni 2013 Ingenting er perfect, men jeg synes Windows 7 er ganske ålreit. Av de rundt regna tjue operativsystemene (ikke bare skrivebordsOS, altså) jeg har brukt eller testa, synes jeg Windows 7 er et av de bedre skrivebordsOSene. Men disse tingene er jo i høyeste grad knytta opp mot preferanser. Selv om jeg synes Windows 7 er et av de bedre skrivebordsoperativsystemene, så er jo security record'en f.eks. bedre på nær sagt på alle konkurrentene. Så langt fra perfekt. Vanskelig å argumentere for at ModernUI skaper noen form for monopol-situasjoner. Derimot noe lettere å argumentere for at Windows RT gjør det. 1
sinnaelgen Skrevet 3. juni 2013 Skrevet 3. juni 2013 (endret) Win7 var ikke perfekt, og alle som mener det er enten lite informert, eller har særdels enkle behov. AtW til vanlig pc bruk var den tilnærmet perfekt . at man har funnet noen feil etter hver gir ikke andre systemer fler fordeler i denne sammenhengen uansett så gir ikke w8 de store fordelene W8 kommer også til bli like dårlig som w7 , om ikke verre nå var det jo andre ting også EU reagerte på , men den store reaksjon gikk mot IE Det er det samlet jeg lure på om ikke EU har grunnlag til presse Microsoft lit på Metro virker jo være perfekt for liten del av brukerne men resten føler den som plagsom i mere eller mindre grad Endret 3. juni 2013 av den andre elgen
Malvado Skrevet 3. juni 2013 Skrevet 3. juni 2013 til vanlig pc bruk var den tilnærmet perfekt . at man har funnet noen feil etter hver gir ikke andre systemer fler fordeler i denne sammenhengen uansett så gir ikke w8 de store fordelene W8 kommer også til bli like dårlig som w7 , om ikke verre Du mener til ditt bruk... Så må man tenke litt på fremtiden og hvordan vi vil forholde oss til duppe-dingsene våre i fremtiden, realiteten er sannsynligvis at om Microsoft ikke hoppet på Applikasjons markedet snart så ville selskapet sakte men sikkert tape markedsandeler og til slutt forsvinne helt. Det Microsoft prøver er å få til et brukergrensesnitt som fungerer på alt fra en Kontor pc til den stasjonære hjemmemaskinen eller portable enheter ( nettbrett , telefoner osv ) , mulighetene er enorme , men det er tydelig at Microsoft fortsatt har svært mye som må finpusses for at dette skal bli helt optimalt.
tommyb Skrevet 3. juni 2013 Skrevet 3. juni 2013 Det Microsoft prøver på er å skaffe seg en kopi av Apples øko(nomi)system.
Malvado Skrevet 4. juni 2013 Skrevet 4. juni 2013 Det Microsoft prøver på er å skaffe seg en kopi av Apples øko(nomi)system. Ja, det er ikke noen tvil om at det er nettopp det MS prøver på, om de ikke får det til og Apples sitt økonomi-system er mer attraktivt for utviklerne så vil de sakte men sikkert miste kundene som vil foretrekke Apple sitt OS basert på applikasjonene og programmene som er tilgjengelige der.
tommyb Skrevet 4. juni 2013 Skrevet 4. juni 2013 Ja, eller Android og kanskje til og med Linux dersom de ikke er komfortable med et såpass låst OS.
sinnaelgen Skrevet 4. juni 2013 Skrevet 4. juni 2013 (endret) Du mener til ditt bruk... Så må man tenke litt på fremtiden og hvordan vi vil forholde oss til duppe-dingsene våre i fremtiden, realiteten er sannsynligvis at om Microsoft ikke hoppet på Applikasjons markedet snart så ville selskapet sakte men sikkert tape markedsandeler og til slutt forsvinne helt. Det Microsoft prøver er å få til et brukergrensesnitt som fungerer på alt fra en Kontor pc til den stasjonære hjemmemaskinen eller portable enheter ( nettbrett , telefoner osv ) , mulighetene er enorme , men det er tydelig at Microsoft fortsatt har svært mye som må finpusses for at dette skal bli helt optimalt. Da var da veldig så snevert du var . jeg er ikke interessert i apper her har Microsoft gått i Apple fellen Windows er beregnet på normalt pc bruke ikke servere og store datasentraler Til normalt bruk her alle windows versjonene vær hel greie , men noen få, unntak. Et av dem er windows8 ( som egentlig er en oppgradert w7 med mye buggs ) W7 har i så måte vær et av de beste ( i praksis det beste ) Når det gjelder de som klager så vet jeg ikke hva de forlanger , men det kan virke som det er lit urealistiske foreninger der. At de vil samkjøre flere systemer får så være men da kunne de ha gjort på en skikkelig måte Det minner meg veldig om vista som ikke kunne la brukeren få være i fred når han ville endre noe på pcen Det er greit når man forstår å bruke det , men være når bruker mønstret må snues på hodet på toppen av det hel ble windows8 for resurskrevende for enkelte enheter , slik at de likevel måtte ty til en forklet utgave og så kalle den for RT . Jeg vil slett ikke kalle det for noe god jobb Nå må de bruke noen utgaver til forsøke å rette opp i dette hvorfor skal vi forbrukere plages med det ? Endret 4. juni 2013 av den andre elgen
sinnaelgen Skrevet 16. juni 2013 Skrevet 16. juni 2013 Nå har jeg så vid prøvd w8 i utstillingen på Ekjøpt Jeg prøvde å finne ut hvor de vanlige programmene lå hen i startskjerm men så ingen Bare finkardet fliser uten mening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå