Gå til innhold

Php mail form


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lagt inn en php mail form på nettsiden min, og laget en kontakt form osv. Men når jeg trykker på "send melding", så blir jeg sendt til php scriptet, og ikke "takk.html", som jeg har skrevet i php scriptet at den skal linke meg til. Jeg har ikke lastet opp siden på noen som helst server enda, kan det være derfor?

 

Her er den seksjonen i php scriptet:

 

http://gyazo.com/5c642231392efd6ceb8d9a5f363c9cf2

 

Og her er linken osv i form html koden:

 

http://gyazo.com/30e904c0ab250de4f017a675d0202a5a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å vite hvilket script du bruker så er det vanskelig å svare på spørsmålet ditt.

 

Og vær så snill å ikke bruk skjermbilder av kode :) Enten lim det inn med code/html-taggen i forumet, eller bruk en form for pastebin. For eksempel http://gist.github.com

 

Beklager, skal paste det inn neste gang. Bruket en form for mail script som skal passe med kurset jeg følger nå. Er et helt vanlig mail script tror jeg

Lenke til kommentar

Det hjelper fortsatt ikke ;)

 

Når du initierer skriptet så setter du 4 variabler. Blant annet $thanksPage. Problemet er at så lenge vi ikke vet hvilket skript du bruker så har vi ingen formening om hva som skjer med den variabelen. Det er ingen standard som sier at retursiden skal ligge i $thanksPage så det er opp til hvert enkelt skript hva den brukes til. Hvis du kan si mer om hvilket skript du bruker så blir det enklere for oss å hjelpe deg.

 

Min umiddelbare mistanke er at den ikke avslutter skriptet med å redirecte til siden du legger i den variabelen.

 

En annen tolkning av ditt originale spørsmål kan være at du faktisk får opp php-koden til skriptet når du poster formen. Da er problemet et helt annet, og serveren din er sannsynligvis satt opp feil. (Husk at du kan ikke poste til php-skript som ikke ligger på en server).

Lenke til kommentar

Det hjelper fortsatt ikke ;)

 

Når du initierer skriptet så setter du 4 variabler. Blant annet $thanksPage. Problemet er at så lenge vi ikke vet hvilket skript du bruker så har vi ingen formening om hva som skjer med den variabelen. Det er ingen standard som sier at retursiden skal ligge i $thanksPage så det er opp til hvert enkelt skript hva den brukes til. Hvis du kan si mer om hvilket skript du bruker så blir det enklere for oss å hjelpe deg.

 

Min umiddelbare mistanke er at den ikke avslutter skriptet med å redirecte til siden du legger i den variabelen.

 

En annen tolkning av ditt originale spørsmål kan være at du faktisk får opp php-koden til skriptet når du poster formen. Da er problemet et helt annet, og serveren din er sannsynligvis satt opp feil. (Husk at du kan ikke poste til php-skript som ikke ligger på en server).

 

Jeg har alt lokalt på PC-en nå, har ikke satt opp noen form for server enda. Tror kanskje det er derfor.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Php mail form

 

Det er da svært så enkelt. Med enkle søk burde du kunne finne kode som kan klippes og limes inn i din kode. Husk på sikkerhet. Skjemaer kan brukes til mye stygt om de ikke programmeres ordentlig. Dermed bør hvert felt i skjemaet kvalitetssikres.

 

Jeg bruker DW CS 6 som har innebygd skjema editerings og kvalitetssikringsverktøy.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Offtopic men likevel: Er det værre at Oracle lager proprietære utvidelser til MySQL enn at EnterpriseDB gjør det til PostgreSQL?

 

Gunn nummer 1 til å styre unna MySQL er all turbulensen og usikker framtid, grunn nr. 2 er alle quirks som du nevner, men de er ihvertfall forutsigbare (hvis man vet om dem, da).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Skal innrømme at jeg er SQL Server mann selv, så mitt største problem er å forstå lisensen til databasen min

 

Skal man først spinne litt videre på dette utenomsnakket, så har jeg personlig litt erfaring med Sybase Transact SQL for mange år siden (pluss flere andre langt mer avanserte databasesystemer, blant annet på IBM stormaskin og Pc hvor man lett lagrer n-dimensjonale objekter med en tidsakse (dvs (n+1) dimensjonale objekter).

 

Jfr for eksempel: http://www.intex.com/ som har flere database løsninger hvor kanskje den mest kjente er Fame. Søk:

 

fame site:www.intex.com

 

I 2013 ville jeg personlig fortrukket SQLite til lette SQL oppgaver og PostgreSQL til tyngre.

 

Om man skal henge seg i bagateller er en av grunnene til ikke å bruke SQL Server:

 

Null verdier behandles konsistent med IS NULL eller IS NOT NULL. Så vidt jeg vet funker = NULL på MS SQL server, men det er MS i vanlig kjent stil. Ingen regel (standard) uten unntak. Når man bryter standarden, må man være klar over hva man gjør og tenke portabilitet.

 

Kilde: http://www.diskusjon...=800754&st=2040

 

Trenger jeg noen gang ekstrem databasesikkerhet er Oracel førstevalget, Grunnet til at jeg sier det er at jeg kjenner den plattformen ganske godt etter å ha deltatt på en rekke seminarer hos Oracle. I de fleste tilfeller er det som å skyte spurv med kanoner. Men for store firmaer med store budsjetter, lastbalansering på flere servere og utstrakt "nettverks kode" og overvåking av nettverkstrafikken, kan det fort lønne seg å investere i en Oracel Sun server om man har store krav til sikkerhet, ytelse og store datamengder som skal håndteres. Merk at noen norske firmaer jobber nært mot Oracle både med hardware og software komponenter.

 

Tilbake til trådens tema?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Jeg bruker DW CS 6 som har innebygd skjema editerings og kvalitetssikringsverktøy.

 

Så enkelt kan man lage et (HTML skjema - HTML sider kan lagres som .php sider) dette gjøres i DW CS6.

 

To insert a form that sends collected content to an e-mail address using a user's

e-mail client, perform the following steps:

1. Click on the Design view of an open, saved document to set the insertion

where the form will appear.

2. Navigate to Insert | Form | Form.

3. Click on OK to embed the form. The form appears in the Design view

in a red box. When you select the form (by clicking on the red box), the

Properties inspector displays the form properties

4. To send the form data to an e-mail address, enter mailto:[email protected]

in the Action field, substituting a real e-mail address for the placeholder

e-mail address.

5. In the Enctype field (short for encoding type) enter text/plain.

6. Leave the Method option set to the default, POST. This is how most form

data is sent.

 

With the form defined, you are now ready to add form fields and buttons.

 

Generating form fields with Spry validation

Validation means testing form data before it is submitted to a server (or sent to an

e-mail address). That's a valuable thing. For example, if your form is collecting e-mail

addresses for e-newsletter subscriptions, it won't do for people to submit the form

without an e-mail address. Beyond that, validation can look at the characters entered

into an e-mail address field and verify that what is in the field at least looks like an

e-mail address.

 

There are essentially three techniques for validating form data as follows:

• Server-side scripts can validate content once it is sent to the server

• HTML5 provides some validation tools, but they are not yet supported

universally, even in newer versions of some popular browsers

• JavaScript validation scripts can test data in a browser

The last option is the most reliable, fastest, and easiest way to create in

Dreamweaver. And in the following sets of steps, we'll use Dreamweaver's library of

Spry JavaScript and HTML to insert fields with built-in JavaScript validation.

 

Php mail form

 

Siden du spør etter php mail form, kan kvalitetssikringen av data selvsagt gjøres enda mer avansert og sikker med blant annet "prepared statements" for å unngå "SQL injection attacks" om data du samler inn via skjemaet skal sendes til en database på en server.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

google: php ajax form

 

Jeg skal ikke her nevne opp de leverandører jeg har kastet ut, men det er ikke alltid forbundet med et kaotisk system. Tenker du på kaosmatte er det igjen enkel matte. En sinusbevegelse er ikke kaotisk siden den har endelig periodisitet. En enkelt definisjon på matematisk kaos er en funksjon som argument er gyldig XML. Det er ingen ting som tyder på at TS vet det.

 

Opera Mail har jeg også sans for. Der finnes imidlertid løsninger i PHP jfr boken: kapittel 16 "Webbots that send email". Denne boken er basert på filmer / bilder fra virkeligheten.

 

Jeg har ideer om mer innhold. Har andre ideer om ytterligere innhold, mottas de med takk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...