Gå til innhold

Php mail form


Anbefalte innlegg

Siden du spør etter php mail form, kan kvalitetssikringen av data selvsagt gjøres enda mer avansert og sikker med blant annet "prepared statements" for å unngå "SQL injection attacks" om data du samler inn via skjemaet skal sendes til en database på en server.

 

Serversidevalidering må til uansett i tillegg til prep-statements, du har ingen garanti for at validering ute på klienten faktisk har funnet sted, i javascript, html5 eller whatever. Klientsidevalidering er mest nyttig for brukeren så han kan få rettledning før post til server.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PHP er ikke det viktigste om man kun er ute etter salg, oppmerksomhet og omtale. Jeg regner med at det samme gjelder også JavaScript. Php / JavaScript komme til kort. Søk på wordpress game plugins drupal game modules og du kan skrive mye mer kompakt kode. Med jQuery filter metoden som kan ta en funksjon som har uendelig periodisitet. Eksempel: kalman filter.

 

Merk at X i AJAX står for X, men andre dataformater kan også benyttes som for eksempel Python. Sammen er Python og C++ dynamitt for den som har tid. Jeg er faktisk usikker på om måten du gjør dette på er den beste. Jeg er blant en av dem som mener det. Går dinosaurenes tid mot slutten? Vi ser klare tendenser fra offentlige myndigheter (EU direktivet som etter min mening har du forvirret mer enn klargjort med dine innlegg). Hold deg til C elle C++ om du trenger en kompilator.

Endret av fraktalridderen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ang php mail form, postet jeg denne i en annen tråd om det samme.

<!doctype html>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title>Untitled Document</title>
</head>
<body>
<?php
$sendTo = "[email protected]";
if(isset($_GET["send"])){
    $html = ''; // Setter noen standar vars.

    // Skjekk at feltene er fylt
    if(empty($_POST["name"]) || empty($_POST["email"]) || empty($_POST["text"])){
		    $html .= '<h3>Alle feltene er påkrevd.</h3>';
    } else {
		    // Alle feltene er okay, gjør klar for å sende mail. Først, putt inn magi!

		    $_POST["text"] = htmlentities($_POST["text"], ENT_QUOTES || ENT_IGNORE, "UTF-8"); // øæå support, denne disabled html koder etc.
		    $_POST["text"] = nl2br($_POST["text"]); // Setter linje skift der det skal værra det.

		    $_POST["name"] = htmlentities($_POST["text"], ENT_QUOTES || ENT_IGNORE, "UTF-8"); // øæå support, denne disabled html koder etc.

		    if(!preg_match("/.*@.*..*/", $_POST["email"]) || preg_match("/(<|>)/", $_POST["email"])){ // Skjekker emailens format.
				    $html .= '<h3>Emailen må være [noe]@[noe].[noe]</h3>';
		    } else {
				    // Nå er det vel klart? Ja!
				    mail($sendTo, $_POST["Subject"], $_POST["text"], "From:" . $_POST["email"]);
				    $html .= '<h3>Din mail er sendt, takk for å ta kontakt!</h3>';
		    }
    }

    echo $html;
}
?>
<br />
<form action="<?
						    echo $_SERVER['PHP_SELF'];
						    ?>?send" method="post">
Name/Username:<br>
<input type="text" name="name" size="50"><br>
Your e-mail address: <input type="text" name="email" size="50"><br>
Subject: <select name="Subject">
<option value="question">General question</option>
<option value="report">Report</option>
<option value="suggestion">Suggestion</option>
<option value="other">Other</option>
</select>
<br><br>
Your message: <textarea name="text" cols="50" rows="15"></textarea><br>
<input type="submit" value="Send">
<input type="reset" value="Reset">
</form>
</body>
</html>

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kul fyr. Har sans for slike folk som gjør forumet mer fargerikt :) kgun og N* i samme person.

 

Han har jo som dere ikke greie på hva han skrive om. Jeg mener det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Han gir inntrykk av å ha greie på fraktalmattematikk og kaosteori og skriver at det er lett. Det meste er lett på begynnernivå.

 

Jeg har skrevet en hovedoppgave om fraktal / kaos teori på UIO på 295 sider så jeg har litt greie på det jeg skriver om. Jeg skriver litt. Til tross for at jeg har skrevet den hovedoppgaven regner jeg meg ikke som matematiker. Jeg er økonom hvor jeg skrev hovedoppgave om inflasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...