Gå til innhold

Hvordan gå ned 10 kg på 1,5 mnd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

10 kg fett tilsvarer 70 000 kcal, noe som tilsier at du skal ligge i et daglig underskudd på 16-1700 kcal. Det er altfor mye! Bestem deg heller for å gå ned 0,5 kg per uke(maks 1 kg, men anbefales ikke), så får du gjort det på en sunn måte i samme slengen.

Lenke til kommentar

Hørtes kanskje litt mye ut ja. Begynt å drikke mer vann nå, og spise mindre og oftere, så det er da en god start :) men håper vekten smiler tilbake om noen dager også!

 

Har hørt historier om noen som kun lever på suppe, grønnsaker og vann. Men de vil nok gå fort opp i vekt når de vender tilbake til sitt "gamle" kosthold.

Lenke til kommentar

Faen, det med å spise lite og ofte er bullshit. Personlig gikk jeg på 3 måltider om dagen i 2 uker, spiste kun grønnsaker og tunfisk. Etter de to ukene var det mer normalt kosthold, knekkebrød med makrell i tomat til frokost, salat til lunch og omelett med grønnsaker til middag. Holdt meg langt unna brød, ris og pasta. Gikk ned fra 114 til 104 kg på ca 40 dager. I tillegg var det mye løping, situps og pushups! Jeg er på ingen måte en sporty person, dette er bare hva jeg gjorde og fortsetter å gjøre.

Lykke til!

 

Lenke til kommentar

10 kg vektnedgang på 1,5 mnd er urealistisk, og ikke minst helsefarlig. Med et så stort kaloriunderskudd, vil du være jævlig sulten hele tiden, og jeg kan nesten garantere deg at du kommer til å knekke. Utenom det, vil du ikke ha noe energi til overs, du vil antakeligvis være gretten/sur, du sender kroppen rett i en hormonubalanse, med mer. Absolutt ikke verdt de kiloene du går ned. Du har deg selv å skylde for at tidsramma ble så stram; du skulle startet tidligere.

 

Når det er sagt, er det bedre sent enn aldri! Og om du har spørsmål ang. trening, kosthold eller hva enn det skulle være, så er det bare å spørre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei.

 

Mann 27 år, 104 kg,182 cm, mål 94 kg på 1,5 mnd..

 

Kan noen dele noen råd som dere selv har erfart virker?

 

Som tidligere nevnt så er dette et hårete mål, du vil kunne gå ned 6-7 kilo på perioden uten at det er spesielt urealistisk, men tar du deg 2 måneder så begynner 10 og bli mer realistisk, men det kreves et kosthold uten noe særlig mye annet en grønnsaker og vann (styr unna frukt) og løping.

 

Styr unna alt som inneholder sukker, absolutt alt, drikk bare vann, ikke kaffi, ikke saft, ikke juice, spis regelmessig og lite, venn magesekken til og motta lite næring og baser deg på at det og være sulten er noe du vil være noen måneder.

 

Du vil også miste muskelmasse på denne måten, men viss det er nåla som bestemmer så er dette den 'letteste' måten og gjør det på.

Lenke til kommentar

10 kg vektnedgang på 1,5 mnd er urealistisk, og ikke minst helsefarlig. Med et så stort kaloriunderskudd, vil du være jævlig sulten hele tiden, og jeg kan nesten garantere deg at du kommer til å knekke. Utenom det, vil du ikke ha noe energi til overs, du vil antakeligvis være gretten/sur, du sender kroppen rett i en hormonubalanse, med mer. Absolutt ikke verdt de kiloene du går ned. Du har deg selv å skylde for at tidsramma ble så stram; du skulle startet tidligere.

 

Når det er sagt, er det bedre sent enn aldri! Og om du har spørsmål ang. trening, kosthold eller hva enn det skulle være, så er det bare å spørre.

Mnjaaaaaa.... Jeg gikk selv ned i VEKT (aner ikke om det var fett eller vannvekt) i januar fra 74kg til 65kg uten noen hormonforstyrrelser. Disse kommer som regel ved vedvarende kaloriunderskudd og da først ved lav fettprosent.

 

Så ja, 10kg ned på 1,5 måned er mulig men det kan ikke garanteres at alt er fett. Hvilket forsåvidt er NOE vanskelig for kroppen å fått til. Men 10kg i ren vekt går fint...

Lenke til kommentar

Takk for tips!

Du skriver at jeg helst bør droppe all frukt, vil det si at jeg bør droppe 1 eple om dagen?

Jeg spiser vel 1 eple og kanskje 1 Kiwi annenhver dag nå.

Glem nå for guds skyld ikke proteiner.

 

Her er hva du gjør.

 

1. periodisk faste - google it, ikke vær lat.

2. Modifisert PSMF (google: PSMF ). (PSMF med tilskudd av 2 spiseskjeer omega3holdig olje og 1teskje olivenolje daglig)

3. LETT styrketrening med flere enn 8 reps i hvert sett.

4. Vent.

5. Profitt...

 

 

Ganske enkelt...

Lenke til kommentar

Grunnen til at det blir anbefalt å spise oftere er at da er det lettere (individuelt kanskje men på generell basis) og kontrollere hva du spiser og det gir også psykologisk vekk på den sulthetsfølelsen.

 

Dessuten så er det gjerne en variasjon i forhold til hva folk idag gjør og du risikerer i mindre grad og overspise deg, som folk også ofte gjør.

Lenke til kommentar

"Magen må ha noe å jobbe med" er en myte.

 

Hvor ofte du spiser er mindre viktig, det er HVA du spiser og hvor mye av det som er viktig.

 

For å holde forbrenningen på høygir, så bør en spise ofte og lite, dvs ca hver 3 time. Maks 4 måltid om dagen, grønnsaker utenom når en vil. kaldt vann er også bra, kroppen bruker mye energi på å varme opp det kalde vannet, og vann er også bra for kroppen, dobbel gevinst. Dette er fra anbefalinger av kostholdseksperter ( etter mange artikler på nettet, så er det dette som går igjen, de er uenige om mange ting, men godt de er enig om noe:) ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...