Gå til innhold

Microsoft sertifisering, har de noen verdi?


RamGuy

Anbefalte innlegg

Vurderer å lese meg opp og sette meg inn i diverse Microsoft sertifiseringer, i førsteomgang tenkte jeg på MCSA og MCSE innenfor Windows Server og Server / Desktop infrastruktur.

 

Det store spørsmålet er hvorvidt dette er totalt bortkastet tid uten noen annen for utdannelse i bakhånd, eller vil slike sertifiseringer kunne hjelpe meg ut i arbeidslivet på et eller annet vis så jeg kan bygge videre derfra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nja, det vil absolutt hjelpe deg ut i arbeidslivet men når du først er der ute så er jeg usikker på i hvilken grad det vil hjelpe deg videre. Arbeidserfaring teller mer enn sertifiseringer, iallefall i mine øyne.

 

(skal du jobbe som konsulent er det mange som krever at du sertifiserer deg så det spørs litt hva du vil jobbe med).

Lenke til kommentar

nja, det vil absolutt hjelpe deg ut i arbeidslivet men når du først er der ute så er jeg usikker på i hvilken grad det vil hjelpe deg videre. Arbeidserfaring teller mer enn sertifiseringer, iallefall i mine øyne.

 

(skal du jobbe som konsulent er det mange som krever at du sertifiserer deg så det spørs litt hva du vil jobbe med).

 

Jeg vurderer å ta meg sertifiseringer, men da sertifiseringer innen applikasjoner (C# og Visual Studio). Det jeg lurer på er om du tror de har noen verdi for nyutdannede?

Lenke til kommentar

Jeg vet at porteføljer, små prosjekter på github, eller deltakelse i åpenkildekodeprosjekter kan være ett godt supplement. Men jeg har ikke møtt noen som har sertifisering i programmering som en bekreftelse på programmeringskunnskap. Jeg ser for meg at en fare er at for få vet hva en slik sertifisering betyr. Hva inneholder en slik sertifisering?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...