Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva skal til for at en jente tar initiativet?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hva som skal til for at en jente tar første steget kan du si? Tenker da sånn helt uten videre. Hva som gjør at dere jenter går opp til en helt fremmed gutt med den intensjonen å bil bedre kjent med ham? For eksempel på en fuktig aften ute på byen. Er det da at han er kjekk, eller er det et flørtende blikk og et smil? Hva som gjør at dere liksom bare må gå bort for å finne ut mer om hvem han er? Og i hvilken setting befinner gutten seg i? Er det på dansegulvet på en nattklubb, eller med en øl rundt et bord med venner? Er han alene? Eller er det en rolig bar og han sitter med en drink med gutta? Er det positivt eller negativt om han sitter med jenter? Og om det ikke skulle være alkohol inne i bildet, endrer det noe? På en cafe, kino eller noe slikt.

 

You get where i'm going here, right?

 

Er jo ikke noe rett eller galt svar her, siden alle er forskjellige. Men jeg er bare litt nysgjerrig. Hva er det liksom dere jenter går etter, sånn før dere vet noe om personlighet? Anonym poster: 1700b736fbf1041fecbb57c12d8f524f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare å innse det først som sist, jenter tar i utgangspunktet ikke(ekstremt sjelden) initiativ. Det er opp til deg som mann å ta føringen. En ting det virker som de ofte gjør er å gjøre seg tilgjengelig, det er hvertfall mitt inntrykk.

 

Og en annen ting jeg har også merket, er at når jeg først er ute med en potensiell dame, da blir jentene rundt mye mer interessert ;) Merkelig det der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De stedene jeg har blitt sjekket opp av jenter flest ganger er når jeg er ute på byen, eller på vors. Når jeg sitter alene, mens kompisene mine er i baren og kjøper drikke til meg, er da det som regel kommer en jente for å prate.

Jeg tror i utgangspunktet at grunnen til dette er at jeg ser bra ut, samtidig som jeg kler meg bra.

 

Som oftest, så lenge du ikke kjenner jentene fra før av, så blir det mer skremmende for de hvis du sitter med guttegjengen. Dette er ihvertfall min egen oppfatning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det der er så individuelt at det egentlig er umulig å få noe vettugt svar på. Dessuten har vebbiii et godt poeng med at jenter sjelden tar initiativet først.

 

For min egen del ser jeg helst at alkohol er ute av bildet. Dessuten går jeg sjelden bort til en gutt som sitter med fullt kompiser rundt seg. Hva det er med gutten som eventuelt skulle få meg til å gå bort til ham er så forskjellig og udefinert at jeg ikke klarer å svare på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Første jenta jeg ble sammen med tok initiativet for å bli sammen. Det startet med jeg, henne og ei venninne dro til et uteområde med badeplass i mai 2011, deretter ble det fest hos venninna (dagen etter). Hvor hun insisterte på å knyte fast min høyrearm og hennes venstre og gå ute på "byen" slik en halvtime.

 

Senere, uken etter. Ville begge jentene ut på byen igjen. Men da valgte hun som jeg ble sammen med å gå i utfordrende klær inkludert miniskjørt. Vi kom til en uteplass med lite folk og hun satte seg oppå benkebordet med fotene på sittedelen, og en fot på hver side av meg. Det var da jeg fikk bekreftet 100% hva hun ville. Også ble vi sammen og hun havnet i lykkerus.

 

Andre jenta jeg ble sammen med tok kontakt med meg via facebook og ble kjent der i en ukes tid før vi møttes og begynte å date.

Lenke til kommentar

Forskjellen her, Thor., er jo at du "kjente" jentene fra før av. Da blir det noe helt annet, synes jeg. Har ofte opplevd jenter som tar initiativ når de allerede vet hvem gutten er og kanskje har pratet med han før.

 

Du visste hvem badeplassjenta i mai 2011 var og hun visste hvem du var. Den andre jenta tok initiativet med å finne deg på Facebook, så her var hun først ute.. men det blir også noe annet. :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen av disse to (venninna og min første) kjente meg godt fra før. Venninna hadde jeg snakket med på kollektivtransport hjem bare. Og hun jeg ble sammen med hadde jeg bare sett ansiktet til før vi plutselig badet i 11 grader sjøvann. Skal også sies at jeg egentlig prøvde å bli sammen med venninna, men at det plutselig ble helomvending.

 

Andre jenta jeg ble sammen med stolte på positive ord fra en venn og tok dermed initiativ.

Lenke til kommentar

Jeg sender gjerne melding i edru tilstand og foreslår en kaffe, f. eks. Det er vel det samme som med dere mannfolk, enten får man et ja, eller et nei. Lev med det og gå videre :p . Virker som mange blir veldig overrasket over å bli spurt.

 

Hvis jeg er på byen snakker jeg som regel med folk i baren, og sjeldnere om de står i en kompisgjeng. Hm, kanskje noe å prøve neste gang :) . Ville ikke gått bort om det ikke hadde vært blikkontakt først, tror jeg. En eller annen form for interesse eller noe å ta tak i. Mer skremmende om han sitter med jenter, da er det fare for å bli upopulær om en av de jentene skulle være interessert!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har også opplevd at en jente har tatt initiativet. Er ikke helt sikkert på hvorfor, men jeg er en veldig mystisk gutt og vet veldig godt hva jeg er ute etter. Går også på en skole der jeg er den eneste fra Europa så kan sikkert være derfor. Hun sendte meg en melding og spurte om vi skulle være mer sammen og finne på noe. Enkelt og greit. Du kan vel gjøre det samme? Enten sende en melding eller gå bort å snakke, jenter er helt normale mennesker og de elsker når gutter kommer bort og snakker med dem!

Lenke til kommentar

Jeg sender gjerne melding i edru tilstand og foreslår en kaffe, f. eks. Det er vel det samme som med dere mannfolk, enten får man et ja, eller et nei. Lev med det og gå videre :p . Virker som mange blir veldig overrasket over å bli spurt.

 

Det er jo ikke så rart. Jeg hadde også blitt overrasket.

 

Hvis jeg er på byen snakker jeg som regel med folk i baren, og sjeldnere om de står i en kompisgjeng. Hm, kanskje noe å prøve neste gang :) . Ville ikke gått bort om det ikke hadde vært blikkontakt først, tror jeg. En eller annen form for interesse eller noe å ta tak i. Mer skremmende om han sitter med jenter, da er det fare for å bli upopulær om en av de jentene skulle være interessert!

 

Lenke til kommentar

Jeg sender gjerne melding i edru tilstand og foreslår en kaffe, f. eks. Det er vel det samme som med dere mannfolk, enten får man et ja, eller et nei. Lev med det og gå videre :p . Virker som mange blir veldig overrasket over å bli spurt.

 

Hvis jeg er på byen snakker jeg som regel med folk i baren, og sjeldnere om de står i en kompisgjeng. Hm, kanskje noe å prøve neste gang :) . Ville ikke gått bort om det ikke hadde vært blikkontakt først, tror jeg. En eller annen form for interesse eller noe å ta tak i. Mer skremmende om han sitter med jenter, da er det fare for å bli upopulær om en av de jentene skulle være interessert!

 

+1 siden du tar initiativ som jente, creds til deg ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har ingen fasit på dette (skulle gjerne hatt det). Men det pleier å være veldig situasjonsbetinget, tilfeldig, "verdt det".

 

Når en jente tar initiativ er det litt spesielt. Jenter er vandt til å BLI sjekket opp og velger ikke alltid ut noen selv. Når hun selv tar initiativ betyr det at hun har personlig valgt deg.

 

Men etter initiativ burde kontakt/interesse gå begge veier. Anonym poster: fa331227f356a82d495637f5e07ee6b4

Lenke til kommentar

Jenter som ikke tar iniativ er som oftest sjenerte og i noen tilfeller usikre på seg selv.

Jeg er en jente som liker å ta iniativ, men opplever noen ganger at gutter kan bli litt skremt av det :p

Ja, jeg tror noen blir skremte.

 

Jeg er usikker av meg for tiden og sjenert (med tanke på det du sa om at jenter som ikke tørr er usikker og kanskje har dårlig selvtillit, så går jeg faktisk til psykolog pga dårlig selvtillit), men det blir en prioritet: 1. Jeg må våge nye ting, jenter må også få øve seg på å bli kjent med det motsatte kjønn på en god måte 2. Hvorfor må jeg vente på at andre skal peke ut meg? Jeg vil også peke ut noen.

 

Men jeg tror rett og slett at kvinner og menn viser interesse på forskjellige måter. Og det er fint.

Når jeg viser interesse for en fyr og tar initiativ så gjør jeg det når det føles behagelig, som jente. Det må jenter huske på, det skal føles spennende og behagelig for deg (at du ikke liksom leker en annen eller føler deg desperat eller pågående/skremmende. Det finnes andre måter, flere måter å sjarmere noen på. Anonym poster: fa331227f356a82d495637f5e07ee6b4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...