Gå til innhold

? Telenor-kunder slippes "fri" i juni


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"logget inn"

 

Hvorfor logget du inn?

Det burde du få slippe.

Det er så mye pes å registrere seg og taste brukernavn og passord -som jeg glemmer hele tiden.

Mye enklere hvis det bare er åpent, og telefonen automatisk velger wifi som om den byttet basestasjon.

 

Kunder som stiller kapasiteten sin til disposisjon kan få rabatt.

Om de er fiberkunder har de så mye kapasitet at det ikke går tregt, selv om det er mange gjester der.

Disse kundene må få utlevert en bedre router enn de elendige Zyxel-greiene, som takler flere brukere samtidig.

 

Et par Telenor-kunder som deler wifien sin i hvert kvartal ville kunne frigi mange 3G-frekvenser i storbyene.

 

Jeg har ved flere anledninger vært på kaféer og flyplasser med wifi.

Men de krevde registrering med mobilnummer, navn, e-post-adresse og pålogging...

Burgeren er oppspist før jeg er ferdig med å registrere meg, og jeg har glemt passordet innen neste gang jeg kommer tilbake.

Jeg ender ofte opp med å bruke 3G på steder som har så kronglete wifi.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg legger merke til at Telenor konsekvent unngår å si fri MMS. Det sto i alle fall i meldingen jeg fikk at det var fri SMS og tale, men ingenting om MMS. Og Krokan har vel heller aldri sagt fri MMS (bare SMS/tale).

 

Dette, i tillegg til at Telenor Komplett abonnementene ikke har inkluderte MMS får meg til å tro at det er SMS og tale som blir "fri", og ikke MMS. For Djuice er det sikkert annerledes dog.

Lenke til kommentar

Jeg legger merke til at Telenor konsekvent unngår å si fri MMS. Det sto i alle fall i meldingen jeg fikk at det var fri SMS og tale, men ingenting om MMS. Og Krokan har vel heller aldri sagt fri MMS (bare SMS/tale).

 

Dette, i tillegg til at Telenor Komplett abonnementene ikke har inkluderte MMS får meg til å tro at det er SMS og tale som blir "fri", og ikke MMS. For Djuice er det sikkert annerledes dog.

 

Er da ikke mange som bruker MMS, send bildet på epost.

Lenke til kommentar

Jeg legger merke til at Telenor konsekvent unngår å si fri MMS. Det sto i alle fall i meldingen jeg fikk at det var fri SMS og tale, men ingenting om MMS. Og Krokan har vel heller aldri sagt fri MMS (bare SMS/tale).

 

Dette, i tillegg til at Telenor Komplett abonnementene ikke har inkluderte MMS får meg til å tro at det er SMS og tale som blir "fri", og ikke MMS. For Djuice er det sikkert annerledes dog.

 

Godt observert :thumbup: - har tatt dette videre til Telenor. Venter på tilbakemelding.

Endret av V. Haugen
Lenke til kommentar

La meg få litt av eders merksamhet:

 

Sony xperia Z - den nye LTE mobilen, modell C6603

og

Huawei pocket LTE (mindre enn Iphone 4)

 

Har Djuices nonstop M på Sony mobilen, og fikk nettopp samme sms som omtalt av trådstarter

 

Bor på landet i Orkdal. Har 4G fra Netcom overalt der jeg ferdes, ser basestasjonen hver dag. Telenor null dekning her på 4G.

 

Med huaweien i veska, har jeg alltid lynraskt wifi - ca 40 mbps - hele dagen på Sonyen.

 

Kommentar til en slik løsning? Før telenor bygger ut her har jeg ikke noe valg, men jeg lurer fælt på om Netcom også kommer med CS Fallback i år. Da blir der vel vanskelig å fortsette med Telenor / djuice ?

 

 

Lenke til kommentar

Oppdatert:

 

Telenor inkluderer IKKE fri MMS, men det gjør djuice. Informasjonssjef Anders Krokan sier følgende:

 

"Telenor inkluderer ikke MMS i pakkene. Prisen er 1,99 pr. MMS. Vi har satt sammen abonnementene med det vi har fått tilbakemelding på er viktigst for kundene våre. Dette betyr at vi har inkludert minutter, SMS og gode datavolum."

 

"Om noen er ivrige på MMS, anbefaler vi vår nye MMS-pakke med fri bruk av MMS 29,- per mnd.

djuice inkluderer MMS når de nå kommer med nytt."

Lenke til kommentar

Har aldri helt forstått greia med at de alltid dropper MMS på Telenor abonnementene, men har dette inkludert på Djuice abonnementene. Er dette fordi Djuice er for "ungdommen" og det er mer "hipt og kult" å sende bildemeldinger blant de unge? Skulle jo tro at dette med MMS er temmelig aktuelt for Telenor kunder (les mer eldre / voksne / bedrift) da gruppesamtaler vell automatisk sendes som MMS (?)

 

Er en utrolig unødvendig ting å utelate føler jeg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...