Gå til innhold

Mobil vesker med kortlomme = avmagnitisering. Gammel myte ?


Anbefalte innlegg

Det er jo etterhvert kommet mange fine vesker og flipcover til smartmobiler.

Mange av disse inneholder lommer til bankkort/kredittkort etc. Er jo kjekt å ha alt samlet.

MEN, når jeg var mindre så hørte vi ofte at vi ikke skulle legge bankkort på tv,en o.s.v. for da kunne kortet bli avmagnitisert.

Skjer jo fra tid til annen også med adgangskort til jobb etc.

Kan det derfor skje at kort/mobil blir ødelagt ved å oppbevare det sammen ? Noen som har erfart dette ?

Eller hører det med til fortiden ?

Artig med noen meninger rundt dette. :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kun en uke eller 2 siden jeg avmagnetiserte et hotellnøkkelkort med mobilen, her var det ikke noe vesker/flipcover som påvirket, og tror faktisk jeg så en episode om akkurat det her på mythbusters(discovery)

 

Der var det noe med typen lær etc, jeg tror absolutt ikke bankkort blir påvirket siden jeg går med de i samme lomme støtt og stadig, da har jeg kun mobil uten cover eller noe + løst bankkort

Lenke til kommentar

takk for svar.

syns det er så rart at de lager mobilvesker med kortlommer (til å ha kort i) når jeg leser følgende på nett.

" Mobil og kort er fy fy, ikke samme lomme, ikke i veska sammen, isåfall skill dem ad så mye som mulig.

- ikke i nærheten av kjøleskap, fryser, magneter, tv, dvdspiller og sånt, ikke i nærheten av laptop/computer.

men var det kanskje i gamle dager ? har jo bare chip nå.

eller kanskje er det bare kvaliteten på kortet.

hvem kan skikkelig på dette, banken ?

vil gjerne vite dette ettersom jeg tenker å kjøpe meg en sånn veske. flere meninger eller erfaringer ?

Lenke til kommentar

Som du sier, så brukes jo omtrent ikke magnet stripa mere heller .. er vel bare chip som gjelder i dag.

 

Jobber som mobilforhandler og selger bøttevis av sånne flipcovere med magnet som holder lokket over om dagen, og har aldri hørt noe om kunder som har hatt problemer med avmagnetisering.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt slik mobilveske i flere år og jeg kan bekrefte at mobilen avmagnetiserer bankort. Dette er som eegel ikke et problem ettersom de fleste betalingsterminaler og minibanker bruker chipen og ikke stripa. Men det er slett ikke alltid tilfelle, hvilket jeg har erfart mere enn en gang. Du bør spesielt være oppmerksom på at dette kan være et problem på enkelte parkerinhsautomater og minibanker i utlandet. Jeg er oppmerksom på problemet og synes uansett at fordelen med å slippe en ekstra lommebok klart overveier bakdelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...