Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, jeg foretrakk også Asus, men nå har de blitt for... Mainstream, før testet de ting, og var de som faktisk gjorde noe, nå er Asrock det nye Asus ;) Men for all del, det er ditt valg!

Jeg anbefaler en GPU med en bedre kjøler :)

 

Uff, du vet tydeligvis ikke mye om hva sertifiseringene betyr, og hvordan strøm og PSU fungerer, men den diskusjonen kan vi ta et annet sted (hardwarekafeen feks.)

Greit du sparer kanskje 10kr pr år for å gå for en Gold over en Bronze. Vinterstid så sparer du ingenting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit du sparer kanskje 10kr pr år for å gå for en Gold over en Bronze. Vinterstid så sparer du ingenting.

Jasså, så dette har du regnet på ser jeg :nei: Hvorfor mener du man ikke sparer noe vinterstid? :rofl:

Men kan vi ta dette i hardwarekafeen? I stedet for å spamme tråden til denne uskyldige TSen? + Vi kan få flere til å motsi deg :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit du sparer kanskje 10kr pr år for å gå for en Gold over en Bronze. Vinterstid så sparer du ingenting.

 

Hvis vi sier at man bruker PCen 5 timer om dagen, og med Gold istedenfor Bronze trekker den 100W mindre, vil man spare 180kr i året. Da tjener du fort inn prisdifferansen.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Den vil holde ja, men jeg ville mye heller gått for Cooler Master V700. Koster mer, men vel verdt det. Vil du ha en litt billigere en kan du gå for TX 650W.

Er veldig enig i dette!

 

Den største forskjellen for folk flest med en gold PSU contra bronze vil være at en høyere sertefisert PSU vil utvikle mindre varme, og ergo kreve mindre kjøling, som igjen i de fleste tilfeller vil si at den er stillere.

Og som tidligere nevnt og diskutert, strømforbruk

 

Moderatormelding

 

 

Dette er en god ide. Ta praten videre i hardwarekafèen. Denne tråden handler om TS sitt oppsett

(Videre innlegg vil bli slettet)

Takk for god moderering! :)

Lenke til kommentar

De 500 kronene du betaler for å få overklokkingskapasitet i hovedkort og prosessor tror jeg du vil få mer igjen for brukt andre steder.

 

Jeg skal kjøpe lga1150-kort nå og har googla hardt og lenge for å finne hva jeg mister ved å velge billigste løsning (H81) til under 500 kr. Det er klokkekapasitet, færre pci- og usb-porter, to istedet for fire minneslotter, og funskjonalitet knytta til å kunne bruke en SSD som buffer. 500 kr er også nært å gi deg i7 framfor i5.

 

SSD-disk vs magnetdisk utgjør et hav av forskjell på hvor rask pc-en føles. Går du ned på hk og cpu kan du sikkert finne et litt rimeligere micro-atx-kabinett, og da har du nesten dekt inn bytte til ssd-disk på 240 gb.

Og: Dette med at prosessoren blir flaksehalsen i spill er bare tøys. I alt jeg har lest av tester i det siste har prosessor lite å si - veldig mye bestemmes av gpu. Se for eksempel her, og her (hele artikkelserien). Et mulig unntak for spill for quad/ikke quad i noen nye spill som bf3. Skal du bygge spillmaskin er det altså kostnadseffektivt å gå for en av de billigere amd-quad-prosessorene og heller legge mer penger i grafikkortet.

 

Men altså i5 og 760 er fett det.

Endret av arehb
Lenke til kommentar

De 500 kronene du betaler for å få overklokkingskapasitet i hovedkort og prosessor tror jeg du vil få mer igjen for brukt andre steder.

 

Jeg skal kjøpe lga1150-kort nå og har googla hardt og lenge for å finne hva jeg mister ved å velge billigste løsning (H81) til under 500 kr. Det er klokkekapasitet, færre pci- og usb-porter, to istedet for fire minneslotter, og funskjonalitet knytta til å kunne bruke en SSD som buffer. 500 kr er også nært å gi deg i7 framfor i5.

 

SSD-disk vs magnetdisk utgjør et hav av forskjell på hvor rask pc-en føles. Går du ned på hk og cpu kan du sikkert finne et litt rimeligere micro-atx-kabinett, og da har du nesten dekt inn bytte til ssd-disk på 240 gb.

 

Og: Dette med at prosessoren blir flaksehalsen i spill er bare tøys. I alt jeg har lest av tester i det siste har prosessor lite å si - veldig mye bestemmes av gpu. Se for eksempel her, og her (hele artikkelserien). Et mulig unntak for spill for quad/ikke quad i noen nye spill som bf3. Skal du bygge spillmaskin er det altså kostnadseffektivt å gå for en av de billigere amd-quad-prosessorene og heller legge mer penger i grafikkortet.

 

Men altså i5 og 760 er fett det.

Så du ofrer opptil 25% ytelse, for å få hva? 10% bedre GPU...

Jeg har selv 2x 240GB SSDer (de brukes hver for seg), og ingen av dem er halvfulle en gang! Den første kjøpte jeg for veldig lenge siden, da jeg ikke visste bedre, den andre kjøpte jeg fordi jeg fikk den ekstremt billig!

Du må huske på at en AMD CPU drar mer strøm, og blir en del varmere! ;)

Lenke til kommentar

Så du ofrer opptil 25% ytelse, for å få hva? 10% bedre GPU...

Jeg har selv 2x 240GB SSDer (de brukes hver for seg), og ingen av dem er halvfulle en gang! Den første kjøpte jeg for veldig lenge siden, da jeg ikke visste bedre, den andre kjøpte jeg fordi jeg fikk den ekstremt billig!

Du må huske på at en AMD CPU drar mer strøm, og blir en del varmere! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=eu8Sekdb-IE

Lenke til kommentar

Det var ivy, nå er vi på Haswell! Du må også legge til OC, men ja noen spill bruker flere kjerner, men der er i7 fortsatt best! :)

 

Har googla litt og jammen ser det ut til at FX-8350 står seg veldig bra mot Haswell også. Og, den har åtte kjerner, og er på høyde med Haswell i7 når det begynner å bli mange tråder.

 

Jeg har nettopp bestilt i5-4570s. Jeg lar TDP bestemme. (Måtte droppe i7 pga saldoissues)

Endret av arehb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...