Gå til innhold

Coreticket: online utsalgssted for billetter


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Den observante og rutinerte brukeren vil kanskje huske at jeg tidligere programmerte et online-system for salg av billetter, plassreservering, mm. Prosjektet fikk overraskende mange brukere og det var derfor leit å måtte avslutte videreutvikling og vedlikehold.

 

Siden jul har jeg derimot funnet tid til å forsøke igjen og har hittil kommet opp med et system som gjør ca. det samme som det forrige da jeg forlot det. En av forskjellene nå er at hele prosjektet er åpent og jeg har fått sponset tjenere (VPS) av ArcticHost.

 

I likhet med forrige gang, så er jeg svært interessert i å høre hva andre LAN-arrangører har å si om noe slikt som dette, hva slags funksjoner man vanligvis ser og trenger i slike systemer, o.l. Jeg er villig til å strekke meg ganske langt for å lage tilpassede instanser for å tilfredsstille enkelte arrangementers behov.

 

Tekniske nøkkeldetaljer

  • Prosjektet kjører på en stack bestående av Ruby on Rails, mod_passenger, Apache, Postgres og CentOS 5.
  • Kildekoden ligger fritt tilgjengelig på Github. Fork det og lag pull requests!
  • Flerspråklig. (Foreløpig bare oversatt til norsk og engelsk)
  • Arrangementer kan bruke sitt helt eget (sub-)domene, ved å peke det mot vår IP-adresse. (Ta kontakt dersom ønskelig)
  • Hvert arrangement har sin egen sandkasse, i den forstand at man ikke kan navigere fra et arrangement til et annet arrangement eller til forsiden.
  • Integrert med PayPal. (Krever at ditt arrangementer oppretter en bedriftskonto på PayPal og konfigurerer sine API-parametere)

 

Noe arbeid som gjenstår

  • Anskaffelse av SSL-sertifikater.
  • Mulighet for administratorer å dele ut billetter.
  • Print-out av reserverte plasser.

 

For administratortilgang

Opprett en bruker og send meg en PM eller elektronisk post. Gå gjerne crazy, forsøk å brekke alt.

 

Skjermbilder

Eksempelarrangementet kan vises her.

 

post-20869-0-18231000-1369256136_thumb.png

Forsiden til et arrangement.

 

post-20869-0-95080300-1369256140_thumb.png

Bilettkjøp til et arrangement.

 

post-20869-0-05314500-1369256145_thumb.png

Brukerens billetter til et arrangement.

 

post-20869-0-71952700-1369256148_thumb.png

Plassreservering til et arrangement.

 

post-20869-0-04865500-1369256154_thumb.png

Kontrollpanel for notifikasjoner til en bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...