Gå til innhold

LAN-side, system for LAN


Anbefalte innlegg

http://system.coreticket.net/

 

Målet med dette prosjektet er å tilby arrangører et fullverdig alternativ til å lage en helt egen side. Meningen er å gjøre det lettere å arrangere dataparties, samt å standarisere registrering og påmelding. Målet er ikke å konkurere med allerede eksisterende og gode sider, som f.eks. partyticket, men heller å sikte mot mindre arrangementer som kanskje ikke har et budsjett til slikt. Det er gratis og reklamefritt!

 

Siden tilbyr med andre ord et system for å registrere arrangementer og la deltagere reservere billetter, samt plasser. Systemet gir også deltakere muligheten til å printe ut billetter og arrangører muligheten til å printe ut plassreservasjoner. Hvert arrangement får samtidig en helt egen side til disposisjon, hvor en kan f.eks. skrive informasjon som en normalt ville gitt til deltakere.

 

Jeg er også svært interessert i å høre hva andre LAN-arrangører har å si om noe slikt som dette, hva slags funksjoner man vanligvis ser og trenger i slike systemer, o.l. Alle bidrag er velkomne!

 

Features

 

pictures.pngEgen logo

Arrangører kan laste opp en egen logo og endre sidens utseende fullstendig.

 

page_white_stack.pngEgen side

Hvert arrangement får sin egen side, som man kan disponere som man vil.

 

seats.pngPlassreservering

Greie funksjoner muliggjør enkel plassreservering.

 

coins.pngForhåndsbetalinger

Systemet muliggjør å kreve betaling på forhånd, som er økonomisk fordelaktig.

 

printer.pngPrintervenlige sider

Både billetter og plassreservasjoner kan lastes ned som PDF og printes ut.

 

application_xp.pngInstillinger

Instillinger gjør siden fleksibel og passelig for de fleste arrangementer.

 

Les mer

- http://system.karlsrudlan.net/index.php?module=about

- https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1011462

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette synes jeg var ett veldig bra system, men nå har vi egentlig bestemt oss for å benytte egne webservere om vi skal kjøre noe slikt.

Globelan har noe lignende som er OpenSource, og vil jo i så måte også anbefale deg å gjøre dette systemet tilgjengelig for alle.

Flere ønsker å holde slike systemer på egne servere av sikkerhetsmessige grunner.

 

Er jo derfor folk heller går til partyticket, billettservice osv hvis det er vanskelig å få til noe selv.

Lenke til kommentar

Så ut som et veldig fint og ryddig system! Hadde absolutt vært interessant å prøvd ut dette da det vi har brukt hittil (GeekEvents, Partyreg) ikke har så mange muligheter som dette systemet har. Du vil nok få en mail i løpet av dagen om tilgangsmuligheter. :)

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Takk for positive tilbakemeldinger!

 

Når det gjelder å frigi kildekoden, så er det noe jeg har utrolig lyst til å gjøre, men det vil isåfall bli for at arrangementer kan hoste det selv eller til læring. Frykter at dersom jeg frigir den nå, før siden har bygd opp et renomé, så ender man opp med permanente, alternative hoster, som bare konkurrerer med hverandre.

 

Edit: Det neste jeg kommer til å gjøre blir nok å lage en standalone versjon, med støtte for ett og ett arrangement, slik at arrangører selv kan hoste systemet.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Veldig bra å få litt flere systemer for dette. However ser jeg en mangel her; den åpner ikke for å kunne brukes for organisasjoner som skal ha deltagerne sine som medlemmer (f.eks. de som er medlem av Hyperion). Dette krever at man lagrer (og har mulighet til å hente ut) lister over alle påmeldte brukere, med adresse, kjønn, telefonnummer, etc.

 

Ser også at det er endel problemer med UTF-8-tekst på siden, så virker som om webserveren ikke er helt bra satt opp.

 

Og frigjort kildekode er forøvrig veldig gøy. Får stadig vekk tilbakemeldinger om ting folk skulle ønske seg at var implementert, og en sjelden gang også patcher (og invitasjoner til å komme og hilse på LAN rundtomkring i landet ;)

 

 

Mvh

Lars Åge "Laaknor" Kamfjord

Hovedutvikler OSGlobeLAN

Lenke til kommentar
[..] den åpner ikke for å kunne brukes for organisasjoner som skal ha deltagerne sine som medlemmer (f.eks. de som er medlem av Hyperion). Dette krever at man lagrer (og har mulighet til å hente ut) lister over alle påmeldte brukere, med adresse, kjønn, telefonnummer, etc.

Jeg har nå lagt til en enkel/avansert deltakerliste toggle-funksjon, som forhåpentligvis gjør nettopp dette lettere, da man kan se fullt navn + email på alle sine deltakere.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar

Veldig bra!!! (ser at du har brukt noen facebook gadget/widget elns :p )

Likte siden veldig godt, sikkert flere som sårt har trengt et slikt system :)

 

Forslag:

Istedenfor for at du oppgir din e-post (og at folk må sende en "søknad" til deg om og få åpnet brukerkontoen for hele systemet), så kunne du heller hatt et eget skjema hvor folk har skrevet sin presentasjon av LANet dem skal arrangere, så hadde du hatt en side i administrasjonen hvor du enkelt kunne bare trykke på godkjenn søknad f.eks.

 

Også er jeg VELDIG for og frigi kildekoden :) - Gleder meg allerede til og bygge egene moduler :):p:D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hadde det vært en ide å kunne flytte på plasser? Hvis man f.eks. må krympe inn plassene litt så man slipper å ha så spredte plasser og lignende? Savner hvertfall det på det systemet vi bruker nå, kunne vært en fin greie å hatt :) Ellers tror jeg dette systemet begynner å bli veldig bra!

Lenke til kommentar

Å flytte rundt på deltagere kan man faktisk som arrangør, men å fjerne bordrekker kan bli problematisk. De av dere som har arrangørtilgang på siden har sikkert sett advarsel rundt omkring, som bl.a. sier at endring av setekartet medfører avreservering av alle plasser. Det er naturligvis litt uheldig dersom man vil omrokere litt på setekartet underveis. Litt mer avansert verktøy for setekart er definitivt noe jeg vil lage etter hvert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...